Anbefalte innlegg

Er det noen her som kan anbefale klut til pussing av vinduer? Prøvde en microfiber klut i dag sammen med rute polish fra Autoglym, fikk bare striper og drit. Ser nesten ut som om det er fett som er dratt utover ruta. Gikk over til vanlig kjøkkenhåndkle og en spray ruterens fra Wurth. Da så det ut til å bli bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker bra nok med papir som ikke loer også.

Striper vil det nesten uansett bli, derfor bør man tørke over en gang til med tørt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker alltid to kluter når jeg vasker ruter, en til å tørke av driten med og en til å få det tørt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker bra nok med papir som ikke loer også.

Striper vil det nesten uansett bli, derfor bør man tørke over en gang til med tørt.

 

Torki med andre ord?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det :P

Litt tykt og godt papir som ikke loer/støver funker greit.

Ellers finnes det egnede microfiberkluter til dette på forskjellige nettbutikker rundt omkring som selger slikt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=4&products_id=18

 

http://blankbil.no/ds_product_info.php?cPath=22_53&products_id=302

 

De første klutene synes jeg passer best å buffe av feks. Autoglym Car Glass Polish som du nevner. Legger det på først med en microfiberpad. Bruker den på både innside og utside av ruter. IKKE sota ruter. Blir sinnsykt blankt.

 

De siste klutene her bruker jeg til Meguiars NXT Glass Cleaner og er veldig godt fornøyd med de klutene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere ser ut til å litt peiling på dette, jeg har problemer med og få mine ruter skikkelig rene, du vet.. Sevje fra trær eller sånne "øyer" som det blir på rutene etter bilen har stått ute i all slags vær, som er tilnærmet umulig å få bort, hvertfall med de produktene jeg har brukt eller prøvd, prøvd alt ! Autoglym fast glass, glass polish glass cleaner fra Hurtigruta car glass, Intensive TAR remover fra Autoglym, gnikka som faen, det går litt og litt bort, etter X antall behandlinger med intens gnikking, må vell være en annen måte og få dette vekk på ?

 

Noen forslag til produkter som fjerner sånt ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt sikkert xxxx kr på diverse vindusmickrofiber.. Noe jeg har fått beskjed er egentlig ikke vits. På Swissvax kurset for noen dager siden har vi prøvd diverse vindusspray, microfiber og papir. Sikkelig vindusrens og tykt papir funker best!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker den lilla mikrofiberkluten fra Jordan, laget for glass. Funker helt greit den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker jif universal (blå) og papir først så tar jeg en microfiberklut tilslutt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker CG Glass Cleaner og papir, så en liten wipeover med mikrofiber tilslutt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vindusrens og papir og eventuelt MF tilslutt..

 

Lite tips er å vaske vinduer innvendig feks vertikalt og utvendig horisontalt, hvis det da er streker igjen så er det mye lettere å se om de er innvendig eller utvendig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he. Brukte Jif og avispapir :) fungerer det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Torky og jif universal, ingenting over ingenting ved siden ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.