Ujent slitt dekk, hvor på bil?

Anbefalte innlegg

Latterlig tråd, men hva er det du vil fram til, Najib? Hvis du vil sette de blankslitte dekka dine foran (som strider mot absolutt all logikk) så gjør nå det! Ingen som stopper deg.

 

Kanskje bilen din stopper meg, når jeg ikke klarer svingen. ;)

 

Fra spøk til alvor, som jeg har skrevet tidligere det med blankslitte, polerte etc. heller mot argument løs diskusjon.

(det er kanskje snakk om 2mm forskjell, og alle er enig at fire like gode kvalitets dekk er det beste)

 

"som strider mot all logikk" er vell litt hardt, når det er mange som mener det motsatte.

 

Når den samme eksperten klarer og forandre mening på 3år , så forventer jeg ikke enighet her. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til Morten:

Du skjønte tydeligvis ikke hva jeg mente med selvmotsigende, det var mtp ESP og bak eller foran.

 

Selektiv saksing er det du som har gjort, selv med de egenskapene som Frank G. Larsen ramser opp (som du har klippet ut) mener han fremdeles at de beste bør være bak. (kommer kanskje ikke helt fram av klippingen din?)

 

Han har tydelig skiftet mening fra og være i favør av foran til og anbefale og ha de beste bak. (på tre år så har det kanskje kommet fram noe nytt??)

 

Testingeniører er bare synsere visst man ikke er enig, så klart en seriøs test på lukket bane med gjetting i etterkant. :)

 

Når det gjelder den "selvmotsigelsen" så er vel cluet uerfarene sjåfører som ikke klarer å håndtere en sladd bør ha bra dekk bak, mens resten foran.

 

Så det at jeg tar med hele avsnittet fremfor et lite utdrag, som deg, er mer selektiv saksing enn hva du bedriver med?

 

Vel, du ser alle fordelene ved å ha dekka foran ikke sant? Og så ser du hvorfor frank sier at det i enkelte tilfeller kan være best å plassere dem bak, jo det er pga. "faren for ukontrollerbar bakhjulsskrens". Jeg mener om "faren for ukontrollerbar bakhjulsskrens" utveier alt det andre +++, som frank mener utgjør 18 av 20 tilfeller, så bør du strengt tatt la bilen stå. Så enkelt er det!

Kjører du i halvsvime, på grensa av hva hjula klarer så er du en fare for alt og alle langs veiene. Hvis man kjører forsvarlig og likevel havner i situasjonen hvor man får bakhjulskrens så er vel heller oddsa heller liten for a dette ikke ville skjedd uansett. Men jeg skjønner ikke hvorfor dette skal få såpass stor oppmerksomhet når det er fordelaktig å ha dekka for an i 90% av tilfellene.

 

Jeg vet det er lett å la seg smigre av flotte titler, men "testingeniører" er ikke akkurat noe verna tittel, og sannsynligheten at disse "testingeniørene" enten er journalister eller andre mennesker som ikke er mer enn delvis kvalifisert er ganske høy.

Men for all del, tro alt du hører og leser, bare ikke forvent at alle andre med en litt kritisk sans skal gjøre det samme. Nå er riktig nok jeg noe uvanlig kritisk såvidt jeg har forstått, men det virker ikke akkurat ut som at jeg er den eneste når det gjelder dette temaet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje bilen din stopper meg, når jeg ikke klarer svingen. ;)

 

Fra spøk til alvor, som jeg har skrevet tidligere det med blankslitte, polerte etc. heller mot argument løs diskusjon.

(det er kanskje snakk om 2mm forskjell, og alle er enig at fire like gode kvalitets dekk er det beste)

 

"som strider mot all logikk" er vell litt hardt, når det er mange som mener det motsatte.

 

Når den samme eksperten klarer og forandre mening på 3år , så forventer jeg ikke enighet her. :)

 

"mange" ? gjerne pek på disse menneskene og jeg skal vise deg to stykker pr person du peker ut som mener det motsatte... Vi kan begynne med å ha en avstemning her inne slik at vi slipper at du finner på slike ting :P

 

At han har byttet mening på 3år er intet annet enn din mening. Virker ikke akkurat ut som at flertallet her, som jeg antar er flere enn mange, tolker det på samme måte. Han nevner fortsatt samme fordelene ved å ha de foran, men han mener som sagt at "faren for ukontrollerbar bakhjulskrens" er avgjørende.... Og dette er ikke så veldig anderledes enn hva han har sagt tidligere om uerfarne sjåfører. Klart han har kanskje oppgradert dette til å gjelde bestemor og alle andre som har behov for å lese slike artikler uten noen som helst erfaring med skrens tidligere :)

 

Mye mulig at du ikke forventer at det blir enighet her som følge av din egen tolkning av hva "eksperten" har gjort på 3 år. Men jeg tror opptil flere her vet at det ikke akkurat er det som er den største hindringen til enighet ;)

 

Men for all del, fordelaktig at ting diskuteres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At han har byttet mening på 3år er intet annet enn din mening.

 

Hva, seriøst?

 

I den eldste artikkelen (VG, 2006) så sier han at i 18/20 tilfeller så er det fordelaktig og ha de beste foran. (må vell kalles en anbefaling?)

 

I testen på Dinside ifra 2009 så anbefaler han de beste dekkene bak. ("Likevel anbefaler altså Larsen og de andre ekspertene vi har snakket med å plassere de beste dekkene bak")

 

Det er dette jeg mener med at han har byttet/skiftet mening, visst jeg har tolket dette feil så opp klar gjerne. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva, seriøst?

 

I den eldste artikkelen (VG, 2006) så sier han at i 18/20 tilfeller så er det fordelaktig og ha de beste foran. (må vell kalles en anbefaling?)

 

I testen på Dinside ifra 2009 så anbefaler han de beste dekkene bak. ("Likevel anbefaler altså Larsen og de andre ekspertene vi har snakket med å plassere de beste dekkene bak")

 

Det er dette jeg mener med at han har byttet/skiftet mening, visst jeg har tolket dette feil så opp klar gjerne. ;)

 

I dinside nevner han mer eller mindre akkurat samme fordeler ved å ha de bra dekka foran. Så har han forandret mening ang. fordelene ved å ha dekka foran og evt ulempene? nei!

Men ja jøss, sikkert endra mening hva det gjelder anbefalinga. Selv om det er umulig å helt vite at han mener dette alle tilfeller for alle typesjåfører, noe han mest sannsynligvis ikke gjør i som følge av han tidligere utsagn.

 

Men hva frank mener er heller ikke poenget, poenget er alle fordelene ved å ha dekka foran tilsammenligning med en eneste fordel å ha de bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.