Forslag til plass for 2-dagers treff 2012

Anbefalte innlegg

Heisann!

Vi i styret har bestemt oss for å videreføre "tradisjonen" med et 2-dagers treff også i 2012 :)

Men vi ønsker innspill til en egnet plass vi kan avholde treffet.

Tanken er helga i uke 30. Dvs 28 - 29 juli.

Vi ønsker oss en plass der det ikke er for lang avstand mellom utstilling og overnatting / festplass.

Og helst i tilknytning til en av Mjøsbyene.

: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor må det være i tilknytning til mjøsbyene da? Er vi ute i distriktene bare som "halve" medlemmer og regne i avd. Mjøsa eller? Har tenkt over det flere ganger, så snart noe skjer i denne regionen skal det foregå i umiddelbar nærhet til mjøsbyene. Kanskje medlemmer i Gudbrandsdalen og nordover ikke hører hjemme under mjøsa?

PS!...Vi har asfalterte veier oppover Gudbrandsdalen altså, så t.o.m. relativt lave biler kan komme frem uten skader

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Derfor det er ved storbyene, er så enkelt som at det er mere folk fra de storbyene. og da er det bedre å samle treffene til de store byene eks lillehammer, hamar og gjøvik....

tanken er også og vise oss fram,. på gjøvik er det ved CC, hvor mange folk passer ikke forbi der? samme gjelder lillehammer på strandtorget og hamar på møller...

men du stemmer da eller for vinstra, tangen, skreia som treff steder?

Medlem er du uansett. alle er likegyldige :)

Håper du skjønner det egentlig. blir for dumt å diskutere ditt utspill. :D

-------------------------

Skurven var jo bra da :D men kanskje for langt unna selve treffet så folk ikke ville være med videre.

----

eks Gamle hamar camping? er det ikke et stort ute areal der elns? har ikke vært der på mange år men : p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor må det være i tilknytning til mjøsbyene da? Er vi ute i distriktene bare som "halve" medlemmer og regne i avd. Mjøsa eller? Har tenkt over det flere ganger, så snart noe skjer i denne regionen skal det foregå i umiddelbar nærhet til mjøsbyene. Kanskje medlemmer i Gudbrandsdalen og nordover ikke hører hjemme under mjøsa?

PS!...Vi har asfalterte veier oppover Gudbrandsdalen altså, så t.o.m. relativt lave biler kan komme frem uten skader

Akkurat dette planlagte treffet blir hovedtreffet vårt i 2012, og poenget med å gå ut så tidlig med dette er for å gjøre flest mulig oppmerksom på det, slik at vi kanskje også får besøkende fra langt unna, sør som nord. Da er det mest naturlige å legge et slikt treff "sentralt", med samtidig muligheter for overnatting, vaskemuligheter osv. lett tilgjengelig.

Og nei, distriktene skal også prioriteres, nettopp derfor meldte jeg meg som kontakt for Gudbrandsdalen. Jeg vet godt hvordan det føles å bo langt unna alt som skjer i lokallaget man tilhører, da jeg bodde i Lom i 6 år før jeg nå har flyttet sørover.

Det er absolutt mulighet for dere som bor oppover dalen å komme med forslag til aktiviteter som kan utføres oppover der, være seg en temadag, cruising, samles på et spisested osv.

Alle forslag mottas, men det er selvsagt også et økonomisk spørsmål hvis det skal arrangeres noe i regi av lokallaget. Dette må det naturlig nok tas en vurdering på etter som ev. forslag kommer inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor blir det for dumt? Fordi det ikke passer km. stand på DIN bil eller? Er faktisk flere steder enn akkurat DITT nærmiljø som har mye publisitet. Da f.eks. Vinstra eller Otta som ligger helt inntil E6. Og tro at du må til en by for og samle interesse sier mye mer om deg en om meg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

til en by for å samle interessen sier mer om deg enn om meg.? Skjønner virkelig ikke hva du mener med sånt. hahaha.

Nesten alle som er på TDM treffene er nettopp IKKE fra byen. de møtes der bare.

det bor for mange folk på "landet" så da møtes alle de som bor på "landet" og i byen til en møte i byen...

det jeg prøver og si er at: det bor mange folk utafor byen som da møtes til et stort sted på treff... eks hamar osv.

jeg ser jo at det mangler et treff oppi otta området. men tror pr dagsdato at styret har nok treff og tenke på. vi er tross alt den klubben som har mest treff av denne sorten..

