A4 B6: Hvordan fjerne airbags i forseter

Anbefalte innlegg

Stikker til Sverige for å bytte ut interiøret med et i delskinn på fredag, men de får visstnok ikke selge setene med airbags i. Etter det jeg har forstått skal de som står i mine forseter passe rett i, men:

Hvordan i huleste sitter de festet i setene? Holdt på å rive av fordelselet på ene airbaggen i forsøk på å klipse den ut i sted, uten hell :(

 

Hjelp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant utav det selv.

For de interesserte så må bakplasten på stolene av (løsnes fra tre klips i topp og løftes opp og ut) og to 9mm muttere skrus løs. Da kan airbaggene vippes ut på siden av stolene. Ledningsnettet kan være forskjellig, de første hadde en halvmeter med ledninger som hang utav airbaggene, mens de nyere plugges ledningsnettet inn i selve airbaggen.

 

Da ble det "nytt" delskinn interiør på meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers er det omtrent like vanskelig å få kjøpt setene med airbag som det er å få en håndverker til å ta et oppdrag uten kvittering, altså pleier det å være ganske enkelt å godsnakke litt og få kvittering på noe helt annet, så selger de "rått og røti" uten å bry seg om airbag eller ei.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Atracco i Sverige fjerner visst alt av airbags på rutine sa de, men mine passa lett over i nye stolene. Problem løst :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.