#1 Skrevet Juni 1, 2011 Noen her som har gode forslag eller tegninger til et skap man kan bruke som varmeanlegg til pulverlakk. Har tilgang på komfyr, men denne blir i minste laget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 1, 2011 Noen her som har gode forslag eller tegninger til et skap man kan bruke som varmeanlegg til pulverlakk.Har tilgang på komfyr, men denne blir i minste laget. Bare og skaffe seg stålplater og sveise ihop et skap etter ønsket dim? =) Og borre hull rundt omkring og lage dyser som går til en felles propandunk? =) Og så kle det skapet med et større skap med isolasjon?? Montere en billig termostat og lage lufting i toppen, må jo det være den enkleste og billigeste løsningen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 1, 2011 Mener også jeg har sett noen som herder pulverlakk med vanlig stråleovn/propanovn og uten skap. Men må nok snu og vende litt på delene som henger foran da. Evnt les litt her http://machinebuilders.net/plans/gallery/Big%20Kids/PowerCoat%20Oven1.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 1, 2011 Laga ei tegning av et billig jallaskap jeg da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 1, 2011 Hvor varmt skal det vere for pulverlakk herding? Noen som har tips til eBay leverandører av fungerende kit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 1, 2011 Hvor varmt skal det vere for pulverlakk herding? Noen som har tips til eBay leverandører av fungerende kit? Smelting mener du vel:) ca 200grader tror jeg... Fungerer greit med kit som koster rundt 1000 lappen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 1, 2011 Vis det er 200grader som er målet er det mykje enklare å ha varme element, propan e litt verre å fin kontrollere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 1, 2011 Takker for tips, får se hva jeg får til. Hvis jeg først skal bygge, så bygger jeg såpass stort at det blir plass til det meste: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 1, 2011 Hoy sverre! tok enkelt og grett ett 200L fat og kappet ned litt for å få raskere temp. monterte ett varmeelement nede og ett i lokke som følte med fatet. funke som gull! nett lakka 4 felga i den uten problem. komfyren står i orginal stand med skjøyteledning til elementa... Ser litt jalla ut men e kjapt å lage og funke fint! ang. temp. står det som oftast på embalasjen til lakken. eg ga faen i angitt tid og hadde dei i en halvtime. felgane mine vart matt svart so veldig lett å sjå korti dei e ferdig (herdeprossess skjer under "baking")! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 2, 2011 mener selv at et 200L fat blir for lite, tenker mer på en "boks" på 1X1X1,5m. Vil ha plass til flere deler samtidig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...