TDM = tour de mjøsa, og der ligger det tre "store" byer og da er de det beste valget.

Hadde gått ann med et Lokallagstreff oppi dalen og da. på Otta eks. men der er vell egentlig lillehammer treffet ment for å dekke oppover.. men ikke vet jeg,

-----------------------------

å hva faen har Km min med det her å gjøre?

men da kan jo dere fra otta eller vinstra lage et treff der da?

Vet det har vært noe streetmeet osv på oppdal hvis jeg ikke husker feil..

Skjønner ikke hvorfor du skal lage så stort problem ut av dette...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For og si det sånn: Skjønner meget godt at du ikke skjønner noe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For og si det sånn: Skjønner meget godt at du ikke skjønner noe

Skjønner at du synes det er langt fra vinstra til lillehammer på treff : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tdm = Tour de Mjøsa. Ikke Tour de lågen..

Skal du ta opp dette på en ordentlig måte hadde jeg startet med en PM til noen i lokallagsstyret. :)

Ikke umulig å arrangere treff utenfor mjøsomerådet. Bare å ta initiativ.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, du oppførte deg modent, Sverre:p Kanskje være litt mer konstruktiv neste gang, eller, så får du straks litt mer seriøsitet tilbake også?

Såklart kan man ikke tilfredstille alle, og når man ikke bor sentralt må man bare innfinne seg med at det fører både fordeler og bakdeler med seg. Når folk drar fra Trondheim, Stavanger, Kristiansand og "what so ever" for å komme på hovedtreffene, så må da du kunne klare å dra ned til Mjøskanten for å få med deg disse treffene, dersom du synes det er så viktig som du antyder her nå, ref. "iveren" din? Det er jo kun en liten svipptur og ikke en reise du må planlegge flere dager i forveien for å gjennomføre.

Det er jo faktisk bare drøye 30min mer for deg å kjøre til Gjøvik som det er for meg å kjøre til Hamar, og jeg henger ikke med leppa og er deppa;)

Og som andre sier, ta nå initiativet selg og arranger et treff opp i Vinstra dersom du mener det er så viktig - ingen her som holder deg igjen i skjortekragen om du skulle gjøre dette. Blir det en suksess, så gjentar man den. Blir det ikke det, så har man ihvertfall prøvd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke om dette er rette tråden og ta det oppi, regner med at den 2-dagers treffet er i sammenheng med Tour de Mjøsa :)

men kan det være en mulighet å legge ett treff for lokallag Mjøsa til våler/elverum:)?

feks banekjøring på våler lørdag og treff/utstilling på feks Møller Elverum på søndag:)

er vel flere medlemmer fra Mjøsa som kunne tenke seg ett treff med banekjøring:)

er bare et forslag:) trenger ikke gå under TDM, da vi ikke ligger ved Mjøsa:)

regner med at vi fra Elverum fortsatt går under Mjøsa? selv om det er oppretta Solør lokallag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er absolutt ingen dum idé Håvar.

Eneste utfordringen Mjøsa lokallag kan få her er det økonomiske. Vi har ikke all verden å rutte med av penger, og kan derfor ikke leie på slike på plasser da det koster skjorta og litt til. Men for all del, det er fullt mulig å sjekke dette og høre hva det koster før man tar en endelig konklusjon ang. den saken.

Elverum går fortsatt under Mjøsa såvidt jeg vet ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen tvil om at det knytter seg store utfordringer til Mjøsa lokallag med tanke på hvor stort det faktisk er i geografisk utstrekning.

Dette fører til at vi har valgt å legge de store treffene til Mjøsbyene da de utgjør et naturlig og sentralt samlingspunkt. Med sentralt menes at det blir kortere å kjøre for de fleste - selv om noen da selvsagt vil nyte godt av å bo "midt i smørøyet".

Det er jo også pga avstandene at vi tradisjonelt har rullert på treff i alle 3 byene for å på den måten legge litt mer til rette for medlemmene i Mjøsa.

Når det er sagt så vil jeg gjenta Brages oppfordring om å komme med forslag, tips og ideer til oss i styret.

