Sveise sprekk i felg? + Rette felg (NYTT)??

Anbefalte innlegg

Javel.....

Fått sveist flere felger jeg, og brukt samme dag.

Aldri vært noe problem det, holder enda og sveist for 3 år sia.

Samme her , Har tatt av dekk , sveisa og montert dekk og felg på bil samme dag.

Felgene brukes daglig og er fortsatt like hele og uten sprekker tross flere års bruk :)

Menmen... Skal ikke si at dette er korrekt jeg da men...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mere skeptisk til å lime felger enn å sveise de.

Har sveisa endel sprekte felger i løpet av karrieren og kan ikke huske noen reklamasjoner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungerer det å lime sålenge man ikke kan ta delene fra hverandre og få lim nedi sprekken?

Det mest ideelle er å få en limfuge i sprekken, hvis ikke må/bør man armere med glassfiber på innsiden. Dette kan løses med å frese fuge på samme måte som å forberede til sveising. Noe annet som er ekstremt viktig når man bruker epoxy og annet lim er rengjøring, dette har alt å si.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye bra svar her nå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle skifte dekk på Passaten idag og oppdaget en 1,5cm sprekk i felgen på innsiden, fikk denne sveist og monterte dekk med en gang, og kjørte hjem :) Funker så flott så. 19" RS4 2 felg by the way.....

Sprekken som var der visste jeg ikke om, har heller ikke lekket luft....men syns det var tryggest å få den sveist.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min holdt på luften i 5 dager maks eller noe.. Skjønte ikke hva det var, helt til ene dagen jeg hadde av felgene og vasket dem grundig, så så jeg at det boblet på innsiden av ene felgen, og der var det en sprekk:(

En meget tynn en sådan, ikke lett å se..

Har nå prøvet å lime den igjen, så får man se hvordan det går:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg et lite spørsmål til!

Viser seg at en annen felg her er skjev i tillegg, går ikke an å balansere vekk...:(

Men hva gjør man egentlig med en sånn felg da?

Legger den i en presse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten få den rettet av et verksted som driver med slik eller rett og slett setter den bak, på høyre side bak....(lengst fra førersiden er som regel en grei regel)

Spørs jo selvfølgelig hvor skakk den er.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd å sette skeive felger bak før (på gamlebilen)..

Hjalp litt, men ikke nevneverdig mye heller då:(

Men får se, noen verksteder i Bergensområdet som kan rette en felg da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgservice i godvik retter felger. Han skulle ha min 1000kr. Og det var stor fare for at felgen knakk når han skulle rette sa han. Han låser vist senter på felgen og bruker presse for å rette opp.

Jeg kjøpte en ny felg heller. like greit..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ok..

Evnt er det noen som vet hvor man får kjøpt RS4-2 felg ny da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvor ligger egentlig denne Felgservicen?

Prøvde å leite litt i industriområdet i Godviksvingene, men fant liksom ingen skilt eller noe engang..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute hos denne Roger (Felgservice) i dag, og fikk han til å se på felgen..

Men han virket meget opptatt, og sa at de hvertfall kom til å koste et par tusen + moms og få sveiset felgen min.

Han sa også at han har meget mye arbeid nå for tiden, og at han ikke hadde tid til å sveise noe!

Rådet meg helst til å kjøpe ny felg..

Har jo forsøkt å lime denne felgen nå, men er ikke helt 100% sikker på om den holder.

Så om noen har en stk, muligens 2 RS4-2 felger til salgs, så skrik ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.