Anbefalte innlegg

Noen her som har gode forslag eller tegninger til et skap man kan bruke som varmeanlegg til pulverlakk.

Har tilgang på komfyr, men denne blir i minste laget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som har gode forslag eller tegninger til et skap man kan bruke som varmeanlegg til pulverlakk.

Har tilgang på komfyr, men denne blir i minste laget.

 

Bare og skaffe seg stålplater og sveise ihop et skap etter ønsket dim? =) Og borre hull rundt omkring og lage dyser som går til en felles propandunk? =) Og så kle det skapet med et større skap med isolasjon??

Montere en billig termostat og lage lufting i toppen, må jo det være den enkleste og billigeste løsningen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Laga ei tegning av et billig jallaskap jeg da :P

 

varmeskap.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor varmt skal det vere for pulverlakk herding?

 

Noen som har tips til eBay leverandører av fungerende kit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor varmt skal det vere for pulverlakk herding?

 

Noen som har tips til eBay leverandører av fungerende kit?

 

 

Smelting mener du vel:) ca 200grader tror jeg...

Fungerer greit med kit som koster rundt 1000 lappen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis det er 200grader som er målet er det mykje enklare å ha varme element, propan e litt verre å fin kontrollere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips, får se hva jeg får til. Hvis jeg først skal bygge, så bygger jeg såpass stort at det blir plass til det meste: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoy sverre! tok enkelt og grett ett 200L fat og kappet ned litt for å få raskere temp. monterte ett varmeelement nede og ett i lokke som følte med fatet. funke som gull! nett lakka 4 felga i den uten problem. komfyren står i orginal stand med skjøyteledning til elementa... Ser litt jalla ut men e kjapt å lage og funke fint!

 

ang. temp. står det som oftast på embalasjen til lakken. eg ga faen i angitt tid og hadde dei i en halvtime. felgane mine vart matt svart so veldig lett å sjå korti dei e ferdig (herdeprossess skjer under "baking")!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener selv at et 200L fat blir for lite, tenker mer på en "boks" på 1X1X1,5m. Vil ha plass til flere deler samtidig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.