Hva som er gjennomførtbart er tett knyttet til både økonomi og styremedlemmenes fritid - men vi er absolutt åpne for innspill.

Det er også åpent for medlemmene å dra igang aktiviteter selv - eksempelvis Photoshoots og annet.

Et treff på Vålerbanen hadde garantert vært moro!

Så jeg sendte en mail til Våler - de har ikke startet planleggingen av 2012 sesongen enda, men jeg fikk beskjed om at da er vi i Mjøsa med i betraktningen. Det blir mest sannsynlig snakk om leie av bane 3 (mener jeg å huske at det heter). Jeg var på banekjøring der i april - og det var rett og slett utrolig moro :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja til banekjøring i regi av Mjøsa Lokallag: ja : Håper virkelig at dette er noe som kan gjennomføres.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eks Gamle hamar camping? er det ikke et stort ute areal der elns? har ikke vært der på mange år men : p

Hamar Camping er borte for mange år siden, og det området eies nå av Jernbanemuseet Hamar.

Plassen står tom og hva som skjer der er noe usikkert enda. Plassen er fin og det ligger helt ved Mjøskanten akkurat som på Skurven. Men desverre er den litt ugunstig m t p lave biler og slikt.. :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hamar Camping er borte for mange år siden, og det området eies nå av Jernbanemuseet Hamar.

Plassen står tom og hva som skjer der er noe usikkert enda. Plassen er fin og det ligger helt ved Mjøskanten akkurat som på Skurven. Men desverre er den litt ugunstig m t p lave biler og slikt.. :o

Åja. det var dumt : p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dere har tenkt på å leie Vålerbanen, hvorfor ikke gå i dialog med Solør lokallag?

Dere dekker da ett større geografisk område og mulighet for støtte fra klubben dobbles;)

Nå er det ikke ett styre på plass ennå i Solør, men det kommer vel på plass i løpet av høsten.

Lykke til hva dere enn velger å gjøre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noe av grunnen for at det blir brukt mjøs byen er jo for at det ligert mitt i det område som dekker mjøsa da det går nedoveor mot tangen og kansje minnesund. elverumm denandre veien og oppover dallen der du holder til da er det jo logisk og holde det ca mitt i.

annet er jo også det at her er vi kjent med muligheten og vil etteblere et stort 2 dagerstreff med folk kommende fra alle kanter. så finne overnattsmulighetter og vasking også er en fordel.

og vis du synnes at det var for lite aktivitettt i norlige dellen har vert for dårlig så hvorofro stillte du deg ikke til kandidat i styre da for og øke aktivitetten der. det var jo nesten bare folk fra hamar gjøvik lillehammer som meldte sin inntrese utnom Brage da*S* å vi har vert i styre nå ei uke.

Hvorfor blir det for dumt? Fordi det ikke passer km. stand på DIN bil eller? Er faktisk flere steder enn akkurat DITT nærmiljø som har mye publisitet. Da f.eks. Vinstra eller Otta som ligger helt inntil E6. Og tro at du må til en by for og samle interesse sier mye mer om deg en om meg

tror nok ikke km har så mye og si vis man er inntersert i treff så drar man jo både til hadeland og halden og diverse andre treff vis man er inntresert så. det er vel noe man kan lege flat med en gang.

blablabla

det var jo voksent og saklig.

Tdm = Tour de Mjøsa. Ikke Tour de lågen..

Skal du ta opp dette på en ordentlig måte hadde jeg startet med en PM til noen i lokallagsstyret. :)

Ikke umulig å arrangere treff utenfor mjøsomerådet. Bare å ta initiativ.

Sent from my iPhone using Tapatalk

ja er fint om det kommer noen forslag men fint om dem er saklige og blir tatt opp på en ortlig måte. og så har vi hatt nye styre i en mående så det kan skje mye enda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men tilbake til det det spørs om her er det noen som vet om plass til overnatinng gjere i nerheten av en utstillingsplass

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vise til at tidligere Mjøsa styret sammen med Hadeland Lokallag hadde treff med utstilling og banekjøring på Vålerbanen i 2005 med stort hell. Det er såklart fullt gjennomførbart men som John-Arne sier så trenger man støtte til det. Et lite lokallag har desverre ikke store ressurser til å kunne arrangere noe sånt da man tross alt skal en del mere en bare å låne en plass. Man trenger personale til mat,drikke, baneleie, ambulanse +++ lista kan bli lang når man bare begynner å tenke på det.

