'01 VW Passat 3bg - Hvordan få ut hovedlykter?

Anbefalte innlegg

Hei!

Idag skulle jeg hjelpe en kompis med å ettermontere xenon i org. lyktene på sin Passat.

Har brukt å tatt ut lyktene da jeg gjør dette slik at jeg kan sitte inne å feste pærene og få alt på plass skikkelig. Tok av de 2. torx skruene på toppen samt de 2. torx skruene bak lyktene. Men jeg får likevell den ikke ut! Hva er trikset her?

Prøvde å løsne på grillen for å se om det var en skru på siden, men kunne ikke se noe der heller.

 

Jeg frykter jeg får det svaret at jeg må av med frontfanger..:P Stemmer dette? Sinnsykt tungvint i såfall.

Ser at det er trangt som F å få byttet pærer på disse i tilegg. Spesielt på langlysa.

 

Noen tips og triks?

 

- Thomas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må av med fangeren ja, veldig lettvindt på disse.

Gjort på ca 10 minutt :) !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Idag skulle jeg hjelpe en kompis med å ettermontere xenon i org. lyktene på sin Passat.

Har brukt å tatt ut lyktene da jeg gjør dette slik at jeg kan sitte inne å feste pærene og få alt på plass skikkelig. Tok av de 2. torx skruene på toppen samt de 2. torx skruene bak lyktene. Men jeg får likevell den ikke ut! Hva er trikset her?

Prøvde å løsne på grillen for å se om det var en skru på siden, men kunne ikke se noe der heller.

 

Jeg frykter jeg får det svaret at jeg må av med frontfanger. Ja, det må du. :P.:P Stemmer dette? Sinnsykt tungvint i såfall.

Ser at det er trangt som F å få byttet pærer på disse i tilegg. Spesielt på langlysa.

 

Noen tips og triks?

 

- Thomas

 

- Av med grill, 2 torx

- Av med 4 torx som du finner under grillen

- Av med plast-avstiver (eller hva det er for noe), 3 torx

- Ut med 4 torx i hver hjulbue. Den ene kan være litt vanskelig å se. Se nedenfra og oppover.

- Ut med 3 hurtig-skruer under fanger

 

Nå skal fanger være løs om ikke jeg har glemt noe.

 

Lyktene henger etter 4 skruer, 2 oppå toppen 2 i bunn/bak-kant.. Den ene i bak-kant finner du under den gummi-proppen som du vipper ut. Denne gummi-proppen sitter i toppen på frontstykket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.