Anbefalte innlegg

Noen her som har prøvd å lage grid guard for vaskebøtte?

Jeg har flere vaskebøtter jeg bruker, men ingen med grid guard. Tenkte på om det gikk å lage noe slik?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Berre å lage ei rist som ligger eit stykke fra bunnen av bøtta slik at du ikkje drar med deg sand og skit med vaskehansken/svampen. Ikkje så veldig komplisert igrunn;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Berre å lage ei rist som ligger eit stykke fra bunnen av bøtta slik at du ikkje drar med deg sand og skit med vaskehansken/svampen. Ikkje så veldig komplisert igrunn;)

 

Tenker på noe slik jeg også, men hva skal man lage det av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De koster under hundrelappen på bukta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De koster under hundrelappen på bukta.

 

Har du link? Og finnes de i forskjellige str?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MÅ man dra hansken til bunns i bøtta?

Er det ikke bare å la være og ta hansken i bunn, eller er det noen annet lurt som er grunnen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MÅ man dra hansken til bunns i bøtta?

Er det ikke bare å la være og ta hansken i bunn, eller er det noen annet lurt som er grunnen?

 

Ja risten holder også vannet i bunnen i nogenlunde ro sånn at dritten ikke blir virvlet opp når man dypper hansken/svampen i bøtta :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du link? Og finnes de i forskjellige str?

 

Sitter på iPhone. Søk på grit guard på ebay.co.uk eller ebay.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker på noe slik jeg også, men hva skal man lage det av?

 

grill netting i alu. lett å klippe og bøye

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke bare å kjøpe 2 bøtter, kappe av bunnen på den ene og lage mange hull. for så å bare legge den nedi andre bøtta ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg til rist/netting har vel grit guard vegger (som går i et kryss med senter i midten av risten, som en X) som hindrer virvling av vann.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan lage noen bøtter i neste uken og skrive en howto :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å bare kjøpe en bøtte som har dette? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å bare kjøpe en bøtte som har dette? :P

 

blir for enkelt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan lage noen bøtter i neste uken og skrive en howto :P

 

Jeg venter spent. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt inn det jeg trenger så setter i gang i morgen! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt inn det jeg trenger så setter i gang i morgen! :D

 

Hadde vært gøy å få vite material kostnader ink bøtte og antall timer du bruker på å lage dette, istedenfor å kjøpe komplett bøtte med grid guard : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og ikke minst effektiviteten av den:p

 

Med det sagt, så synes jeg det er moro å eksperimentere med sånne ting, men bismaken er nok at en skikkelig Grit Guard fungerer betraktelig bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært gøy å få vite material kostnader ink bøtte og antall timer du bruker på å lage istadn komplett bøtte med grid guard : smil :

 

Kan sammenlignes med Ikea møbler, man må prøve å montere det uten bruksanvisning først..

Så klart man må prøve å lage det før man kjøper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så faktisk bedre ut enn jeg trodde, selv om originalen klart er å foretrekke. Med det er moro å lage noe eget, det skal jeg ikke nekte for;)

 

Tips: Hva med å legge dobbelt opp av netting, bare at du legger det andre laget på tvers?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så faktisk bedre ut enn jeg trodde, selv om originalen klart er å foretrekke. Med det er moro å lage noe eget, det skal jeg ikke nekte for;)

 

Tips: Hva med å legge dobbelt opp av netting, bare at du legger det andre laget på tvers?

Tenkte på det, men ser at jeg har mindre hull i nettingen enn det en orginal grit guard har, iallefall i følge bildene..

 

Og er mye artigere å lage en egen ting å så få mye nytte av den, kjærlighet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke logget inn der lenger jeg, legg ut bilder her da..

 

logg inn med samme brukernavn og passorde som her på forumet, må kansje be om nytt passord for å "synkronisere" passordene de forskjellige plassene...

 

Berørte modeller

Funker på alle bilene du vil vaske!

 

 

Verktøy

Vinkelsliper

Nebbtang

 

 

Delebehov

1 stk bøtte, jeg brukte en 17l mørtelbøtte fra biltema: http://www.biltema.no/no/Bygg/Flislegge-og-mure/Flisverktoy/Botte-17-l/

1 stk aluminium-netting, Grillnetting i fra biltema, 100x33 http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Biltilbehor/Styling/Grillnetting/

2 stk aluminium-plater

 

Tid

 

Ca 30min

 

Vanskelighetsgrad

 

Meget enkelt.

 

Trinn for trinn beskrivelse

 

Ta og mål diameteren i bunnen av bøtten.

 

1: Kutt alu platene til samme diameteren som bunnen av bøtten har minus noen få millimeter.

 

2: Kutt så et hakk som går halvveis igjennom alu-platene (Kuttes i bredden på midten, se bilde 1.)

 

3: Plasser så disse alu-platene i et kryss på bunnen bøtten (se bilde 2).

 

4: Ta fram nettingen og kutt den til slik at den passer på toppen av krysset. (se bilde 3)

 

Det gjør ingenting om nettingen har en litt større diameter enn bøtten da du kan presse nettingen ned i bøtten og den former seg etter bøtten litt og sitter bom fast :)

 

5: Gratulerer, du har nå laget deg din egen Grit-Guard bøtte!

 

NB; Har ikke testet ut bøtten og vet heller ikke om det er best og ha krysset under, eller over nettingen.

 

 

1: IMAG0084.jpg

 

2: IMAG0085.jpg

 

3: IMAG0086.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.