Mange her med 20 toms felger ? Twenty inch club members apply...

Anbefalte innlegg

Får legge ut et bedre bilde av felgene AZA AR1 Black 9"x20" m/225-30-20"

 

attachment.php?attachmentid=40094&stc=1&

(fotograf:Kristian Pettersen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passat 3C Variant

ASA 9X20

Nankang 225/30-20

(trenger senkesett)

122_2233sm.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel melde meg inn. 99 a4 tq med Asa ar chrome 9x20 ( 225,30,20 )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT: Er 9x20 ASA AR veldig billige siden så mange kjøper de? Er fine felger så det i seg selv er kanskje grunn nok, men litt spes at så mange plutselig kjøper de i 20" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT: Er 9x20 ASA AR veldig billige siden så mange kjøper de? Er fine felger så det i seg selv er kanskje grunn nok, men litt spes at så mange plutselig kjøper de i 20" :)
Jupp, Pene og rimlige

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får de for 14K i 19" hos Shariff i hvertfall,20" vet jeg ikke. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TS selger de i 20" for ca 15 000,- med dekk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til dere med 20".

 

Hvordan er kjørbarheten med slike felger og dekk? Går det an å bruke slikt på norske veier, gjerne med byer som har litt brostein osv.?

 

Har vurdert dette selv på min bil....men er redd for å gå på en smell, og finne ut at dette ikke var brukende til normalt bruk, men bare til utstilling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med de veiene vi har i Drammen så hadde ikke jeg kjøpt 20 tom hvis det ikke hadde vært for Lemansene. Pris og kvalitet står som oftest sammen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med de veiene vi har i Drammen så hadde ikke jeg kjøpt 20 tom hvis det ikke hadde vært for Lemansene. Pris og kvalitet står som oftest sammen...

 

Husk på at du også hadde en fornuftig dekkdimensjon med 245-bredde, og ikke disse latterlige 225-dekka med maks strekk.:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk på at du også hadde en fornuftig dekkdimensjon med 245-bredde, og ikke disse latterlige 225-dekka med maks strekk.:P

 

Hvis noen mener BF Goodrich 225/30 20 ikke er det beste dekket på 8 eller 8,5x20 på Golf, A3 og A4, så skal jeg ta en diskusjon med vedkommede. 245/30 20 er jo unødvendig stort på mange biler og trengs ikke før med 9,5 toms bredde og selv da ville jeg heller valgt 265/25 ;)

 

BF dekket har veldig bra komfort, er støysvakt og slites ikke spesielt fort med riktig forstilling. Den eneste ulempen med 30 profil og 20 tommere i forhold til f.eks 19 tommere med 235/35 er at felgen ligger endel nærmere bakken og således er felgen mer utsatt for slag og skader.

 

Har selv hatt både 225/40 18, 235/35 19 og 225/30 20 på tilsvarende bil (Passat 3B/G) og mulig jeg husker litt galt pga tiden som er gått, men komforten er ca lik og bestemmes mer av senkesettet enn hjula.

 

Løp og kjøp 20 tommere nå! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen mener BF Goodrich 225/30 20 ikke er det beste dekket på 8 eller 8,5x20 på Golf, A3 og A4, så skal jeg ta en diskusjon med vedkommede. 245/30 20 er jo unødvendig stort på mange biler og trengs ikke før med 9,5 toms bredde og selv da ville jeg heller valgt 265/25 ;)

 

BF dekket har veldig bra komfort, er støysvakt og slites ikke spesielt fort med riktig forstilling. Den eneste ulempen med 30 profil og 20 tommere i forhold til f.eks 19 tommere med 235/35 er at felgen ligger endel nærmere bakken og således er felgen mer utsatt for slag og skader.

 

Har selv hatt både 225/40 18, 235/35 19 og 225/30 20 på tilsvarende bil (Passat 3B/G) og mulig jeg husker litt galt pga tiden som er gått, men komforten er ca lik og bestemmes mer av senkesettet enn hjula.

 

Løp og kjøp 20 tommere nå! ;)

 

Er det mulig å kjøre på bane med disse hjula, eller vil lufta forsvinne når du får mye krefter sidelengs? Klarer faktisk dekket å holde felgen i lufta, eller vil den skrape nedi i svingene? Hvordan går det ved en unnamanøver i trafikken, f. eks. med full brems og sving samtidig? Siden felgen faktisk ligger en cm utenfor dekket, hvordan er det å kjøre i små hull i veien, slår ikke felgen nedi?

