Photoshoot Festplassen TUSEN TAKK TIL ALLE SOM MØTTE OPP FOR EN FLOTT DAG :)

Anbefalte innlegg

Da nærmer det seg med stormskritt, alt er nå klart til shooten blir kanonbra. Vil bare minne alle på at de må møte rundt kl 13. (Helst ikke mye før eller seinere da vi disponerer plassen fra 13-16)

Alle må ta med 250kr i kontanter. (Helst akkurat da vi ikke har så mye vekslepenger)

Vi vil kjøre bilene rett innpå starten av plassen, så plassere en og en bil etterhvert.

Vil da og skrive opp navn og ta betalt når din bil blir plassert. Ser ut til at dt kanskje blir litt mediadekning rundt dette og så bare og møte opp folkens. VEL MØTT!

Ny info.

Da folkens håper eg dere oppfordrer alle medlemmer av klubben dere kjenner til og ta turen til Festplassen kl 13 søn 23 okt..

Nå er alt i boks med Kommune, Politi, Helikopter osv.. Takker alle som har gjort en innsats for og få dette på plass.

Nå kan vi bare krysse fingrene for fint vær denne dagen

Les regelverk i blått under.

Det er viktig og presisere at ALLE som skal komme MÅ møte så presis som mulig. Dette p.g.a at med 40 biler så tar det litt tid og få alle plassert riktig, og vi har tidskjema og følge med tanke på helikopter osv.

REGELVERK:

Jeg ber alle lese regelverket for opplegget.

Vi som privatpersoner står økonomisk ansvarlig hvis noe skulle skje med et eller annet. Vi er ansvarlig for veidekke, vegetasjon, gjerder, tredjeperson og ANNET under arrangementet.

Så hvis noen tar snarveien over en plen og igjennom en hekk kan vi få en helvetes gartner regning, selv om jeg er sikker på at dette ikke skjer, må vi bare presisere dette.

Hvis noen har en bil som drypper litt olje, kan det være greit å hive en platpose/papp bit under så lenge vi står parkert.

Jeg har en eske med "sagflis" som jeg tar med om dette plutselig skulle skje med noen.

Vw Audi club Norwegen står ikke økonomisk ansvarlig for hva DU gjør.

Info fra fotografen Sindre Fiskerstrand her i rødt:

Har vært litt bekymret angående plass til oppstilling, og da spesielt siden jeg ikke har målt noe.

Tok å leitet opp ett satelittbilde fra google og kopierte en bil som kjørte på veien ved siden av. Da får jeg ca gjennomsnittlig bilstørrelse riktig iforhold til zoomfaktor.

skjermbilde20111021kl19.jpg

Tror jeg tellte 34-35 eller noe...over 30 iallefall, så tror det skal gå fint.

Blir det total mangel på plass kan vi plassere noen bilder i ett mønster imellom hesteskoen.

Jeg snakket også med pilot her en dag og diskuterte dette med høyde osv.

Det jeg hadde håpt var at når helikopteret svevde over dammen at alle samlet seg til en flokk og f.eks gikk mitt i hesteskoen. Da har vi mulighet til å få bilder som kan representere lokallaget i alt fra Treffpunkt til fremtidige søknader om diverse ting...

Jeg har gitt beskjed om at jeg ønsker bilder fra begge vinkler, altså fra over paviljongen, slik vi får noe å velge mellom

Ser også ut til at solen kommer til å bikke litt frem på søndagen, iallefall ifølge yr.no. For håpe det blir realiteten og at vi iallefall slipper regn. Litt overskyet med noe sol er egentlig best mtp. bilder, slik at det blir nok tegning i skyene og ikke helt slappt

MEN, når vi skal videre...hvor skal vi?

Har hørt om et par som må stikke rett etter dette, barnepass osv, men hvor mange blir med videre? Her må vi selfølgelig velge plass utifra hvor mange vi er. Jeg personelig stemmer for den plassen borti sandviken, og da med cruising gjennom sentrum

Hva tenker folk med å stikke en plass etterpå å spise noe? Alternativt ei øl eller to for oss som ikke kjører (eller er avskiltet, heh).

og tilslutt, JEG GLEDER MEG SOM FAEN!

Om det skulle være noe folk lurer på så kan jeg kontaktes per 41520963.

91877310 (primérnummeret mitt) er ikke istand nå ettersom Telenor har kuket det HELT til etter jeg byttet til Tele2.

