Polermaskin. Hvordan brukes denne?

Anbefalte innlegg

Har en biltema polermaskin: http://www.biltema.no/no/Verktoy/Elverktoy/Slipemaskin/Voks--og-polermaskin-2-x-95-mm/

Bruker de store paddene til å påføre Autoglym. Så har jeg brukt polergarn til å fjerne dette igjen. Men kan kanskje bruke de små paddene? Vil det være mer effektivt? Men er litt redd jeg kan få noe av maskinen burti lakken å ripe denn opp da paddene er så tynne. Noen erfaringer her?

Hvor tykt lag med voks har man på og hvor lenge bør det sitte på?

Andre forslag?

 

Har også kjøpt Meguiars deep Crystal paint cleaner som jeg tenkte å bruke først. Tips her?

Har også kjøpt Quick CLAY. Noen tips her. Dette bør kanskje gjøres først?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.dcn.no

 

Der finner du svar på alt;) Voks legger du på for hånd og kast polergarnet, microfiber funker mykje betre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har brukt Autoglym super resin polish (SRP) så er det et håndprodukt og blir iiiikjje braaa med maskin..

 

edit: Clay er til bruk etter grundig vask, før polering eller lakkrens. Jeg polerer alltid etter clay, da jeg synes den lager litt merker i lakken. Med polering menes da polish med slipemidler. Autoglym SRP inneholder ikke slipemidler, så den fyller bare ripene igjen, også kommer de tilbake igjen etter noen vask.

 

Voks legges for det meste med små påføringspads og ikke maskin. Tørkes (eller buffes som man sier på "fagspråket") med en microfiberklut. Polergarn hører 80 og 90 tallet til :)

Forøvrig skal voks legges veldig tynt, ellers blir det så vanskelig å få vekk igjen. Blir ikke liggende igjen noe mer på lakken etter buffing, selv om du kliner på tjukt lag...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme hvordan microfiberklut det er? Blir ikke denne fort full av voks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir den full har du lagt på ALT for mye voks :) fortrinnsvis microfiber beregnet til formålet, altå ikke den mor vasker hjemme med...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må ha MINST 5 mikrofiberkluter reine hver gang du gjør dette...en til tørk,2 til polering,2 til voks...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.