Spesielle felger til Touran + PHOTOSHOP HJELP?

Anbefalte innlegg

Er det noe her som har forslag til noen spesielle felger til en sort VW Touran 2009? Jeg er ikke ute etter noen RS4/RS6 kopi felg, og gjerne heller ikke noe som går rundt om på halvparten av alle andre biler her til lands. Trenger noen forslag som man ikke ser på Touran ellers.

 

Har tenkt litt på Rotiform BLQ men lurer litt på om andre kanskje har tips?

 

Størrelse bør være 8,5 eller 9x19" et40 til et47. Bilen er senka med KW V2, og lettere modifiserte hjulbuer forran så det er litt ekstra plass der :)

 

Tips? Budsjett er 20000, og helst nye felger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe her som har forslag til noen spesielle felger til en sort VW Touran 2009? Jeg er ikke ute etter noen RS4/RS6 kopi felg, og gjerne heller ikke noe som går rundt om på halvparten av alle andre biler her til lands. Trenger noen forslag som man ikke ser på Touran ellers.

 

Har tenkt litt på Rotiform BLQ men lurer litt på om andre kanskje har tips?

 

Størrelse bør være 8,5 eller 9x19" et40 til et47. Bilen er senka med KW V2, og lettere modifiserte hjulbuer forran så det er litt ekstra plass der :)

 

Tips? Budsjett er 20000, og helst nye felger.

 

Utvalget er uendelig, men f.eks Eta Beta Jofiel i 9x20 er jo litt tøft. Du nevnte 19 tom, men ville gått opp til 20 hvis du har gewinde og skal bruke såpass mye på hjul som skilller seg ut. 235/30 20 er jo akkurat like stort hjul som 235/35 19.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vw sagitta 8x19 et41 art.nr 1K8 071 499 QQ9 (titanium color)

sagitta.jpg

er jo pene felger som jeg hadde tenkt å ha på 2ranen min

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen har lyst til å photoshoppe inn noen felger på bilen så er det bilde her:

IMG_1206.jpg

 

 

Eta Betal Jofiel blir det ikke. Det satt svarte sånne på bilen når jeg titta på den første gang og jeg liker ikke de felgene rett og slett. Ønsker noen felger som hovedsaklig er sølv/blanke, da det passer bedre mot front, lister og rails.

 

Originalfelger fra en eller annen VW eller Audi har jeg tenkt tanken på, og det kan fortsatt være et godt alternativ :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eta Betal Jofiel blir det ikke. Det satt svarte sånne på bilen når jeg titta på den første gang og jeg liker ikke de felgene rett og slett. Ønsker noen felger som hovedsaklig er sølv/blanke, da det passer bedre mot front, lister og rails.

 

Originalfelger fra en eller annen VW eller Audi har jeg tenkt tanken på, og det kan fortsatt være et godt alternativ :)

 

Skal ikke presse noe på noen, men Eta Beta tettsut X eller replika i sort kan ikke akkurat sammenlignes med Jofiel i silber eller x-gray da.

 

Kjøp disse hvis du vil valse litt bak, kule hjul i hvertfall!

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31371875

tettsut.jpg

jofiel.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke presse noe på noen, men Eta Beta tettsut X eller replika i sort kan ikke akkurat sammenlignes med Jofiel i silber eller x-gray da.

 

Kjøp disse hvis du vil valse litt bak, kule hjul i hvertfall!

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31371875

 

De BBS hjula hadde gjort seg! Har tittet litt på BBS kopi også egnetlig, men synes at senteret stjeler ganske mye av størrelsen på hjula og at de ser litt små ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utvalget er uendelig, men f.eks Eta Beta Jofiel i 9x20 er jo litt tøft.

Han var ute etter felger som ikke halvparten av alle bilene i Norge går rundt med, og du foreslår Ete Beta Jofiel? : klø :

 

Helios, da? Ikke ofte man ser en Touran med de felgene:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han var ute etter felger som ikke halvparten av alle bilene i Norge går rundt med, og du foreslår Ete Beta Jofiel? : klø :

 

Helios, da? Ikke ofte man ser en Touran med de felgene:)

 

Eta Beta Jofiel er vel mye mer sjeldent enn Helios her i Norge, men du blander sikkert med Tettsut-reps som du tror er Jofiel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgdesignet er det samme, og det er ikke ukjent at replicafelger "ødelegger" for de som faktisk har den ekte varen, for hvermansen ser jo bare felger som er like og tror det er de samme felgene. Designet er oppbrukt, om du vil spikke på småfliser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgdesignet er det samme, og det er ikke ukjent at replicafelger "ødelegger" for de som faktisk har den ekte varen, for hvermansen ser jo bare felger som er like og tror det er de samme felgene. Designet er oppbrukt, om du vil spikke på småfliser.