Tar også med meg noen 2 showplates hvis noen instanser møter opp. "Nei, denne bilen er ikke registrert herr politimann...vi har kjørt den på henger hit." hehe

Edit: Alle bildene jeg tar vil ha redigerte skiltnummer. Ala dette; http://img37.imageshack.us/img37/815/dsc3595h.jpg

Da slipper folk problem med diverse instanser snoker, tyverifare osv osv. Håper alle andre gjør tilsvarende.

Deltagerliste:

1. Jon Båtnes

2. Sindre Fiskerstrand ( med kamera )

3. Ronny Håpoldøy

4. Christoffer Raa

5. Ole-Jørgen Frimann Nilsen

6. Thomas Lund

7. Cato Andre Nistad

8. Kjell Breivik ( med stige/trapp :P )

9. Johnny Andreassen

10. Stian Hjertås (Kanskje)

11. Olaf Andreas Hopen

12. Kim Andre Nygård

13. Jørn Ove Kleivane

14. Erlend Danielsen (Kanskje)

15. Christian Bjerga

16. Roger Myhre

17. Odd Erik Hostad

18. Jacob Hjelmaas

19. Trond Skage (Kanskje)

20. Lasse Riise (Kanskje)

21. Eirik Himle

22. Kristoffer Ullaland

23. Andreas Landsvik

24. Andre Espelid

25. Bjørn Tore Træen

26. Morten Solheim

27. Tommy Westervik

28. Robert Nilsen

29. Erik Olsen

30. Kim Martinussen (Kanskje)

31. Curt Fauskanger (Kanskje)

32. Andreas Gjerde

33. Stian Holkesvik

34. Fredrik Gjellestad

35. Henrik Lavik

36. Cato Eigeland

37. Trond Helge Østrem (Kanskje)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et sted der vi fikk bryggen i bakgrunnen,ute ved tollboden kanskje.

Eller kanskje et stiligt bygg som bakgrunn,noe med glassfasade.

Sikkert masse å velge mellom og det er vel bra at det er en liten stund til.

Kanskje noen kan reise rundt på location undersøkelse,hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres veldig bra ut dette, men er i thailand den helgen, kanskje jeg sender kjerringen med bilen : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig godt forslag;)

Søndag er vell størst sjanse for å finne noen store ledige plasser, er vell ikke så mange som er på shopping da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig Jan :) Da setter eg søndag som overskrift i tråden så ser vi responsen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hørtes SUPERT ut !! :D Jeg stiller !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd cabben e under utbedring, detta hadde vert morro å vera med på men men .....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må prøve å få med meg dette:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig tenker jeg det hadde vært tøft med en skikkelig sentral plass i Bergen (ettersom vi er Bergen lokallagsklubb), men bør vell kanskje ikke være så folksomt som feks ved den blå steinen?

Men ved feks festplassen er det vell ikke så mye folk på en søndag? Tror det hadde vært tøft med ett bilde av hele gjengen med ulrikken i bakgrunnen! (kan jo få "tillatelse" fra kommunen?)

Sikkert vært tøft med hele gjengen stilt opp midt på torget også...men der er det vell en del folk igjen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må prøve og få dette med meg. :) Men tvilsomt om eg rekker det pga jobb og andre ting den helgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss det er plass så blir jeg og gjerne med :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo fler jo bedre :) ønsket er jo så mange som mulig :) helst fler enn på Oslo shooten ;) hehe. Eg er enig med deg ronny, bør være en plass som viser at dt er Bergen vi er i ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig tenker jeg det hadde vært tøft med en skikkelig sentral plass i Bergen (ettersom vi er Bergen lokallagsklubb), men bør vell kanskje ikke være så folksomt som feks ved den blå steinen?

Men ved feks festplassen er det vell ikke så mye folk på en søndag? Tror det hadde vært tøft med ett bilde av hele gjengen med ulrikken i bakgrunnen! (kan jo få "tillatelse" fra kommunen?)

Sikkert vært tøft med hele gjengen stilt opp midt på torget også...men der er det vell en del folk igjen...

Veldig enig i det du skriver.

Siden det er Bergen lokallag synes jeg at vi faktisk bør vise at det er Bergen.

Festplassen sådan er av et større areal, ikke noe problem å komme seg oppå der selv med skamlav bil og det viser at det er Bergen.

