Hvordan behandle gamle "svært matte" baklykter/refleksplate - se bilde!

Anbefalte innlegg

Hei

 

 

tn_DSC00789.JPG

 

Dette er refleksplata - da jeg tok av et merke kom orginal-tilstanden, men resten ser helt forferdelig ut!:)

 

Hvilke produkter skal jeg bruke for å få resten tilbake til glansdagene?:)

 

på forhånd takk

 

mvh

 

Even

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke stålull og kromglans er tingen å bruke på plast :o

 

Jeg ville prøvd med en grov polish på roterende poleringsmaskin enten på ull eller på en grov pute. Deretter gått over med en finere polish på en finere pute, også med roterende poleringsmaskin ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HOld deg unna stålull, men kromglans funker, hvis du kjøper en tube Autosol. Denne er ypperlig som rubbing på plastikk. Jeg ville ikke brukt maskin til dette, påføres og behandles for hånd. Finere poleringsmidler kan deretter brukes, men jeg ville fremdeles vært forsiktig med maskinen. Du må passe på så ikke plasten blir varm, for det skal lite til før den smelter.

 

Evt prøv deg fram på noen andre baklykter før du går løs på de svarte til Coupeen. De er såpass sjeldne at det er ikke verdt å ødelegge dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HOld deg unna stålull, men kromglans funker, hvis du kjøper en tube Autosol. Denne er ypperlig som rubbing på plastikk. Jeg ville ikke brukt maskin til dette, påføres og behandles for hånd. Finere poleringsmidler kan deretter brukes, men jeg ville fremdeles vært forsiktig med maskinen. Du må passe på så ikke plasten blir varm, for det skal lite til før den smelter.

 

Evt prøv deg fram på noen andre baklykter før du går løs på de svarte til Coupeen. De er såpass sjeldne at det er ikke verdt å ødelegge dem.

 

Da man kan bruke autosol kan jeg vel prøve med metall polishen til megauiars? :) (har den ligggende)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd den polishen noen gang, men hvis den er av samme typen, så er det bare å forsøke!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå prøvd flere ting, men blir ikke særlig bedre. Tror den rett slett er for stygg til å bli gjort noe med..:confused: ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå prøvd flere ting, men blir ikke særlig bedre. Tror den rett slett er for stygg til å bli gjort noe med..:confused: ?

Våtslipes! og poleres opp igjen.:) det duuug.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Våtslipes! og poleres opp igjen.:) det duuug.

 

Har prøvd det, men blir fortsatt "matt-hvitt". Kanskje jeg enten har slipt for mye eller for lite?:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset =)

 

men tror det blir til å investere i noen andre lykter. og heller selge de jeg har til en billig penge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.