2006 Audi A3 2.0 TDI quattro, 125.000 km, SOLGT!

Anbefalte innlegg

Da er det på tide å legge go'bilen ut for salg!

 

Bilen er en 2006 3-dørs Audi A3 2.0 TDI quattro som akkurat har passert 125.000 km. Bilen er sølv med originalt sort skinn-interiør og original RNS-E navigasjonsenhet. Bilen er særdeles velholdt, og jeg skal sørge for å legge ut flere bilder her i annonsen, men her er iallfall link til tråden om bilen og det som er gjort med den: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=141991

 

Jeg selger den for 180.000 kr ekskl. omreg. (6.512 kr) og årsavgift. Salgspanten i bilen vil naturligvis bli slettet ved kjøp! Det er ingen heftelser på bilen ellers.

 

Bilen er kjøpt ny i Norge og har hatt 1 eier før meg, er registrert første gang 18/07-2005. Bilen gikk gjennom EU-kontroll uten feil i februar i år, og er godkjent frem til mai 2013.

 

Jeg har tatt service på bilen for hver 15.000 km hos Audi, som er dokumentert i serviceheftet. Dette betyr også at det IKKE er longlife-olje på motoren, så neste service er på 135.000 km, men det er mobilitetsgaranti til 150.000 km. På 75.000 km ba jeg spesifikt om at det ble byttet dieselfilter, noe som ble gjort og også notert i serviceheftet. I sommer var bilen inne til 120.000 km service, der det ble byttet reg.reim, vannpumpe og olje på haldex (ut over skift av motorolje og diverse filtre så klart).

 

Kort tid etter tok turboen kvelden og ble byttet hos Møller Bil Ensjø med 3 års garanti. Det er også nylig byttet bremseklosser bak samt en drivleddsmansjett.

 

Når bilen hadde kjørt ca. 90.000 km ble det byttet clutch og svinghjul. Og siden det skulle byttes gikk jeg for Sachs Performace clutch i kombinasjon med enkeltmassesvinghjul, da dobbeltmassesvinghjulet er en svakhet på disse motorene. Det ble litt mer lyd og vibrasjon fra motor med enkeltmassesvinghjul men det er sterkt som pokker og vil holde i mange år fremover!

 

Mye av slitedeler og kjente svakheter er altså byttet, slik at neste eier forhåpentlig slipper store utgifter med det første.

 

2.0 liter dieselmotoren er både utrolig sterk og ganske sparsommelig. På langturer på motorvei ligger snittet gjerne på 0,55 l/mil, og på langturer i 80-sone har jeg opplevd snitt ned til 0,46 l/mil. Det gode bunndraget i kombinasjon med quattro gjør dette til en stødig og trygg bil på vinterføre!

 

Bilen blir i utgangspunktet solgt uten sommerhjul, da jeg har tenkt å bruke disse på min nye bil. Det er nye Yokohama IG30 piggfrie vinterdekk på originale 17" Audi-felger, og hvis det melder seg en seriøs kjøper kan også de originale 18" DTM hjulene med nye sommerdekk fra i sommer følge med i prisen.

 

Utstyr omfatter bl.a.:

 

Regnsensor

Coming home/leaving home

Sportsseter i skinn m. varme og høydejustering

2 sone klimaanlegg

RNS-E navigasjon med originalt 2010 kart

6 CD skifter i hanskerom

Automatisk avblendbart innvendig speil

 

Det som er gjort med bilen:

 

Ettermontert original cruise-control

Senket med H&R senkefjærer (35/35 mm), godkjent og ført inn i vognkort

Kraftigere H&R stabstag (trenger ikke godkjennes)

Original S3 bakleppe

Original s-line takvinge (ettermontert av Audi)

Originale S3 pedaler

Original S3 girkule

Original S3 håndbrekktrekk

Originale interiørlister i børstet aluminium fra s-line

2012-modell baklykter (disse er originalt en mørkere tone enn 2010-modell)

LED parklys

LED skiltlys

Defa-alarm som aktiveres med bilens egen nøkkel

 

Bilen har blitt premiert flere ganger, bl.a.

 

Topp 5 Audi, Valdres 2010

Beste A3, Halden 2011

Show'n'shine, Halden 2011

Topp 15 Audi, Hovedtreffet Våler 2011

 

Jeg er interessert i bud, men innbytte er uaktuellt.

 

Jeg er tilgjengelig på mail: mikael (a) audiowner.no samt på telefon 41 21 71 46. Hvis du ikke får svar ser jeg at du har ringt, og jeg ringer tilbake så snart jeg blir tilgjengelig.

 

Som skrevet tidligere skal jeg sørge for å få lagt ut flere bilder, for de som ikke orker å se gjennom hele tråden om bilen min. Disse bildene er tatt av Henrik Haugen og viser bilen med sommerhjulene. Skal se om ikke jeg får tatt noen bilder med vinterhjulene og legge ut.

