Glassblåsing og lakkering av felger....

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Har en Kompis som går med tanken om å glassblåse felgene og lakkere de. Noen som vet hvor de utfører slikt noe på Sørlandet?

 

Egentlig kun glassblåsinga ca. Pris?

 

Thor!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trengs vel strengt tatt ikke glassblåsing?

Sandblåsing og pulverlakkering blir vel også bra nok.

 

Gunnar Hippe AS her i moelv gjør hvertfall dette.

Lakket 4 stk felger på en bil nå for 1200,- vet jeg.

Syns ikke den prisen er ille jeg.

 

og JA.. det ble bra! :)

 

Nå er jo dette strengt tatt et godt stykke unna deg. Men glassblåsing er vel heller ikke nødvendig? eller...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sandblåsing bør vell kanskje være minst like bra da kanskje og rimeligere?

 

1200,- høres jo ut som noe man kan leve med.

 

Takker for rask response : ja :

Men det blir nok ett stykke vekk å sende felgene. : rolleyes

 

MVH

Thor!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sandblåsing vil vel bli litt for grovt ? Stygge riper...

Har tenkt til å lakkere mine selv..Får gratis pulverlakkering, så må bare pusse dem ned..Men usikker på hva som er beste metoden...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal det sies at jeg er ikke mye inn i dette med sandblåsing, men det må vell finnes forskjellige typer sand som brukes?? Eller er jeg på jordet?? Uansett, det jeg vil frem til er om du bruker en finere sand, så vil du vell ikke få så store og stygge riper??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer nok det Thor Arne, men jeg ville fortsatt gått for glassblåsing. Alternativt pussing etter sandblåsing.

 

Med sandblåsing blir det relativt grov overflate så vidt jeg vet. Spesielt kanskje på aluminium som er et forholdsvis mykt materiale.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg anbefale det videre da, at glassblåsing er det beste alternativet.

 

Kompisen er medlem i klubben og senest i går sa jeg at han måtte registrere seg her.

 

Det er forøvrig 2 nye medlemer i Agder nå Lars Inge ;)

 

Stian. Golf II GTi 8v (Prosjekt)

Erik. Golf III GTi 8v.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Be de sende meg en e-post slik at jeg får de på listen min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må jeg kunne få til. ;)

 

Men back to topic. Hvor kan dette bli gjort på sørlandet? Og Prisen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk gjort følgende med 4 stk mc felger:

Sandblåst med industri utstyr på et verft, meget grov overflate som resultat, ingen problem - lakken sitter bedre. Pulver lakert 2 lag farge og 1 lag klar lakk. Resultat = Ålesunds blankeste og fineste felger...... Dette betalte jeg 500,- for, 4 mc felger.

 

Skal du pulverlakkere MÅ all gammel lakk fjernes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stavanger kretsfengsel tar på seg blåsing og lakkering av felger. de pulverlakkerer i sølv sort og hvit. kan lakke andre farger hvis du skaffer lakk. de tar ca 500,- for 4 felger. latterlig billig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du sandblåser med lavt trykk og fin skarp sand, 0,2-0.4 f.eks får du ikke så grove spor! det er et mye bedre alternativ enn å slipe ned! skal du pulverlakkere, noe som gir best resultat og tåler mest, så fyller denne igjen det som måtte bli av spor etter sanden uansett!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil tro at de fleste som driver med sandblåsing også kan ta glassblåsing. Da er det bare å ringe rundt og spørre!

 

 

en liten korreksjon her, det er ikke så mange som kan glassblåse felger, fordi dette foregår i skap, og de skapene er som regel litt for små til at det går å blåse felger, samt at glassblåsing er beregnet på kjemiutstyr, rørdeler og andre slike småting! det kan være veldig tidkrevende å glassblåse en felg fordi det er ofte liten smal stråle og veldig fint glass!

 

Jeg har fått glassblåst en del smådeler og detaljer med meget bra resultat :tilber: så det er å anbefale på sånne ting, men på felger og slikt ville jeg sandblåst, eventuelt kalkblåst som et alternativ!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.