Justering/spesifisering av av regler om senking og felger.

Anbefalte innlegg

Kan ikke få gidd nok ros til Håkon for dette arbeide med senk og felger, det er så utrolig bra at noen gjør dette for folket her altså. så må bare si tusen takk Håkon :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk ikke godkjent idag fordi bilen min var for lav foran (på elverum). De refererer til at den er for lav i forhold til TUV (1cm). Greit nok å justere opp det før neste kontroll, men i tilegg så likte de ikke at felgene har forskjellig bredde. Forslag?

 

Vossen selges jo i forskjellig bredde. Er det noen som vet om folk som har fått godkjent med forskjellig bredde fra bak til foran?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg fikk beskjed om ang forskjellig bredde forran og bak var å kontakte levrandøren av bilen.

I ditt tilfelle Møller. For å høre med dem hvilke dekk dimensjoner de har godkjent for bilen.

Eller så må du skaffe Tüv papirer på at de felgene går greit å bruke på din bil. :)

 

Er i hvertfall det jeg fikk beskjed om på Jessheim traffikkstasjon. Correct me if I'm wrong :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes flere felgprodusenter som selger felger til blant annet Audi A5 med f.eks 9,5x20 foran og 10,5x20 bak (med innpress på rundt 20-25mm) med TÜV papirer, så dette burde egentlig ikke være ett problem... Men i ditt tilfelle, så har du jo vært hos innlandets værste statlige etat, så her må du jobbe litt for å få ting godkjent desverre!

 

Hva slags dimmensjon har du på dekkene dine rundt hele og hvilke innpress har du på felgene dine?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg selger nå felger med TUV til A5 der det er 9,5x20 og 10,5x20 så det finnes mye TUV påslikt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes flere felgprodusenter som selger felger til blant annet Audi A5 med f.eks 9,5x20 foran og 10,5x20 bak (med innpress på rundt 20-25mm) med TÜV papirer, så dette burde egentlig ikke være ett problem... Men i ditt tilfelle, så har du jo vært hos innlandets værste statlige etat, så her må du jobbe litt for å få ting godkjent desverre!

 

Hva slags dimmensjon har du på dekkene dine rundt hele og hvilke innpress har du på felgene dine?

 

Takk for svar folkens! Foran er det 245/30-20. og bak er det 275/30-20. ET45 (10,5") bak. Og ET25 (9") Foran

 

Vossen CV3

 

 

Det jeg fikk beskjed om ang forskjellig bredde forran og bak var å kontakte levrandøren av bilen.

I ditt tilfelle Møller. For å høre med dem hvilke dekk dimensjoner de har godkjent for bilen.

Eller så må du skaffe Tüv papirer på at de felgene går greit å bruke på din bil. :)

 

Er i hvertfall det jeg fikk beskjed om på Jessheim traffikkstasjon. Correct me if I'm wrong :)

 

Det var noe sånn han karen her sa til meg og. Min bil, eller alle A5? desverre er min kun godkjent for 18 da det var det som den ble levert med fra tyskland etter import. Vurderer å skaffe meg noen 20" å sette på i mellomtia for å godkjenne. ALternativt kjøpe noe på finn, eller finne noen som er villige til å låne bort for en liten slant i en dag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette sa han som stoppet meg i teknisk i går også: nå en laveste grense for bakkeklaring på 8 cm. Dersom laveste punkt er elastisk eller elastisk opphengt er 7 cm oppgitt som laveste anbefalte høyde

 

Dette kommer seg

 

En SEIER!! :D

 

Ikke alle har lært seg det her, for Passaten ble ikke godkjent i uken som var pga ikke 11cm under. Kontrolløren kunne la 8cm gå, om det stod som eget punkt i TUV, men det gjør det ikke i TUV til noen av H&R sine sett til 3bg, og derfor var det 11cm som gjaldt... Spurte flere ganger etter hvor det stod hen uten å få noe svar annet enn at det kom fra veidirektoratet. Han leste også direkte av fra Håkon sitt innlegg her uten å endre mening... Han sa han skulle sende meg dokumentasjon, men det glimtet med sitt fravær i brevet som kom i kassa i går. Noen som har erfaring med å klage på avgjørelsen? Tenkte å skrive ut det som står her i første innlegg, og legge med klagen...

 

Edit; noen som har TUV merkblatt 751 som blir henvist til å første avsnitt? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde jeg lett gått og snakket med vedkommendes leder og forklart at det hadde vært greit om de som jobbet under ham faktisk viste hvilke regler de skal forholde seg til. Kan for fort ble trafikkfarlige biler på veien om de ikke holder seg oppdatert ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hørtes helt utrulig ut Alexander kjedelig når det blir sånn når alt egentlig er i orden. muligt å ta kontrollen hos noen andre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hjelper ikke hva man kommer med av dokumentasjon til verker politi eller svv, jeg kjørte en godkjent senka polo med 195/40-14, purken nekta på at svv hadde godkjent den senka og at dimmen på dekka var grusomt breie, det kunne ikke la seg kjøre med.