 

 

5919199324_23c0b52396_z.jpg

Audi A3 by henhau, on Flickr

 

5919198202_9fa845fb05_z.jpg

Audi A3 by henhau, on Flickr

 

5919195418_642b9db5f0_z.jpg

Audi A3 by henhau, on Flickr

 

5921824638_6bd979db6d_z.jpg

Audi A3 by henhau, on Flickr

 

6042294363_9cbeb31bce_z.jpg

Audi A3 by henhau, on Flickr

 

6042294293_ac6f14b54f_z.jpg

Audi A3 by henhau, on Flickr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en av de bedre annonsene jeg har sett:) god og informativ.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ettermonterte du Crusie'n?? :)

 

Følg linket i toppen av salgsannonsen og gå til side 12 i tråden om bilen min :) Der er det både bilder og beskrivelse : ja :

 

Utrolig behagelig på langtur :)

 

Lagt til etter 20 timer 17 minutter:

 

Legger ved et bilde av bilen med vinterfelgene som bilen blir solgt med :)

A3 vinterhjul.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger ut litt bilder som Henrik tok i går, den 7. november :)

 

6325630533_9de69e05fe_b.jpg

Audi A3 by henhau, on Flickr

 

6325630127_b77025df71_b.jpg

Audi A3 by henhau, on Flickr

 

6326381606_8850aff342_b.jpg

Audi A3 by henhau, on Flickr

 

6326381492_e663345168_b.jpg

Audi A3 by henhau, on Flickr

 

6325629749_2d340314df_z.jpg

Audi A3 by henhau, on Flickr

 

6326381346_3771001631_b.jpg

Audi A3 by henhau, on Flickr

 

6325629549_9ee64c2799_b.jpg

Audi A3 by henhau, on Flickr

 

6325629433_e86d902e4d_b.jpg

Audi A3 by henhau, on Flickr

 

6325629299_1dc73bb471_b.jpg

Audi A3 by henhau, on Flickr

 

6325629189_0b54df151d_b.jpg

Audi A3 by henhau, on Flickr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er fortsatt til salg, og prisen er nå justert litt ned på finn : ja :

 

Løp og kjøp :D

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31686931

 

Lagt til etter 2 dager 14 timer:

 

Har redusert prisen litt i dag, slik at den svarer litt bedre til dagens markedspris : ja :

 

Lagt til etter 2 dager 19 timer:

 

Har redusert prisen på finn, og får redusere den litt her også ;) Noen fordeler skal det jo være ved å være medlem her : ja :

 

Ny pris pr. 28.11.11: 210.000 kr (ekskl. omreg.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er fortsatt til salg, og annonsen på finn vil bli fornyet og forenklet neste uke.

 

Så håper jeg bare at det melder seg noen i løpet av januar :)

 

Lagt til etter 3 dager 3 timer:

 

Ny pris her og ny annonse på finn :)

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32485572

 

Jeg er åpen for bud, men tar ikke innbytte ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har satt ned prisen på finn, så da får jeg justere litt her også : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er fortsatt til salg.

 

Står på vinterlagring og er derfor avskiltet. Bilen er EU-godkjent frem til mai 2013 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg hatt NAF salgstest på bilen : ja :

 

Ble naturligvis bemerket at clutch og enkeltmassesvinghjul både vibrerer og bråker mer enn vanlig, samt at dekslet under motor har fått litt juling, men det er sånt man må regne med når bilen er senket :P

 

Får jeg bud på 200.000,- inkl. omreg.- og årsavgift, så er bilen solgt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er prisen satt ytterligere ned, slik at totalpris inkl. avgifter er på under 190.000 kr ;)

 

Løp og kjøp : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er fortsatt til salg, og hvis kjøper er rask kan sommerhjulene følge med, ellers havner de på Jettaen min ;)

 

Pris kan vi sikkert bli enig om : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kunne vært en aprilspøk, men i dag ble bilen levert til Oslo Bilauksjon.

 

Så for den som er interessert i bilen, er det bare å stikke innom dem enten fysisk eller på nett, se på den og legge inn bud : ja : Hvem vet, er det ingen andre som byr på bilen, kan den bli din så billig at du har råd til å skifte til originalt dobbeltmasse svinghjul (da det tydeligvis er det som har avholdt folk fra å kjøpe bilen : rolleyes ) og fortsatt ha råd til S3-frontfanger ;)

 

Såvidt jeg forsto på dem blir den med på første auksjon nå på tirsdag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vet du at det er det som har fått folk til å ikke kjøpe den? Men seriøst? Du kan da ikke ha fått mye igjen for bilen der? :/ Synes det er helt utrolig at ikke noen har kjøpt denne før jeg, prisen var jo drøyt lav for den bilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vært å prøvekjørt denne bilen og kan trygt si at den er velholdt og meget pen! Responsiv og fin på gassen også ;)

 

Noen småting er det jo alltid, men ikke av de store slagene :)

 

Prisen er latterlig billig, skjønner ikke at denne fortsatt er tilsalgs..

 

Lykke til med salg Mikael! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 av de som bodde så langt unna at det ikke var mulig for dem "å stikke innom" og prøvekjøre har trukket seg med begrunnelse i enkeltmassesvinghjulet, og stort sett alt av spørsmål jeg har fått har gått på "bråket" fra enkeltmassesvinghjulet : rolleyes

 

Men nå er bilen til salg hos Oslo Bilauksjon, der det er auksjon i morgen : ja :

 

Håper at noen byr opp prisen litt, ellers er dette Norges ubetinget billigste 2.0 TDI quattro med navi :o

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=34100268

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gikk auksjon nummer 2?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er ikke solgt enda, så den som første legger inn bud på 150.000 kr hos Oslo Bilauksjon får seg 1 stk, skambillig A3 TDI quattro ;) Gjelder bare å være såpass tidlig ute at det er ingen som byr over..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er ikke solgt enda, så den som første legger inn bud på 150.000 kr hos Oslo Bilauksjon får seg 1 stk, skambillig A3 TDI quattro ;) Gjelder bare å være såpass tidlig ute at det er ingen som byr over..

 

Den lå da med høyeste bud 152.500,- sist jeg så den? Er det BARE rør i den sjappa der, eller? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det noen som har lagt inn bud til auksjon i kveld i så fall :) Tror heller det er meg som ikke er oppdatert enn Oslo Bilauksjon som "rører" :o

 

Og nå ser jeg i beskrivelsen at bilen står som solgt / reservert, så da er det bare å vente på bekreftelse :D

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=34100268

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.