noen som har en dynamo jeg kan prøve?

Anbefalte innlegg

skulle trengt og prøvd/kjøpe en dynamo til min 2,2T s6 har store mistanker om at denne har tatt kvelden ( det kan vell egentlig ikke være annet) bor i holmestrand

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke bare å måle spenninga på den du har da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke bare å måle spenninga på den du har da?

 

joda det er gjort. der var det kun batteri spenning som kom opp på multimeteret mens motoren gikk på 3000 rpm. men jeg har hat av bunnpanna på motoren og da løftet vi motoren litt, faren min mente at det kanskje var en ledning i den forbindelsen som var ødelagt så da blir jeg litt usikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da ville jeg foreslått å sjekka ledningene :P

 

Men jeg ser igrunn ikke hvordan det skal påvirke ladespenninga på dynamoen uansett... lader dynamoen bare 12v ved polene dens så er noe galt med den :)

Du kan jo evt sjekke spenningsregulatoren på den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en vekselstrømsdynamo, dvs den trenger 12v inn for å lade.

Vanligvis er 12v signalet styrt fra tenningen, og det er en tynn blå? ledning.

Dynamoen er koblet direkte til batteriet, så man vil alltid minst måle batterie spennig. Når dynamoen lader vil du se at speningen ved dynamoen er litt høyere enn ved batteripolene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nok en gang og ikke uventet på noen som helst måte så sitter cato med litt informasjon jeg ikke hadde peil på hehe da skal jeg se etter den ledningen og måle den neste gang jeg er i horten :) takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nok en gang og ikke uventet på noen som helst måte så sitter cato med litt informasjon jeg ikke hadde peil på hehe da skal jeg se etter den ledningen og måle den neste gang jeg er i horten :) takk

 

Samme ledning jeg nevnte i PM.. går i krets med ladelampa.. veldig lett å få brudd på denne,så sjekk den godt..:)

Ellers så gikk jeg igjennom dele haugen igår,men fant ingen dynamo til s bil.. nærmeste jeg kom var en merka med audi 90.. hehe

Beklager at jeg hjelpe deg med en sånn!:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da jeg kjørte dynamoen min til bosch car service i stokke så blei den kasta litt rundt på gulvet og når jeg kom fram så ladet dynamoen når de testet den. så nå har jeg lading og alt er bra ( nesten ) :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.