Erfaringer med Lakkforsegling

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Noen som har erfaringer med Agder bilpleie, og systemet deres TEFCar?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv et søk på Tefcar, så ser du det finnes en drøss med tråder med erfaringer med tefcar/permashine/ditec osv. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, ble jo veldig klok av dette... Noen mener DIY å andre sier at det er ok med disse produktene.. men kanskje jeg bare skal bite i det "sure" eple å gjøre det selv? må jeg bruke maskin tro? er en caddy maxi, store flater :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg driver med bilpleie på hobbybasis og syns det er en fin hobby. :)

Så jeg syns ikke eplet er så surt. ;)

 

Har bilen gått langt og er lakken slitt? Isåfall vil det være en stor fordel å bruke maskin for å fjerne defekter. Hvis ikke kan du godt kjøre på med lakkrens og voks for hånd. En god voks kan holde bortimot et år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

henter den på butikken i morgen. sprell ny.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke i tvil hva jeg hadde gjort.. :) Lest litt her på forumet, event. på DCN.no og kjøpt noen gode lakkforseglingsprodukter først som sist. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men gir disse jeg påfører selv en hardere lakk slik ditec f.x skryter av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At Ditec gir en hardere lakk har jeg vondt for å tro, men er vell kanskje noe i det. Har hatt mangfoldige biler som har vært 1 år med Ditec behandling som er FULLE av riper som jeg har måttet fjerne. Hvis man pleier bilen bra etterpå så funker det helt sikkert veldig greit, men du får like god om ikke bedre beskyttelse med et par to-tre lag med en god lakkforsegling er min mening.

 

Det viktigste er egentlig hvordan du vasker og behandler bilen etterpå. Aldri maskinvask er bud nummer 1! Vask aldri med svamp, men mindre det er en GOD svamp med store porer. Vaskehanske er å anbefale. der kan man nesten ikke slå feil da så og si alle er bedre enn den vanlige statoilsvampen. Aldri bruk avfettning når man vasker bilen til vanlig med mindre man har lyst å legge et nytt lag med forsegling på etterpå.

 

Ta en telefon til Bernhard på Parts&Retards så forteller han deg med glede hva han vil anbefale av produkter o.l som gir vell og bedre resultat enn Ditec. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men gir disse jeg påfører selv en hardere lakk slik ditec f.x skryter av?

 

Nei, ingen produkter gir hardere lakk. Ikke ditec heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.