Omprogramering av -97 A6 C4 m/2.5 TDI

Anbefalte innlegg

Noen som påtar seg slikt?

Feilen er at ved forsøk på og starte, så går den i et sekund før den kutter helt.

Har søkt fram noen feilkoder:

01367

00799

01176

17978

-og jeg har sporet de på nett slik at jeg vet at vi snakker startsperre og mangel på signal fra nøkkel....De to første kodene er vel ikke skyld i startproblemene...

Har sjekket litt rundt på forumet her og ser at det ofte kan hjelpe med lodding av et par små ledninger.

Selv er jeg ikke så lysten på el-jobber:o, så derfor spiller jeg ballen ut her i fall det er noen som kunne tenke seg og ta dette. Må skje innen utgangen av førstkommende helg.....

Bilen står i Sarpsborg (Skjeberg)

 

Hilsen

Ronny

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det sånn og forstå at hvis man lodder inn et såkalt "trimchip", så vil startsperra være borte, og bilen start igjen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aner ikke dette med trim chip, men veit far min hadde problemer med sin a8 ( mener det er 96 mod) hvor han sleit med å få starta!

Tror også han fant en tråd her inne faktisk etter litt googling, angående loddinga du nevner over her!

 

Sånn jeg forstod det, tok han ut hele tenningslåsen, og der sitter det to ledninger, hvorav den ene var løsnet...Loddet så på denne og bilen startet å gikk fint etterpå!

Ikke veit jeg om det er det samme problemet på din, men verdt å sjekke kanskje?

 

Håper det ordner seg for deg hvertfall...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpt deg Touran, Alexander? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, men fant ikke noen ledninger som matcher de som er omtalt i den tråden.....så bilen er lempet av på Dahles i Halden, så får vi bra håpe de finner ut av det før jeg like gjerne kunne tatt første avdraget på en ny en......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det sånn og forstå at hvis man lodder inn et såkalt "trimchip", så vil startsperra være borte, og bilen start igjen?

 

Dette skal visstnok være en påstand totalt uten hold i virkeligheten!: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe...da får vi håpe de finner fort ut av det ja....feilsøking hos Dahles er vel ikke akkurat lavbudsjett :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er visstnok klar, 1/2 times arbeid og omprogramering av 2 nøkler.....fant ingen feil utover det og prisen var en absolutt positiv overraskelse:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så bra det ordna seg da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.