 

Jeg er helt uenig, akkurat som BBS LM ikke er oppbrukt selv om det går endel biler med felger som ligner. Reps kommer og går, om 4 år er de borte pga kantkjøring. Og hva med BBS RS, oppbrukt fordi de fleste som bygger seriøs youngtimer bruker dem? TSW Venom og etpar lignende overeksponerte felger er oppbrukt. Selv inkl. Tettsut X og replika vet jeg vel om "Eta beta" look felger på maks 10 biler og Helios på ca det samme. Tror dette designet er mest oppbrukt inni ditt eget hode. Kanskje designet på Touran er oppbrukt også fordi det er borti 10 stk som har senket disse og satt på 19 tom..?

 

Jeg anbefalte kun Jofiel fordi jeg liker dem selv og de finnes i 9 toms bredde med høyt offset (siden vedkommede snakket om 9 tom felg, som generelt ikke er så enkelt å finne til Touran pga offsetet).

 

Disse da, enda mer oppbrukt, men jeg liker dem likevel :)

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=221583

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en gang snakker du rundt deg selv, kommer med masse vås og vrir om på hva folk sier.

 

Velger å svare på det som var sakens kjerne her, og ikke alt det andre våset: Jo, Jofiel-designet mener jeg er oppbrukt (som du så fint kaller det) - i mitt hode, ettersom jeg ikke kan uttale meg på vegne av andre sine hoder. Hver dag jeg er ute og kjører, til og med på lille u-urbane Toten, ser jeg hvite og svarte VW/Audi med fargematchende "Jofiel-felger". Ja, til og med kan du se ti forskjellige biler som har det hvis du kjører rundt lenge nok her;)

 

Jeg også kan like felger som er oppbrukte, og har hatt flere sett oppbrukte felger selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en gang snakker du rundt deg selv, kommer med masse vås og vrir om på hva folk sier.

 

Velger å svare på det som var sakens kjerne her, og ikke alt det andre våset: Jo, Jofiel-designet mener jeg er oppbrukt (som du så fint kaller det) - i mitt hode, ettersom jeg ikke kan uttale meg på vegne av andre sine hoder. Hver dag jeg er ute og kjører, til og med på lille u-urbane Toten, ser jeg hvite og svarte VW/Audi med fargematchende "Jofiel-felger". Ja, til og med kan du se ti forskjellige biler som har det hvis du kjører rundt lenge nok her;)

 

Jeg også kan like felger som er oppbrukte, og har hatt flere sett oppbrukte felger selv.

 

Disse ville jeg også vurdert, bittelitt lavt offset, men kan gå likevel...

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=226206

 

PS: Eieren av Touranen har vel fint liten glede av hvilke felger som er oppbrukt inni ditt hode, men det morsomme her er jo at du først går til angrep på tips til "oppbrukte" felger, for så å komme med eget tips om en felg som er enda mer utbredt. Men da har vi altså konkludert med at "Jofiel"-designet er oppbrukt på Toten, kjekt å vite...:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser ikke Helios hver dag, men det er mulig du gjør det:)

 

En annen ting, det er jo at Helios faktisk er fine å se på, noe "Jofiel" absolutt ikke er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å faktisk komme over til hva trådstarter spør om, og det er ikke hvilke felger den enkelte synes er oppbrukt. Diskusjonen kan dere ta på pm eventuelt. :)

 

Hva med å finne noen som disse i 19"?

 

ALY69822U.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å sprenge budsjettet og kjøpe 19" Fuchs? :D

 

p100398a5.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å faktisk komme over til hva trådstarter spør om, og det er ikke hvilke felger den enkelte synes er oppbrukt. Diskusjonen kan dere ta på pm eventuelt. :)

 

Hva med å finne noen som disse i 19"?

 

 

Tror de der blir for mørke for meg, ønsker noen i sølv/blanke.. Ikke chrome riktig nok.. Hadde de vært sølvfargede hele veien kunne de vært fine. Helst ikke grått/sort/annenmørkfarge innvendig eller i kanter..

 

Hva med å sprenge budsjettet og kjøpe 19" Fuchs? :D

 

For dyrt! :P Også var de ikke sølv da.. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å sprenge budsjettet og kjøpe 19" Fuchs? :D

 

p100398a5.jpg

 

var og spurte på pris og med PCN-rabatt skulle jeg få de til rett i underkant av 80lapper

 

Eller er jo BBS CH-Black Edition veldig kledelige felger

201107141937_034-1.jpg

13042011190.jpg

11072010067-1.jpg

disse er riktignok i 8x18 et50 og er tilsalgs for riktig pris

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var og spurte på pris og med PCN-rabatt skulle jeg få de til rett i underkant av 80lapper

 

Eller er jo BBS CH-Black Edition veldig kledelige felger

 

disse er riktignok i 8x18 et50 og er tilsalgs for riktig pris

 

Ingen sorte felger takk ;)

 

Ingen som kan photoshoppe på noen 19" rotiform?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde av min Touran med sommer felger 8,5 19 Helios

001.JPG

005.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde av min Touran med sommer felger 8,5 19 Helios

 

Pokker så bra detta er!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En eller annen form for "Rota Grid" kanskje? Utallige forskjellige varianter å velge mellom, men syns det ser bra ut på Touran og Caddy... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.