Sinkslipp og lakkfeil på 08 T5 ?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Jeg har en 2008 Transporter T5 4motion reg i 2007. Denne er det generellt mye lakkfeil og flekker på. Jeg mener veldig mye av det er sinkslipp og dårlig lakk. Har time på møller for inspeksjon om ett par uker, men tenkte jeg skulle lufte litt her i mellomtiden.

 

Hva har dere fått dekket av slikt ?

Hva mener dere om mine flekker ?

 

De som står beskrevet som "bakskjerm" er flekker midt på flata på bakskjermene, ikke noe sted man får steinsprut akkurat

 

Bildene ligger her:

 

http://vagner.jeje.je/bilder/Transporter-T54M

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvordan de nyere VW'ene er om dagen - men det der syns jeg var vanvittig mye rust på en 2008 mod. Ruster virkelig nyere VW så mye?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette bør/skal du få utbedret på reklamasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen med direkte erfaringer fra lignende saker ? Bilen er ikke 4 år gammel enda..

 

Evt noen i møllersystemet som kan kommentere litt om hvordan slike saker behandles ?

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv en 08 T5, fikk lakkert skyvedøren og byttet håndtaket der pga det skrapet i lakken vær gang jeg åpnet døren. samme som det du har i følge bildet ;)

Ellers har jeg ikke vært plaget med noe rust eller sinkslipp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinkslipp er det vel 5års garanti på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte bytte bakluke og to dører på min Touran etter 3 år. Etter 4 år måtte vindu tas ut, og hele taket lakkes om.

Og den bilen er velholdt.......

Tror de ruster mye mer nå enn tidligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilde 1 er sinkslepp

bilde 2 er sinkslepp

bilde 3 er muligens sinkslepp eller steinsprut(burde ha vert oppdaget før)

bilde 4 er muligens sinkslepp men er gått hull på så det er ikkje sikkert du får det dekka

bilde 5 dør som tar nedi kanal pga skitt og feiljust og distanse gummi på innsiden er forliten

bilde 6 følgeskade av bilde 5

bilde 7 feil dørhandtak, er komt ny versjon

bilde 8 og 9 gripelist er forelastisk

bilde 10 og 11 sinkslepp

bilde 12 der har du sikker komt borti noko når du har opnet døra

bilde 13 noen som har skrapt is på ruta ogg bomma?

bilde 14 og 15 feiljustering av dør/ skjerm

 

alt må søkast om unntatt rust rundt dørhandtak det blir dekket og er per dags dato 6år

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for bra info Robert.

Hva av dette mener du burde dekkes ? Feiljusterte dører burde ikke jeg lastes for ?

 

Bilde 12 som du sier noe har kommet borti, så er dette bakskjermen bak døra som har skaden..

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte bytte bakluke og to dører på min Touran etter 3 år. Etter 4 år måtte vindu tas ut, og hele taket lakkes om.

Og den bilen er velholdt.......

Tror de ruster mye mer nå enn tidligere.

 

Fikk ny bakluke i sommer jeg og,men greia er at de ruster innenifra de lukene.Lakker opp 2dører og med sink,eller ingenting bortsett fra under bilen i bakenden..Anbefaler de fleste med garanti intakt med bil som er noen år å sjekke under.For det gjør de IKKE på service tydeligvis,noe som er ufattelig dårlig.Sorry OT....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har flere bobler på min, gjerne midt på skyvedøren, er tydelig sinkslipp. no er min mer enn 5 år men det går vel på gjennomrustingsgarantien, så lenge boblen ikke er punktert ser de jo at det er skade uten ytre påvirkning?

No er min hvit og, så når jeg vasker den ser jeg små rustprikker overalt, de kan poleres vekk men er der like forbanna ved neste vask, ser ut som at noen har stått med gnistsprut fra vinkelsliper over hele bilen, har rett og slett ingen peil på hvordan de dukker opp men de ser ikke ut til å utvikle seg til noe, jeg vet jo heller ikke om det er nye eller de samme som kommer igjen.

Har tidligere fått lakket opp dør og byttet håndtak til ny type på en side, men no er det i ferd med å ryke igjen, er bare en stor boble på det kjente området som bare venter på å sprekke, kan jeg reklamere på det arbeidet de har gjort eller fikser de ikke flere ganger på samme ting?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har flere bobler på min, gjerne midt på skyvedøren, er tydelig sinkslipp. no er min mer enn 5 år men det går vel på gjennomrustingsgarantien, så lenge boblen ikke er punktert ser de jo at det er skade uten ytre påvirkning?

No er min hvit og, så når jeg vasker den ser jeg små rustprikker overalt, de kan poleres vekk men er der like forbanna ved neste vask, ser ut som at noen har stått med gnistsprut fra vinkelsliper over hele bilen, har rett og slett ingen peil på hvordan de dukker opp men de ser ikke ut til å utvikle seg til noe, jeg vet jo heller ikke om det er nye eller de samme som kommer igjen.

