19" og 235 dekk - SUBBING ?

Anbefalte innlegg

Hallo gutter.

 

Vil 19" felger og 235 dekk gi subbing om det er montert H&R Monotube justerbart senkesett ?

Settet senker 20-60 og 30-70.

 

Eller må man safe med 18" felger ?

 

Svein

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HVilken bil det er snakk om og bredde/et på felgen er nødvendig info om det skal være mulig å svare deg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gir ett av to mulige svar: JA!...

 

Eller kanskje, NEI..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er snakk om en Audi, 2006 A4 2.0 TDI Quattro.

 

Felgene er 8,5 x 19, ET 35.

 

Går det uten subbing ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dekkene 235/80-19 eller 235/30-19? Hvor mye skal du senke? Er ett fett hvor mye settet senker - du må jo informere om hvor mye du skal senke. Mangler mye info her for at folk skal kunne gi deg et svar: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om vi går utifra at det er 235/35 du vil bruke så er et35 på 8,5" relativt safe med senk ned til 45mm. Hvis det er et dekkmerke av den brede typen vil du nok få problemer med subbing om du senker mer, er det derimot et smalt dekk som feks nankang eller vredestein så vet jeg flere i klubben har senket MYE på lignende oppsett. Mest safe er det å velge 225/35 om du vil lavt allikevel. : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

235/80 : eek :

: haha :

 

Hva med det? den dimensjonen der subber jo ikke i det hele tatt : rolleyes

 

.... på en monstertruck :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med det? den dimensjonen der subber jo ikke i det hele tatt : rolleyes

 

.... på en monstertruck :P

 

Uansett om det subber eller ikke..så synes jeg personlig ikke at A4 kler 235/80 med mye senk : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Espen.

 

Takker for innlegg. Ble noe klokere av det.

 

Svein

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om hjelper men jeg 235/35-19 på 30/30 sekning på a4 min og merker ikke mye subbing eller noen sånt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er hvartfall ingen grunn til å "safe" som du kaller det med 18" felger. 235/35-19 er i mine øyer en ubrukelig dim, og kjøp for all del heller 225 eller 215/35-19 i stedet for å gå for 18"...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

235/35-19 ubrukelig dim? Hvorfor det..?

Jeg skjønner om den er ubrukelig fordi den ikke passer på bilen, men på A6'n og V8er'n min er det en perfekt dimmensjon. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare jeg som ikke liker dimmen :P Litt pga halve verden "går for 19 i stedet for 20 fordi da kan de visstnok senke så mye mer" også går di å kjøper en billig-pakke med 235/35-19 å subber mer enn noen gang... : rolleyes Også litt fordi det rett å slett i 90% av tilfellene ser bedre ut med 215/225 samtidig som det gir bedre plass (min mening da :) ) :) Men selvfølgelig, ingen regel uten unntak heller ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok vertfall på min A6 at den dimmen er perfekt. noe smalere ville blitt pinglete, men jeg har ikke noe ønske om 20" og har aldri hatt det heller da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men så er vel A6 en av få unntak som "bekrefter regelen" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.