'97 Audi A4 b5 kjøp av felger utenlands

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på å bestille nye 18" felger m/dekk fra www.wheelbasealloys.com da det er gode priser derfra.

Da jeg velger bil, får jeg opp en rekke felger men jeg er usikker på om disse vill passe på min bil?:)

Info om en spesiell felg jeg likte var:

# Size : 18 Inch

# Bolt Pattern : Most 5 Stud Fitments

# Offset : 42

 

Regner med at Offset menes med ET? Hva er egentlig ET på felgene, og hvordan påvirker dette bilen?:o

Dekkdimmensjonen kunne jeg velge selv, men som std. ble det 225/40/18. Er dette greit?

Takker for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Most 5 stud fitments, altså dem fleste 5-bolts. Regner med du må høre videre med dem for å vite om dem har 5x112.

Offset, ET eller innpress er hvor anleggsflaten på baksiden av felgen er plassert iforhold til senteret av felgen.

 

Dette bestemmer hvor mye felgen stikker inn eller ut, men dette kan også variere mtp hvor brei felgen er.

wheel-offset.jpg

 

Mtp. dekkdimensjonen du sier er std. her så vil jeg tro at felgen er 8" eller 8,5" bred.

 

Her er en grei kalkulator som du kan trikse litt med for å så forskjeller mellom 2 dimensjoner.

http://www.voxwheels.com/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar :)

Skal høre med firmaet om mere info om felgene.

Ifølge kalkulatoren skal de nye felga være så og si indentiske med de gamle.

ET 42 må da gå greit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På A4 til dama har jeg putta på 8.5x19 et38 og det ble veldig pent! Bygger passe lagt ut men subber ikke! ;) Det er med 235/35-19!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar :)

Skal høre med firmaet om mere info om felgene.

Ifølge kalkulatoren skal de nye felga være så og si indentiske med de gamle.

ET 42 må da gå greit?

 

Ikke siter meg på det, men jeg -tror- at orginalfelgene er 7,5" bred med ET45. (kan hende dem er 7")

Med 8,5x18" ET42 skal du ha ca 1cm klaring inn til spindelen og ca 1cm innenfor buen med korrekt hjulstilling.

 

Mao. ingen voldsom spesifikasjon/dimensjon på felg, men helt greit :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører for tiden med org. dempere og fjærer.

Skal senke den med coilovers, og sette på nye felger så får se hvordan det blir :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.