Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk

 

 

Jeg kom bare til å tenke på, har vi som VACN noen kontakt med Møller Ålesund?

 

Ser at andre lokallag blir invitert til forskjellige arrangement som Møller arrangerer, som f.eks. presentasjon av nye biler. Er dette noe som vi har lyst til å få til også?

 

Vi har jo folk i klubben som jobber på Møller, og det kan jo godt tenkes at en av de vil være "kontaktperson" mellom klubben og Møller???

 

 

Kun et forslag fra min side, men det hadde jo vært kjekt å arrangere flere ting sammen med merkeforhandler.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann godtfolk

 

 

Jeg kom bare til å tenke på, har vi som VACN noen kontakt med Møller Ålesund?

 

Ser at andre lokallag blir invitert til forskjellige arrangement som Møller arrangerer, som f.eks. presentasjon av nye biler. Er dette noe som vi har lyst til å få til også?

 

Vi har jo folk i klubben som jobber på Møller, og det kan jo godt tenkes at en av de vil være "kontaktperson" mellom klubben og Møller???

 

 

Kun et forslag fra min side, men det hadde jo vært kjekt å arrangere flere ting sammen med merkeforhandler.....

 

Å ha kontakt med deres lokale Møller forhandler er som regel en stor fordel.

Det å få til en kontaktperson er ganske viktig, vi har ikke hatt det til før litt siden, og i perioden før var det mye frem og tilbake.

 

Vi i Finnmark lokallag har fått til ett meget bra sammarbeid med våre forhandlere i Møllergruppen.

De har f.ex lånt oss biler til vårt neste lokallagsmøte, der vi får låne 2. biler fra hver forhandler til en liten demo.

De sponser en annonse i lokal avisa også.

Så det er bare å sette igang, og lykke til!

 

 

Mvh

Ken Arne Brox

Lokallagsleder VACN-Finnmark

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi hadde et treff for noen år siden hos møller.

Med den behandlingen vi fikk der, har man ikke så veeeldig lyst til samarbeide..

Mitt synspunkt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaha jah?

 

Det hørtes ikke særlig positivt ut.

 

Kunne du ha uttdypet dette litt mere? kanskje?

 

 

Jeg kjenner ikke til denne episoden i det hele tatt.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi hadde et treff for noen år siden hos møller.

Med den behandlingen vi fikk der, har man ikke så veeeldig lyst til samarbeide..

Mitt synspunkt :)

 

Er det daglig leder som er vanskerlig eller? Hvis ikke er det bare å gå til høyeste hold med en gang, da blir det som regel en annen lyd i fløyta.

 

Det er jo litt gørr at det finnes slike forhandlere for Møller.

 

Men håper for deres del at det lar seg løse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi fikk beskjed om at ingen såkalte "rånebiler" var velkommen?!

Fikk bare en liten del av parkeringen også.. : bh :

Virket som de i grunn ikke var inntresert..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hum..... det var jo snodig da....

men jeg forstår jo din "forrakt" for Møller i så tilfelle....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller Ålesund har generelt meget dårlig rykte! Har hatt litt problemer med de jeg også..

Eks. spurte om jeg kunne få KJØPE en kopi av koblingsskjemaet til varmeanlegget til min 90, men neida, dette var helt umulig da de måtte lete gjennom så mange bøker for å finne det... (null system sikkert..) : bh :

 

Hørt om flere som har hatt problemer med de også.

 

Tror daglig leder er grei, så da er det vel bare å gå til han :confused:

 

Noen som har tilgang til dette kanskje??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bor jo i Ålesund.. men kjøpte allikavel nybilen i Oslo... Sykt at dem ikkje kan greie å matche tilbudet som Oslo kom med.. men men.. dem som tapte ett salg..

 

E nokken få unntak der oppe som e greie da.. men det e sånne som "ikkje har nokka dem sku ha sagt"

Ellers e ting UTROLIG vanskelig..

Uansett ka du spørs om, utover det som e orginalt.. så e svaret at dem "ikkje har, eller kan skaffe" sannheten e vel at dem ikkje gidde/har peiling til å finne ut..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

--------------------------------------------------------------------------------

 

Ringte Møller Ålesund ang. multi-knirk sjekk, og samtidig bytte av stabstag bøylene. "Ikke noe problem, du må selvsagt betale for bøylene og noen kroner for arbeidet". De skulle løses nede uansett. Fikk time i dag, og skulle vente mens bilen var inne. Etter to timer gikk jeg og spurte mekanikeren hvordan det gikk, han kunne fortelle at "neida, bærearmene var helt fine de. Bøylene derimot, var så slakke at de er byttet."

