Anbefalte innlegg

Mener jeg har lest eller hørt om det her inne.. Mulig jeg er helt på jordet men finnes det en form for sort klebring spray plastikk på boks? Ifm legge dette på chromelister etc? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plastidip tenker jeg :) fås både på spray og på boks til å dyppe i. Grei å fjerne om man ombestemmer seg også.

 

 

Fås her: http://www.oag.no/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke ganske vanskelig å få ting til å sitte på chrom uansetT? altså trenger man å pusse grundig ned?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selges plastidip på noe rekvisita butikker ala Torshov og sånn? Eller må dette bestilles på nett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte selv fra den norske importøren, kom på posten to dager etterpå: http://www.oag.no

 

Den henger bra på chrome, i motsetning til lakk. Bare å legge rett på, trenger ikke pusse ned:

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merk dog en liten ting: det fester bra på chrome, men det liker ikke å bli skikkelig vått. Da blir denne massen myk, og tåler ikke håndtering i det hele tatt (f.eks. komme borti med svamp o.l.).

Men produktet er knallbra, tåler mye så lenge det er tørt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merk dog en liten ting: det fester bra på chrome, men det liker ikke å bli skikkelig vått. Da blir denne massen myk, og tåler ikke håndtering i det hele tatt (f.eks. komme borti med svamp o.l.).

Men produktet er knallbra, tåler mye så lenge det er tørt.

 

Så om man lakkerer f.eks grillen med plastidip, så kan ikke denne svampvaskes :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Masse videoer av Plastidip lakkerte ting som blir spylt med høytrykkspyler for å vise holdbarhet på youtube, og et annet bruksområde er å forsegle rc-elektronikk for å gjøre den vanntett, så det høres litt rart ut.. Har svampvasket bilen selv uten problem.. Hadde dette på vw-emblemet foran før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

begynner med å informerer om at vi har 15% på plasti dip

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=208761

 

når det er sagt så har jeg brukt dette på rimelig mye. det fester uten problem på chrom og det tåler både høytrykk og svampevask.

 

det det i gjengjeld ikke tåler er STERK avfettning alla prickbort osv. men vannbassert avfettning tåler det uten problem

 

kan legge til at jeg har lakket hele grillen min, spoilern bak, deffuseren bak, speil, og alt av lister

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Da var jeg ikke helt på jordet alikevel : rock :

Får vel prøve dette :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Masse videoer av Plastidip lakkerte ting som blir spylt med høytrykkspyler for å vise holdbarhet på youtube, og et annet bruksområde er å forsegle rc-elektronikk for å gjøre den vanntett, så det høres litt rart ut.. Har svampvasket bilen selv uten problem.. Hadde dette på vw-emblemet foran før.

 

Uansett hvor rart det høres ut, er dette min erfaring gjentatte ganger. Har måttet spraye en gang til bak grunnet dette, og nå må jeg gjøre det igjen.

Mulig jeg har vært uheldig med min boks, men det er vel mindre sannsynlig...

Men det skal dog sies at jeg enda ikke har hatt behov for å svampvaske selve emblemet, det holder å spyle av. Men har jeg kommet borti med vaskehansken, har det flere ganger blitt "skader".

Så ja; vanntett betviler jeg ikke at det er, men det blir i hvert fall mykt hos meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere som lagt plastidip på griller,emblemer og lister. Har dere brukt sprayboks? Eller bare boks og pensel??

 

Edit: Et kjapt søk på YouTube fikk jeg svaret. Sprayboks og maskeringsteip :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kamerat av meg gjorde det på hele grillen på sin A4 B8 - når det er vått ser det ut som om hele greia er en fail men straks det tørker ser det veldig veldig bra ut! Han brukte sprayboks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye trenger jeg på 4 stk 17" felger?

 

Og hvordan sitter det? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, genialt system:) Dette må prøves på mc felgene mine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekka en del youtube filmer og har blitt overbevist..

Det ser jo helt rått ut :)

 

Bestilt en spraykanne med hvit Plasti Dip, til å teste på mine orginale S3 felger.

Spennende! :) Håper det kommer imorra, eller onsdagen, skal slenge ut bilder når jeg får gjort noe:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg gjorde dette på felgene mine før våler :) sitter bra helt til du får hakk eller rift. produktet ligger som en hinne over det du lakker, så er hinnen brutt så går det fort åååt skogen.

IMG_20110630_212346.jpg

IMG_20110630_212334.jpg

IMG_20110619_231349.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg bestilt 3 stk spraybokser. Enklere det enn å bruke kost. :P

 

Da er det bare å krysse fingrene for at det holder med 3stk på 17" felgene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem farge skal du ha? Svart dekker med 2-3 lag, mens hvit trenger 5-6 (over sølv grunnfarge..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har handlet svart.

 

Tar det lang tid før du kan legge på neste strøk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har handlet svart.

 

Tat det lang tid før du kan legge på neste strøk?

 

det tørker rimelig fort så du kan nesten legge dette vått i vått, jeg hadde noe sig på frontleppa mi men det forsvant når dette tørket helt så er rimelig vanskelig å få sig med dette produktet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også brukt dette en del, sist jeg brukte dette så sprayet jeg lufttanken min

 

IMG_2809.jpg

 

Har også sprayet emblemet bak på forrige golfen min, og det satt på selv ved høytrykk og vask med vaskehanske.

veldig fornøyd !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye brukte du av en boks? Eller ble det flere bokser på den tanken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har vel vært brukt til å lakkere en frontleppe, 2 vw emblemer, og denne tanken (2 strøk).

Nå er det ikke særlig mye igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.