Jeg blei mildt sagt satt ut, fikk visning på senk og dekk og en kvalm/frekk slibrig kommentar etter meg når jeg gikk ut av bilen; kos deg med bilen i sommer da.

Fikk mest lyst til å grise hele J fyren, men vet jo at det er det han vil så han kan ta meg for mer, tok bilen og demonstrerte med litt hjulspinn på grusen ut av busslomma.

Kom til svv, han var mildt sagt gretten på morran og skikkelig oppgitt over at svina hadde sendt en godkjent bil, de hadde mer enn nok å gjøre enn og se på godkjente biler. Angående dekkene så satt jeg på orginale 13" med ballong gummi som tok i plastikken inni hjulbuen, nevnte hvilken dim jeg hadde blitt stoppa med og han var enig, få på felga igjen og kjør. Blir du stoppa igjen så bare kom, det er gratis så lenge dem sender deg.

 

Dette var en polo 6n med moderat senking, mye igjen på justeringa og GODKJENT.

I sommer har jeg kjørt en 9n uten justeringskruer for å få den helt ned, med 17" med strekk og har ikke engang blitt sett på av politi i kontroller eller når dem har møtt eller kjørt bak meg, virker jo som om dem er mest ute etter å ta "ungdomsbiler", dette er jo å lete etter folk, og som regel etter feil folk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde jeg lett gått og snakket med vedkommendes leder og forklart at det hadde vært greit om de som jobbet under ham faktisk viste hvilke regler de skal forholde seg til. Kan for fort ble trafikkfarlige biler på veien om de ikke holder seg oppdatert ;)

 

Dette hørtes helt utrulig ut Alexander kjedelig når det blir sånn når alt egentlig er i orden. muligt å ta kontrollen hos noen andre?

Hadde vært fint om de var oppdaterte, hvartfall så lang tid etter.. Men kontrolløren oppfordret meg til å klage og håpte jeg fikk medhold for da lærte han noe også... Han klarte og å si at jeg gjerne måtte sette på større hjul for å få mer klaring under, han brydde seg ikke om hvordan jeg fikk mer klaring under.. : rolleyes jeg var dog mer gira på å få 225/40-18 og de 17sidene med TUV godkjent...

Ja, regnet med det her skulle gå greit og møtte opp med godt mot... :) nei, samme kontrollør må avslutte saken når bilen ikke er godkjent og skal etterkontrolleres..

 

Det hjelper ikke hva man kommer med av dokumentasjon til verker politi eller svv, jeg kjørte en godkjent senka polo med 195/40-14, purken nekta på at svv hadde godkjent den senka og at dimmen på dekka var grusomt breie, det kunne ikke la seg kjøre med.

Jeg blei mildt sagt satt ut, fikk visning på senk og dekk og en kvalm/frekk slibrig kommentar etter meg når jeg gikk ut av bilen; kos deg med bilen i sommer da.

Fikk mest lyst til å grise hele J fyren, men vet jo at det er det han vil så han kan ta meg for mer, tok bilen og demonstrerte med litt hjulspinn på grusen ut av busslomma.

Kom til svv, han var mildt sagt gretten på morran og skikkelig oppgitt over at svina hadde sendt en godkjent bil, de hadde mer enn nok å gjøre enn og se på godkjente biler. Angående dekkene så satt jeg på orginale 13" med ballong gummi som tok i plastikken inni hjulbuen, nevnte hvilken dim jeg hadde blitt stoppa med og han var enig, få på felga igjen og kjør. Blir du stoppa igjen så bare kom, det er gratis så lenge dem sender deg.

 

Dette var en polo 6n med moderat senking, mye igjen på justeringa og GODKJENT.

I sommer har jeg kjørt en 9n uten justeringskruer for å få den helt ned, med 17" med strekk og har ikke engang blitt sett på av politi i kontroller eller når dem har møtt eller kjørt bak meg, virker jo som om dem er mest ute etter å ta "ungdomsbiler", dette er jo å lete etter folk, og som regel etter feil folk.

 

Jeg har faktisk god erfaring med biltilsynet, og de jeg har møtt, så lenge en møter med papir i orden og et smil om munnen. Selvfølgelig vært noen meninger som har vært å rynke på nesa for, men aldri dratt derfra med ikke godkjent bil, før nå :)

Dog opplevde jeg å bli "jakta på" med Poloen selv av politi etc, og ble stoppet mange ganger, men ble aldri stoppet med Skodan.. Men han kontrolløren her var vanskeligere enn det inntrykket jeg hadde av de fra før :)

 

Klagen er nå skrevet, og blir sendt i morgen, så får vi se :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, samme kontrollør må avslutte saken når bilen ikke er godkjent og skal etterkontrolleres..

 

Sikker på dette Stamsaas? Jeg hadde første kontrollen på drøbak og etterkontroll på hafslund på audien uten problemer. dette var dog et par år siden, men har vel ikke forandret seg?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke være skråsikker, men sånn oppfattet jeg det hvartfall... Hmm, kanskje ta seg en dagstur til Gjøvik å godkjenne om får medhold på klage? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.