Tuning enkelt og greit HEISTAD 24.09

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

etter flere år med økende interesse for å finne skjulte krefter i egen bil sitter jeg nå med en god porsjon kontakter og erfaring innenfor chiptuning. Ønsket er nå å kunne tilby andre god Sw og service til en pris som passer de aller fleste.

 

Sw fra mine leverandører er allerede spredt rundt i en god porsjon klubb biler og har fått mye skryt i forum sammenheng. Flere takket være min nærmeste samarbeidspartner Te-tuning (tidl. Chipsenter-mjøsa) men og andre :)

 

Jeg er sent ute med dette, men neste helg nærmere bestemt Lørdag 24.09 kommer Te-tuning på besøk til Heistad og vi kommer til å kjøre knallgode priser på optimering for de som måtte ha et ønske om det.

 

Steg 1 tuning ifra kr 2500,- (normalt fra 3500,-)

Steg 2 tuning (også custom sw) ifra kr 3500,- (normalt fra 4500,-)

 

 

 

Ta kontakt for et knall tilbud til din bil :) Leverer sw til de fleste europeiske merker så spør ivei om du har eller kjenner noen som ønsker litt ekstra futt.

 

Vi tar imot mellom kl 11 og 16. dersom det ikke passer, gi lyd så kan vi nok bli enige om noe :)

 

Håper vi sees

 

Mvh Espen

 

Tlf 95135007

espesoer@online.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For Oss(meg) som har lite peil på dette, hva innebærer steg 1 og 2?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt spørsmål :) Hva forskjellen utgjør i hk/nm vil variere fra modell til modell men for å gi en enkel forklaring så :

 

Steg 1 er det jeg vil kalle et "normalt" program. Safe tuning som vekker frem skjulte krefter men uten å pushe grensene til turbo og drivverk nevneverdig. Tut og kjør for konemor og bruks/feriebilen

 

Steg 2 er for dem som er ute etter mest mulig uten å bytte motordeler, og aksepterer at det ikke "bare" er å rase på å regne med at alt holder mnd ut og mnd inn.

 

Steg 2 er i en godt vedlikeholdt motor ingenting å bekymre seg over, men strikken strekkes lenger og om ikke alt er i god nok stand så vil det nok merkes.

 

Om ønskelig så kan også såkalt "avgiftsfri" tuning utføres. Dette går da ut på å løfte momentkurve og effekt noe men uten å gå over de 15% ekstra som staten "tillater" som slingringsmonn på oppgitt effekt ifra fabrikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oohh.. hva vil det koste til min 1.8T steg 1, og hva vil det gi? Er en 2000mod med APU? motor..

 

Men jeg har noe trøbbel med at turbotrykket kommer og går.. Så burde kanskje fått tatt en vagcom test først for å finne synderen så jeg får en opptilam sw?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oohh.. hva vil det koste til min 1.8T steg 1, og hva vil det gi? Er en 2000mod med APU? motor..

 

Men jeg har noe trøbbel med at turbotrykket kommer og går.. Så burde kanskje fått tatt en vagcom test først for å finne synderen så jeg får en opptilam sw?

 

Sender deg en PM imorgen når jeg får sjekket jeg men ca 190hk og 300nm er nok ikke langt ifra :) Ang turbotrykket så kan nok det være lurt å finne ut av ja. Har du mulighet til å få tatt en diagnose selv da? Hvis ikke så gi lyd så er det ikke umulig jeg kan få tid til å hjelpe deg iløpet av uka, evt på ettermiddagen imorgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knall :)

Har ikke vag-com så får ikke sjekket det selv desverre.. Men hvis du kunne hjulpet meg med det hadde det vært knall :D

 

Finner du ut pris også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye kunne man hentet ut av min AVF motor med Steg 2 tuning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye kunne man hentet ut av min AVF motor med Steg 2 tuning?

 

Han var forsiktig med oppgitt effekt på avf syns jeg men ca 170hk på steg 1 og 180 på steg 2. Du har vel Alligator sw nå har du ikke? Hadde selv Software fra en stor norsk tuner som skulle gi 180hk og 410nm i min, og steg 2 fra min leverandør kuttet 4sek av rundetiden min på rudskogen fra en dag til den neste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bor i måltrostvegen, inn bak ICA på toppen. Er jo i utgangspunket en jobb som i de fleste tilfeller kan gjøres hos kunden dette men for å kunne jobbe effektivt denne dagen tar vi det hjemme hos meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

der ja ;D jeg bor hele 900m unna, Eikelia 8

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

der ja ;D jeg bor hele 900m unna, Eikelia 8

 

Ikke sant:p slitsomt med såpass avstand da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver meg på jeg å;)

 

Det blir koselig mats! Reiser ut så jeg er der 11 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver meg på jeg å;)

 

Morro, kommer ikke til å angre på det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han var forsiktig med oppgitt effekt på avf syns jeg men ca 170hk på steg 1 og 180 på steg 2. Du har vel Alligator sw nå har du ikke? Hadde selv Software fra en stor norsk tuner som skulle gi 180hk og 410nm i min, og steg 2 fra min leverandør kuttet 4sek av rundetiden min på rudskogen fra en dag til den neste.

 

 

Har Aligator sw i min nå ja.. :) Funker helt greit, men føler at den kunne gått litt bedre. Bare lurte på hvor langt dere turde å tøye stikken på disse motorene? :) Eller for å si det sånn, når ligger man i absolutt grenseland?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har allerede avtalt time med Espen for noen uker siden, og jeg gleder meg som en unge til lørdag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi dro vel turboen min opp til 1,55 stabilt. Knakk akslingen i den 5mnd etterpå men da hadde den vært med på drøyt 220k km og så ble vel ikke veldig overrasket:p Dysene henger jo greit med over 200hk grensen, men turboen går tom tidlig. Kan nok øke trykket noe mer og men da genererer det så mye varme samtidig at det virker mot sin hensikt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morro, kommer ikke til å angre på det :)

 

ser virkelig frem til litt mer under pansret på brødboksen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke mange dagene nå :) Vi har tid til mange fler så om dere kjenner noen som er lystne på mer power dra dem med dere så skal vi se hva vi kan gjøre!

 

Gjelder ikke bare vag dette selvfølgelig, er man i tvil om det er noe å hente så hiv avgårde en melding så finner vi nok fort ut av det.: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en bekjent som har en izusu trooper edition, har dere mulighet til det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3.0DDI Mats? Hvilken årsmodell er den? Kan se ut som det er håp for noe der, men sjekker skikkelig imorgen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.