Anbefalte innlegg

hmmm...har støtt på et problem med touran når jeg skulle bytte til v.dekk...

 

Viser seg at det er låsebolt på alle felga, men en type stor torks innvendig!

Kjøpte et navsett på biltema hvor typen m16 passet nesten, men akkurat for stor, så nesten ut som det ikke var helt riktig type dette heller...

 

 

Noen som veit hva dette er? standard vw bolt eller noe crap som ikke jeg kan finne noe universalt til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye mulig at det er originalt fra VW. Stikk innom en forhandler og prøv med et universalsett, og se hvilken det er som passer, så kan du bestille riktig nøkkel når du vet hvilket nummer den har (det står et nummer på alle nøklene).

 

Har du sjekket overalt at du ikke har nøkkelen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe når du spør så blei jeg usikker....men tror ikke jeg har sett noe lignende liggende i bilen...

Kjøpte bilen i sommer, så har den hvertfall ikke noe annet sted hvis den ikke ligger i bilen

 

(kjøpt av bruktbilforhandler, så tror neppe jeg får svar der )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne sitter vanligvis i en egen holder inne i verktøyboksen i bagasjerommet.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller under en liten luke under gulvmatten bak passasjerstol...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm ...da skal jeg sjekke imorgen ikke for å være sikker!

Takker for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det originalfelger evt -låsebolter?

 

I min lå denne i plastmappen sammen med dekkspaken/trekkeren/"dekselløsnekroken" der hvor jekken er, dvs i venstre siderom i bagasjerommet. Muligens annet sted på 5-seter? Det er noe herk med Touran og alle disse smårommene, sist fant ikke mekanikeren serviceheftet :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe ja bra med rom! Mener det er der jeg sjekka,men skal kikke ordentlig imorra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da endte det med bestilling av time på dekkverksted, dro en time tidligere fra jobb for å rekke det, og lempet inn dekka og var klar for å kjøre ned i håp om at de skulle få ut boltene på et vis.....

 

Ta en kjapp titt etter nøkkelen før jeg kjører da? Joda, der hadde den gjemt seg sammen med de andre verktøyet, bare litt langt ned i posen, hehe....Men siden jeg allerede hadde styra med det, ja så blei det lettvint dekkbytte denne gangen :) deilig det da:)

 

Men går jo ann å lete litt ekstra neste gang kanskje: dum :....hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.