Hvilken felgbørste og felgrens?

Anbefalte innlegg

Siden Sonax sin ble anbefalt fra en som er langt over snittet flink med bilpleie over her, så måtte jeg nesten prøve selv også. Litt lettere når Clas Ohlson er på Gjøvik, så jeg slipper å bestille fra nettbutikk og vente på det. Blir uansett bestilt Mothers sin felgbørste, EZ Mini og 1l P21S (1l i første omgang).

 

Noen bilder før:

IMG_3254.jpg

 

IMG_3255.jpg

 

Mens det virker:

IMG_3258.jpg

 

IMG_3259.jpg

 

Og etter:

IMG_3261.jpg

 

Siden jeg ikke har noen skikkelig felgbørste enda, så ble vaskehansken min brukt som vanlig. Skal bli både bedre og lettere så fort jeg har fått børster istedenfor, for blir litt sår på fingertuppene etter å ha gnikket innom x antall kriker og kroker med hansken:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne litt. Hvilken felgbørste vil dere anbefale til vask av RS4-II felger?

 

Vare_23583_1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Muc-off Wheelcleaner (?) og Meguiar's felgbørste. Både rensen og børsten er kjempegode, men skaftet løsnet etter 3.bruk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Wheel Woolies og Sonax el Rim7..

 

Muc Off sin er faktisk den dårligste felgrensen jeg noengang har testet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Wheel Woolies og Sonax el Rim7..

 

Muc Off sin er faktisk den dårligste felgrensen jeg noengang har testet..

 

Jeg har vel veldig "rene" felger jeg da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henter frem en gammel tråd her nå, men det får vel gå.. :)

 

Hvor bør man bestille slike wheel woolies fra nå om dagen?

Eller finnes det noen andre hjulbørster som er bedre enn disse nå?

Har prøvd å trykke på et par linker i denne tråden men de jeg har trykt på har ikke funka, så om noen vil gi meg et tips så sier jeg gjerne takk jeg :)

 

Når det gjelder P21S, er dette noe man må vanne ut eller kan man bare bruke den "as is" på sprayflaske? Siden den heter "Power Gel" så blir jeg litt i tvil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.bilnerden.no

http://www.scandicshine.no

http://www.laaav.no

Disse fører wheel woolies som jeg vet om

Jeg har brukt mine i 3 år og de er like fine som nye så de anbefales på det sterkeste.

 

P21s powergel er ment å brukes ren, men kan helt fint blandes ut til ukesvasken. Jeg har ikke blandet den mer enn 1:3 og det var null problem, kan sikkert fint bruke 1:5 på voksede felger avhengig av hvor møkkete de er og hvilke bremseklosser man har (styr for guds skyld unna Pagid)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.