Har tidligere fått lakket opp dør og byttet håndtak til ny type på en side, men no er det i ferd med å ryke igjen, er bare en stor boble på det kjente området som bare venter på å sprekke, kan jeg reklamere på det arbeidet de har gjort eller fikser de ikke flere ganger på samme ting?

 

Sliter med de samme prikkene selv,men ikke så mye om sommern.Er værre om vintern,er jo piggdekk/bremsestøv har jeg blitt fortalt.Men godt man har hvit bil og ser det så man får det vekk ;)

Men det er slitsomt med hvit bil til tider ja!Hadde på voks selv før vintern som var,og det hjalp mye.Har jo brukt profesjonell bilpleie om sommern da jeg kjenner en kar,men kan ikke si DET var så bra.Så voks hjalp mye for min del ihvertfall,men lampeolje vet jeg mange bruker for å få vekk prikkene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

parafin? det var universalvæsken min i moppetiden :) funket til det meste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vist du får rust rundt dørhandtak etter att det er rep, er det berre å klage.

feil justerte dør/skjerm kan vere gammel skade som er rep, eller att det er flytta på skjerm eller dør i etterkant,

Eg trur du vill få dekka sinkslepp og dørhandtak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vil dette være på en 04/05 modell?

Har ganske mye sinkslipp på min, og har vurdert å lakke den opp..

 

Noe garanti på den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sett en god del rust på vw "parken" på jobben desverre. dog skyldes mye av det dårlig vedlikeholdte firmabiler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 08 Caravelle var det dårlig lakk og sinkslipp nesten med engang. Jeg solgte den etter 1 år knapt og han som kjøpte den sliter med lakken, Møller eller lokale VW verkstedet tar det ikke så seriøst tydeligvis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vist du får rust rundt dørhandtak etter att det er rep, er det berre å klage.

feil justerte dør/skjerm kan vere gammel skade som er rep, eller att det er flytta på skjerm eller dør i etterkant,

Eg trur du vill få dekka sinkslepp og dørhandtak.

 

 

Rep. løsningen på dørhåndtak er nye typen håndtak (som er helt likt det gamle) og transparent folie i fremkant mellom håndtak og dørplate. Er det ingen folie der etter første garantirunde, har ikke Skadeverkstedet gjort det etter møller sine anvisninger.

 

Tore

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dei nye dørhandtaka er ikkje like dei gamle, vist du ser i framkant(den vinkelen som går innom døra) så er den buet på dei nye og 90`på dei gamle, dett for att dei ikkje skal gnage når ein oppner døra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lang reklamasjonstid er det på en jobb som er utført?Garantijobb feks?5år der og ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja de sa de hadde byttet dørhåndtak, men jeg ser absolutt ingen forskjell på de to, er heller ingen transparent folie imellom.

Dette var på en tid de var nyåpnet og reklamerte for at de var "norges mest moderne lakk-og karosseriverksted" : haha :

 

sakset fra siden deres, sjekk siste linje:

 

Møller Bil Skadesenter

Som merkeverksted vet vi hvordan din bil er konstuert. Vi har spesialopplæring og tilgang til alt nødvendig spesialutstyr og underlag for reparasjon av både overflate og struktur-skader.

Derfor kan vi med hånden på hjertet garantere at bilen din blir like sikker og trygg som før skaden. Det er i tillegg en selvfølge at fabrikkens lakk- og rustgarantier opprettholdes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så en T5 California på Sofiemyr sist fredag. Panna på den (altså biten mellom frontruta og hevetaket) hadde sikkert 20 cm2 bart metall og et like stort areal med sinkslipp, så mer var på gang. Utrolig trasig å se en i utgangspunktet så flott bil i så sjaber stand, eller skal vi si at skaperne i så stor grad har lagt til rette for at produktet skal forfalle så til de grader fort:(.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lang reklamasjonstid er det på en jobb som er utført?Garantijobb feks?5år der og ??

 

det er 5år garanti på ein jobb som er gjort, så sant det ikkje er avtalt noko anna før jobben blir utført

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja de sa de hadde byttet dørhåndtak, men jeg ser absolutt ingen forskjell på de to, er heller ingen transparent folie imellom.

Dette var på en tid de var nyåpnet og reklamerte for at de var "norges mest moderne lakk-og karosseriverksted" : haha :

 

sakset fra siden deres, sjekk siste linje:

 

du klarer ikkje å sjå om handtaket er byttet før du har demontert det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ganske mange sider i saken når det gjelder rustgaranti, så er vel ikke bare å skylde på alle og enhver. Ingen i norge som har vært med å konstruert noen av disse bilene.

Er 5 års garanti på en jobb som er utført uansett om det har vært på garanti eller skade. Så er vel bare å gå å klage om det er innenfor denne fristen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.