"Vårpuss" og ødeleggelser i Vestfold.....

Anbefalte innlegg

Dreit meg UT igår....skulle montere leppa i det fine været...men skrudde den selvborrende skruen gjennom hele leppa....UTROLIG IRRITERENDE!!

Vel, hva er best å lappe med? Sparkel? (æsj)

Trodde NBS hadde skrudd disse helt inn ved montering, må visst se godt etter neste gang jeg demonterer noe........

Monterte ny tute...eller horn om dere vil. Bytta til 2 tonet rett etter at jeg kjøpte den, men den har en idiot plassering som gjør at de ble fyllt med vann og is og gikk istykker....så nå har jeg kjørt i 2 år med ei tute som har sagt såvidt "eekkk"..... Må jo kunne si ifra i trafikken....

Mont tilsvarende,men nå helt øverst i motorrommet. Vanskelig å finne egnet sted(litt mindre motorrom en man tror man har fant jeg ut), så det er litt "midt i tryne" når man åpner panseret. Men de nye er ikke sånne stygge røde, men "pene" sølvgrå som går inn i stilen med gul,sort og sølvgrå. Fant ut at jeg skal bytte alle de synlige kabelskoa til gule og ledningene som er rød(huff) til sorte, så ser dette mere gjennomført ut. Ser kanskje ut som to små turboer...ps: det var ikke et mål altså. Var litt bekymret for at lyden skulle "forsvinne" litt siden de ble mont så høyt opp i motorrommet,men DET var ikke noe problem....litt gjenklang fra panseret gir faktisk penere lyd.

Tilslutt vaska jeg leppa, og fant ut at det jeg trodde var møkk, var klarlakk jeg hadde rota med når jeg lappa litt på noen skader i vinter mens den var av....ser ut som et lappeteppe......vel,så må den lakkeres også til sommeren......får holde ut så lenge.......

Lettere frusterert etter gårsdagens skruing bl a....men man lærer jo av det også....men ville gjerne lært det på et litt mindre synlig sted :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta til sorte ledninger og gule (selvfølgelig) kabelsko idag....ble ikke så galt. Jeg høres iallefall hvis jeg vil "dele meninga mi" med noen andre i trafikken jeg ikke er enige med f eks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Ja, det er viktig! Da jeg skulle hente Crownen fra flere års dvale i en kompis' låve, ble vi enige om at jeg skulle bruke hornet når han i lederbilen skulle flytte seg litt brennkvikt (ingen/lite bremser..) men hornet funka selvfølgelig heller ikke.. ;)

Funker nå etter etpar måneder på gårdsplassen, selvfølgelig..

 

Pass på å montere ting med 'tut' slik at de ikke fylles opp med vann, blir snåle lyder av slikt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et bilde av det lille hullet (men godt synlig) i leppa.....hva er best å bruke til tetting? Sparkel?

hull i leppa.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og her et bilde av tute monteringa.....Er dette mindre pent? Plasseringen altså.

tute montering.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.