19" eller 20" felger på Passat 3C stasjonsvogn 2009 modell?

Anbefalte innlegg

Arild: dvs du angrer litt på at de ikke er 20" ? .. sitter å vurderer 19 vs 20:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan godt ha 20" men nye 19 gjør ikke noe det heller... Vil bare ikke ha et 35 hvis det er en fare for at de subber eller tar i skjermene... Er egentlig fornøyd med de jeg har men har litt lyst på felger uten kant

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så 235/30-20 Kumho på 9x20 ET41 felg ikke være noe stress på Passaten?

 

Har en som er litt interessert i Bentley felgene mine, men var usikker på plassen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe...jeg er jo såååååååå enig med deg.

 

Problemet er at når jeg har spurt så er det billigdekkene som blir nevnt først med pris på ca. 1000 lappen pr. dekk. Når jeg da spør om noen bedre dekk så er plutselig prisen 2-2500 pr. dekk. Og når jeg da tenker litt økonomi oppi det hele så frister det ikke med så dyre dekk. Ja dekkene er sikker meget gode, men lommeboken som skal betale for disse streiker og har alle bremsene på. Så hva gjør jeg da? ...hehe

 

Kan jo si det sånn, at det du sparer på å legge på billigere dekk, kan fort bli forskjellen på om du må bruke egenandelen på forsikringen eller ikke.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så 235/30-20 Kumho på 9x20 ET41 felg ikke være noe stress på Passaten?

 

Har en som er litt interessert i Bentley felgene mine, men var usikker på plassen....

 

Kan subbe bittelitt bak, men ellers skulle det være bolt on. Prøv en felg og få 2 tunge karer til å gynge i bagasjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har begge deler på passat 3c 9x20 med 225x30-20 achilles på den eine og 8,5x19 med 235x35-19 achilles på den andre og er ikkje i tvil på att 19 er 100ganger bedre på alle pungt på dei bilene der, 30 profil blir forlavt til norske veier,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stian: kan du ikke legge ut et bilde av begge :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veit ikkje koss eg legger ut bilder her, kan sende på mail

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har begge deler på passat 3c 9x20 med 225x30-20 achilles på den eine og 8,5x19 med 235x35-19 achilles på den andre og er ikkje i tvil på att 19 er 100ganger bedre på alle pungt på dei bilene der, 30 profil blir forlavt til norske veier,

 

Blir litt feil å sammenligne et supersmalt 225 dekk på 9 toms felg mot 235 på 8,5 tom da, fordi hvis man setter på "riktige" hjul på Passat 3C, f.eks 8 eller 8,5x20 med 235/30 20 av "vanlig" bredde, så har man både mer dekkside og slipper å ha felgkanten langt utenfor dekket. Med ET45 kan man også vurdere 245/30 for enda mer dekkside.

 

Har kjørt med 235/30 20 i hele sommer (unntatt litt 245/30 21 på forsommeren) og det funker helt greit, både på asfalt av varierende kvalitet og på grus/hytteveier.

 

Men det kommer vel helt an på hva man er vant til, vedkommede skulle slik jeg forstod det investere i spesielle og dyre felger og da antar jeg er villig til å oppgi litt komfort for utseendet. Men jeg har også snakket med folk som synes 225/45 17 er altfor lavt og stumpete, så ikke lett å vite hvor man er i landskapet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært inne på dekkonline.com for å se om det er noen dekk som kan være aktuelle. Nå er det jo slik at det er MANGE dekk å velge mellom og jeg har ikke for mye peiling på dekk.

 

Hvilke dekk er å anbefale?

Hvilket dekk får jeg mest for pengene?

 

De har også ett valg som heter Top Quality som betyr at jeg ikke vet hva dekk jeg får men skal vist få dekk som de kan selge siden de har mange på lager. Hørest det ut som gambling eller?

 

Jeg ønsker dekk som er rolige, ikke sporer og godt på tørt og vått føre.

 

Noen anbefalinger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes passaten har endel hjulstøy uansett åssen dekk du bruker jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg går god for Kumho! Har hatt mange sett (bytter felger ofte og kjøper Kumho hver gang) og det er et dekk som på feks A6 ikke støyer noe særlig. Jeg kjøper gjerne Kumho KU31 igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg går god for Kumho! Har hatt mange sett (bytter felger ofte og kjøper Kumho hver gang) og det er et dekk som på feks A6 ikke støyer noe særlig. Jeg kjøper gjerne Kumho KU31 igjen!

 

Hei Petter,

 

Takk for svaret og har ett tilleggspørsmål til deg. Nankang dekkene er kjent for å være smale, hvordan er Kuhmo? Jeg hater dekkstrekk og vil helst at de skal være null dekkstrekk. Og hvis det er felbeskyttelseskant på dekkene så slipper jeg å ødelegge felgene også. Felgene jeg har bestemt meg for er Tomason TN4 8,5" og hadde tenkt 225/35/19. Men hvis Kuhmo også er smale så må jeg kanskje vurdere 235/35/19?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

235x35 er greit på 8.5 toms felg viss du ikkje liker strekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

235x35 er greit på 8.5 toms felg viss du ikkje liker strekk

 

Har du Vredestein i den dimensjonen så får du faktisk litt strekk. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Petter,

 

Takk for svaret og har ett tilleggspørsmål til deg. Nankang dekkene er kjent for å være smale, hvordan er Kuhmo? Jeg hater dekkstrekk og vil helst at de skal være null dekkstrekk. Og hvis det er felbeskyttelseskant på dekkene så slipper jeg å ødelegge felgene også. Felgene jeg har bestemt meg for er Tomason TN4 8,5" og hadde tenkt 225/35/19. Men hvis Kuhmo også er smale så må jeg kanskje vurdere 235/35/19?

 

Kjører med Dunlop sportmax 235/30 20 på 8x20, det er ikke strekt, men det beskytter ikke felgen mot kankjøring, da tror jeg du må opp på 255 på 8,5 toms felg. Ville ikke valgt 225 på Passat 3C dersom man ikke har skumle senkeplaner og altfor brede felger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.