Det var rart sa jeg, for de var slakke i fjor... Han tok frem en stor vannpumpetang og satte den over kula og vrei, se her, fast som bare det.

Jeg fikk konstatert slakke i begge nedre fremre bærearmer + bøyler i fjor sommer, men da hadde bilen gått for langt (135.000) til at jeg fikk det på garantien. De skulle ha ca.5500,- for jobben inkl. deler. Jeg "glemte" hele greia...

Når jeg viste mekanikeren den dokumentasjonen, ble han litt merkelig. Han tok med seg arket og gikk. Etter ti min. kom han tilbake med nye bærearmer og sa "e får vel bare bytte dem da, sia du meina dei e så slakke."

 

Sånn skal det vel ikke være... Det er jo ikke Møller som betaler kalaset???

 

Sikkert noen som har bedre erfaring med Møller Ålesund.

 

Per Arne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

--------------------------------------------------------------------------------

Sikkert noen som har bedre erfaring med Møller Ålesund.

 

Per Arne

 

Helt sikkert mange som ikke har hatt noe å utsette på Møller Ålesund..

 

Selv har jeg blandede erfaringer..

 

Bil-selgere - : nei ::fy:

 

Dele-selgere - : ja ::D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gode erfaringer med en middelaldrende, lang og tynn mann som jobber i dele-avdelingen for Audi. Både hyggelig og kunnskapsrik!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi har jeg god erfaring med på Møller Ålesund. Fikk god hjelp av Audi-selgeren når jeg skulle kjøpe bilen vår, selv om jeg ikke kjøpte den av Møller engang. Fikk en god gjennomgang av historikken på bilen og verdivurdering. Han tok meg også med i bruktbilhallen og viste meg forskjellige skader på bilene som gjorde at de ville trekke så så mye for det på takst og sånn.

På delelageret har jeg også fått service akkurat som forventet, og aldri noe problem med 15% på deler heller. Byttet multiknirk gratis gjorde de også, selv om Møller Trondheim og Møller sentralt ikke ville det siden bilen hadde gått 105' km, og over de 100' som var "satt". Bilen hadde fulgt service på Møller Ålesund frem til jeg overtok den da.

 

På VW derimot her jeg litt mere blandede føleser. De brukte 3 eller 4 verkstedbesøk for å tette en lekkasje i spylerveskesystemet. Kjedelig med 45 minutter å kjøre til Møller. Kundemottakter på service har også fra tid til annen vært litt vanskelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden dette er blitt en diskusjon om Møller, så må jeg bare få skille meg litt ut og være positiv her:)

 

Dele-karene til VW, tenker da på Knutsen og han høye, tynne (navnet står stilt), er helt fantastisk dyktige, kjekke å prate med, og veldig service-innstilt! Av det jeg har opplevd, så har de kontroll på det de gjør, ordner ting kjapt, og det er ikke noe unødvendig nøling og knoting! Har både fått kjekke rabatter, og utskrifter av sprengskisse fra AKTE om det er noe jeg har lurt på.

 

Men det er ingen tvil om at enkelte av selgerne, de i verksted-skranken og noen av mekanikerne har ingen ting der å gjør. Har personlig stått der og hørt på stakkars mødre og døtre som har blitt rundlurt av verkstedet, mht. ting som måtte skiftes og reparasjoner som ble gjort "fordi de så det nødvendig"...den vanlige regla.... slike ting gjør meg rett og slett forbannet og gir meg avsmak fra deler av Møller.

 

 

Og tilbake til Topic, som Ken Arne sier, så er et samarbeid selvsagt gunstig, og spesielt det å få prøve nye biler og være med på VAG-arrangement høres jo moro ut! Reelt sett, er jeg redd det ikke er den store interessen for dette over tid. Kan heller ikke se engasjementet blomstre for noe slikt her i Ålesund...uten å ha HELT oversikt over hvilke arrangementer Møller har, og som er aktuelt for oss å være med.

De som har mer innsikt i dette enn meg, og som er interessert har jo tjangsen å poste nå! Resten av lokallaget stiller alltid villig opp om det er noe interssant som skjer.

 

Mvh

Dag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.