Nå er Topic på denne tråden Forslag til plass for 2-dagers treff 2012. ikke spy ut og hakk på styret for det prøver å opprette for medlemmene. Jeg syns dere som har noe å diskutere mot styret tar dette i egen tråd istede for å fylle denne med tull.

Og til deg Sverre Myren så nevner jeg det samme som Egil. Hvor var du når vi spurte etter nye styremedlemmer? eller spurt om hva medlemmene ønsker ? Har ikke sett deg skrike ut noe tidligere så det er liten vits i å oppføre seg som du gjør.

Det er også skrevet av Vivian at de ønsker det det HELST i tilknytning til mjøsbyene og det betyr fint at du kan foreslå å ha et treff på Vinstra eller andre steder hvis du har plass der å tilby.

Endog så har jeg bitt meg i merke etter mine år i styret og klubben at interessen fra medlemmene fra Lillehammer og nordover har som regel vært den som har vært dårligst. Nå har jeg verken oversikt over medlemmer som bor der oppe eller utvidet informasjon om det er flere av dere som samles til tider. Men utad så vises det nå ikke.

Oppfordringen fra meg er uansett å ta tak og gjøre noe med ting hvis dere mener at det burde vært annerledes istede for å sitte på forumet og surve. Det hjelper i hvertfall ikke.

Over til topic igjen: Jernbanemuseet låner sikkert ut plassen til oss hvis man spør. Jeg husker denne som helt ok å komme seg fram på Men de laveste bilene burde nok ta det rolig på noen partier. har jo vært en campingplass så noget jevn grunn.

På gjøvik så var det utstillingstreff sammen med Saab klubben for noen år tilbake. da var vi på en plass nede ved Mjøsa som var veldig kurrant og sikkert mulig å få lånt. Derimot litt i et boligstrøk så støy kan kanskje være et problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med forhåpninger om at det kommer mange, bør det legges vekt på å finne et overnattingssted som tilbyr nogenlunde skjermet lokalisering for dem som skal være der. Alle som har vært på treff over flere dager vet jo hvordan kveldene blir ;)

Samtidig, hvis flere har med seg sine bedre halvdeler, vil nok disse sette rimelig god pris på greie sanitærforhold. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang et evt banetreff så er det bare på ønskestadiet enda. Vi pratet litt på det på styremøtet i går, og når det ble spurt etter det i tråden her så sendte jeg likesågodt en mail til Våler. Ble litt ivrig :)

Grunnen til at jeg publiserte mailsendinga mi her var for å se om det er mange som kan ha interesse for å delta.

Tanken min var å gjøre det som på banekjøringa jeg var på april. Der leide vi bare en del av banen - og Trackday foregikk på resten. Dermed var alt av redningspersonell og annet allerede på plass.

Bane 3 er vel ca 1100 meter lang (mener jeg å huske) - men gir mye moro for standard biler og også dem som ikke har kjørt veldig mye på bane fra før.

Så nå er det forsåvidt bare å vente på svar fra Våler - og så tar vi diskusjonen videre derfra hvis det skulle vise seg at de har en dag å tilby oss.

Meeeeeen... Nok OT om banekjøring. Nå over til det vi egentlig ønsker oss; innspill til sted for 2-dagers treffet : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et godt egnet sted til et to-dagerstreff er Hunderfossen camping. Rett ved Lillehammer, masse overnattingsplasser rett ved, både camping/telplass, hytter og hotellrom. Da skulle de fleste ha mulighet til å tilfredsstille sine krav til standard. For de med familie er Veimuseet og Hunderfossen Lekepark i gangavstand. Lilleputthammer ligger et par kilometer unna. For de som er litt kjent, plassen syns fra E-6. Den ligger rett på oversiden av demningen, motsatt side av elva. Plassen brukes årlig av Amcar-klubben som har et av sine største treff her hvert år. Vinkelrette plener, så her kan selv de med svinesenka biler kjøre. Vaskeplasser går det sikkert an å få til på en campingplass. For de som ikke ønsker å kjøre inn, er det plass til noen hundre biler på utsiden......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var et veldig godt forslag synes jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.