#26 Skrevet Oktober 17, 2011 Vekt klokker inn på 5,9kg 6,5x16 Ikke noe å si på vekten her nei, men er ikke senteret montert på feil side av felgbanen her? Eller er det bare jeg som synes det ser sånn ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Oktober 17, 2011 Det så veldig rart ut, ser og ut som at diameteren er mindre på innsiden enn utsiden. Men ,... BBS E88 som på bildet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Oktober 19, 2011 Noen her inne som i det hele tatt har tenkt på vekta på felger ? Kanskje noe å tenke på for dere med 18" , 19", 20" og 21" super heavy-felger... Tipper dere hadde vært overrasket mange når dere ser hvor mye effekt-tap dere har som da blir bakt inn under såkalt "drivverks-tap". Dette blir jo en avveining mot utseende og pris på felg, jeg er i hvertfall ikke villig til å sette på 18 tom for å litt bedre akselerasjon enn med 20 tom. Men klart det er en fordel å ha lettere felger, både mht aks. og montasje. Mange store orig.felger er "dessverre" laget for å tåle et hull i veien på Autobahn når man kommer i 200 km/t med en 2,5 tonns A8 eller Phaeton og da er felgene tunge som bly selv om de også er av god kvalitet. Har veldig positive vekt-erfaringer med OZ (Opera) i 20 tom, meget bra, rette og lette felger. Eta Beta Jofiel 21 tom var nesten så tunge at man måtte ha hjelp for å løfte de opp på navet, så de har nok stjålet motoreffekten fra tuningen alene ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Oktober 19, 2011 Vekt på felgen forteller bare halve historien, det er total hjulvekt som teller Det er også stor forskjell i vekt på ulike dekktyper. Forsterkede runflat dekk er blant verstingene, de veier typisk 1-2 kg mer innenfor samme dimensjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...