Tenker man bildemessig hadde denne plassen også vært stilig, iallefall hvis vi får mange biler. Ta utgangspunkt at bilene f.eks blir stillt opp slik og bilde tatt fra området rundt fortauet litt oppi hauden ved hjelp av en trappestige eller noe.

skjermbilde20110923kl22.png

Nå tenker jeg bare høgt her, men ja... innspill?

Jo fler jo bedre :) ønsket er jo så mange som mulig :) helst fler enn på Oslo shooten ;) hehe. Eg er enig med deg ronny, bør være en plass som viser at dt er Bergen vi er i ;)

Jo flere jo bedre ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vi lov å stå på Festplassen? Var vel noe skriveri for noen uker siden om en bil som hadde parkert der, var visst ikke populært.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vi lov å stå på Festplassen? Var vel noe skriveri for noen uker siden om en bil som hadde parkert der, var visst ikke populært.

Må vell være mulig å snakke med kommunen å få godkjenning? Hvis det da blir Festplassen vell og merke ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne godt tenkt meg å vært med, men vet ikke om det blir så aktuelt nå... bilen er ikke akkurat 100% :P litt rust og ødelagt nedre del av frontfanger er vel ikke så pent å stille opp med på en photoshoot akkurat :) Men hiver meg gjerne på hvis det blir noe lignende i fremtiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om eg ikkje kan stilla med bil so kan eg stilla med ein ok høg trappestige ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vell være mulig å snakke med kommunen å få godkjenning? Hvis det da blir Festplassen vell og merke ;)

Festplassen hadde vært awesome!!

Ser ikke for meg dette skal bli ett problem om man er tidlig ute med å spørre kommunen om tillatelse, ringe dem og være saklig, presentere at vi er fra vwaudiklubb etc, og kommer jo ikke til å stå der noe lengre enn en timestid:)

Festplassen er jo en plass for folket!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke for meg dette skal bli ett problem om man er tidlig ute med å spørre kommunen om tillatelse, ringe dem og være saklig, presentere at vi er fra vwaudiklubb etc, og kommer jo ikke til å stå der noe lengre enn en timestid:)

Helt enig med deg :) Eg skal ta noen tlf og sjekke litt opp i dette :) Kommer tilbake med info etter at eg har snakket med kommunen :)

Hva mener dere om klokkeslett? Når er det best lysmessig for din del Sindre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om eg ikkje kan stilla med bil so kan eg stilla med ein ok høg trappestige ;)

Sounds good! ;)

Helt enig med deg :) Eg skal ta noen tlf og sjekke litt opp i dette :) Kommer tilbake med info etter at eg har snakket med kommunen :)

Hva mener dere om klokkeslett? Når er det best lysmessig for din del Sindre?

Skal vi bare si festplassen da? Er forsåvidt den som er mest egnet til noe sånt som det her, spør du meg.

Jeg kan høre med lærerene mine, begge har gode kontakter innen kommunen mener jeg, så kan hende dem har et navn vi kan henvende oss til ;)

En merker jo at solen varer mindre og mindre nå fremover, så jeg vil tippe rundt 1-2tiden at solen blir best. Kan legge merke til hvordan solen står iforhold til klokkeslett nå fremover. Kommer tilbake ang. tidspunkt vs lys ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har snakket med kommunen i dag og de var veldig positive :-) så ikke noe problem med dette så lenge det ble formelt riktig :-) vi må skrive en søknad om hva, hvem og hvorfor og sende dette til grønn etat hos Bergen kommune så skulle dette gå helt fint :-) skal se om eg får skrevet en iløpet av de neste dagene, er nok greitt og være tidlig ute så dt er klart til vi skal ha shooten. Skal eg søke mellom 13-15 da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har snakket med kommunen i dag og de var veldig positive :-) så ikke noe problem med dette så lenge det ble formelt riktig :-) vi må skrive en søknad om hva, hvem og hvorfor og sende dette til grønn etat hos Bergen kommune så skulle dette gå helt fint :-) skal se om eg får skrevet en iløpet av de neste dagene, er nok greitt og være tidlig ute så dt er klart til vi skal ha shooten. Skal eg søke mellom 13-15 da?

Kanon Jon, godt jobbet! Syntes 13-15 tiden høres bra ut:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, skriv 13-15.00 du.

Selv om kanskje vi ikke bruker så veldig mye tid på å ta bildene, kan det ta litt tid å få plassert opp alle bilene i "riktig" mønster ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.