Cupra leppe montering på A3 2006-mod?

Anbefalte innlegg

Hvordan monterer jeg en cupra leppe på O6' A3? Noen som har en kjapp og enkel guide på det? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det letteste er nok å kjøpe skruer med mutre, og store skiver, skjære til cupra-leppa så den sitter fint mot fanger, også borre hull i leppe og fanger, også feste den, iallefall det jeg har vært med å gjøre på en b5 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei :) hvor på leppa kuttet du da? de to på midten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kutt de to på midten litt kortere ja ! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strålende! skal hente den i morgen så får jeg prøve å montere den på fredag eller i helgen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kutter ned de 2 i midten ja, trenger ikke fjerne de, bare kutte av så de går jevnt over hele liksom, så må du kanskje kappe litt i bakkant og, der leppa går mot hjulbuen, om du er med :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden dere diskuterer cupra-leppe her, så skyter jeg inn et lite spm:

 

Finnes det mange forskjellige hos møller, eller er det one fitts all?

Har noen av dere et evt. dele nummer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare en, og om den passer alle er jo opp til øyet som ser, men jeg syns de er ganske passende på de fleste biler. Selv har jeg det på A6 4b og liker måten den krydrer fronten litt på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener på at delenr på cupra r leppa er 1ML 805 903 :)

 

Tags: seat cupra r leppe delenr(For søkerenes del...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kutter ned de 2 i midten ja, trenger ikke fjerne de, bare kutte av så de går jevnt over hele liksom, så må du kanskje kappe litt i bakkant og, der leppa går mot hjulbuen, om du er med :)

 

Jepp, er med :) Monterer den mest sannsynelig i morgen om den er kommet .. Lager en bildeserie med montering dersom det er ønskelig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært fint om du lagde en bildeserie ja!:)

Tror jeg og skal ha meg en sånn!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du har fått det viktigste av tips, så vil bare understreke viktigheten i gode skruer. Jeg valgte hakket for små, så den sitter ikke dønn fast når du treffer noe (som ofte skjer med lav bil).. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi brukte m5 eller m6 skruer med stooore skiver, for å ha en stor flate med press :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvordan får du skrudd på plass mutter på oversiden? hele flaten på fangeren er tett, så kommer ikke på oversiden uten å ta den av, eller? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel bare og bruke karroseri skruer,brukte det jeg og den sitter som fy.

Brukte selvborrende karroseri skruer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Daa må jeg meddele at jeg dreit meg totalt ut, skjønner ikke hva jeg tenkte på.. Jeg målte sånn ca på leppa, og kuttet deretter, så begynte jeg å skru den fast, da skjønte jeg jo at jeg hadde kuttet den for langt, så det så helt patetisk ut.. Da får jeg bestille en ny en og prøve på nytt.. heia meg!: bh :: bh :: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe fort gjort... men koster jo bare 350kr eller noe :) hehe

bedre lykke neste gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, det stemmer :) men hvis det fortsetter i denne retningen kan det fort bli dyrt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, monter først, så kutter du. På A3 (iallefall den uten singleframe) kan du til og med kjøre med hele leppa montert, så ingen hast med kuttinga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for info, jeg var litt for rask med å kutte, og det kan jeg jo irritere meg over nå, men man lærer! Jeg bestiller ny på mandag eller tirsdag, så blir den montert fortløpende og bilder kommer etter det :) takk for hjelp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommet noe lenger her?

Eller har den nye lidd samme skjebne?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så sinnsykt mange som har montert dette i klubben så er det nesten lit sykt at ingen klarer å bare legge ut noen bilder av dette :P hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så sinnsykt mange som har montert dette i klubben så er det nesten lit sykt at ingen klarer å bare legge ut noen bilder av dette :P hehe

 

slutt å klag ;)

27082011494.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå kun sett to bilder av det, så det oser ikke bilder av Cupra lepper her :P men fint om man kan poste bilder av det her dersom man finner noen, er greit for inspirasjon og så man har ca regningen på hvordan det kommer til å se ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.