 

Dette er spørsmål jeg stiller meg når jeg ser sånne dekk og felger. Men selvfølgelig, det er jo greit å ha forskjellig smak, ville blitt kjedelig ellers, men synes dette hysteriet om at det kun er 20 toms felg med megastrekk som gjelder. Funker det i trafikken? Ja jøss, så lenge man kjører sakte og er oppmerksom på hull og dumper og kanter hele tiden, så mulig det. Jeg liker å følge med litt lenger frem i trafikkbildet, og gjerne ta noen runder på banen på treffa. Da velger jeg felger og dekk ut fra det. Skulle gjerne sett noen med 20 toms ta noen runder....:) All show and no go?;)

 

Tilbake til det egentlige spørsmålet, det gjaldt en A6, og der er ikke 245 for stort. Det går akkurat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm kommer svar som gir litt mening her ja.

 

Noe jeg har ment også er at kjørekomforten ikke skal gå så veldig mye ut over det som er ved f.eks 225/40-18", til 235/30-20". Det er vel dempere og fjærer som er mest kritiske på det området.

 

Klart at gummien blir mindre, og veien fra dekk til felg er mindre, men det er noe som man må tåle.

 

Og det med banekjøring er jo egentlig lite interessant, at de ikke tåler det. Hvor ofte hiver man seg inn i svinger med alt det bilen greier, og kjører gris på normale norske veier med 80km/t? Ikke så ofte....aktiv kjøring er noe annet, noe som jeg ofte har, men ikke griskjøring.

 

Jeg er mest spent på hvordan bilen blir komfortmessig hvis jeg skulle finne på å handle 20". (Har vurdert 18" 3-delt eller noe....litt tøft det også.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å kjøre på bane med disse hjula, eller vil lufta forsvinne når du får mye krefter sidelengs? Klarer faktisk dekket å holde felgen i lufta, eller vil den skrape nedi i svingene? Hvordan går det ved en unnamanøver i trafikken, f. eks. med full brems og sving samtidig? Siden felgen faktisk ligger en cm utenfor dekket, hvordan er det å kjøre i små hull i veien, slår ikke felgen nedi?

 

Dette er spørsmål jeg stiller meg når jeg ser sånne dekk og felger. Men selvfølgelig, det er jo greit å ha forskjellig smak, ville blitt kjedelig ellers, men synes dette hysteriet om at det kun er 20 toms felg med megastrekk som gjelder. Funker det i trafikken? Ja jøss, så lenge man kjører sakte og er oppmerksom på hull og dumper og kanter hele tiden, så mulig det. Jeg liker å følge med litt lenger frem i trafikkbildet, og gjerne ta noen runder på banen på treffa. Da velger jeg felger og dekk ut fra det. Skulle gjerne sett noen med 20 toms ta noen runder....:) All show and no go?;)

 

Tilbake til det egentlige spørsmålet, det gjaldt en A6, og der er ikke 245 for stort. Det går akkurat.

 

Tråden handler om folk som har fått seg 20 tommers hjul, så vi får prøve å holde oss i skinnet her, men svarer likevel.

 

Å snakke om dekkstrekk uten å snakke om felgbredde vs dekkbredde blir jo helt absurd. 225/30 20 er ikke strekt på 8 eller 8,5x20. Hvorvidt 225/30 med strekt dekkside eller ei er gunstig å kjøre med på bane skal ikke jeg uttale meg om, men generelt er det jo slik at lavere profil gir bedre veigrep, så hvis dekksidene er sterke nok, så skulle det funke bra. Men uansett kjører man ikke over "curvesene" med 80mm senk og hjul som kan ta tak i skjermene. Men at f.eks 235/35 19 skal være så uendelig mye bedre er jeg tvilende til, mye av det samme utfordringene har man fortsatt.

 

All show and no go får være opp til den enkelte, men tror mange er engie med meg om at det er bedre å skifte hjul de 3 gangene man kjører på bane istedenfor å kjøre rundt med 17 toms Compomotive felger hele sommeren ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20" felg ser gromt ut på mange biler, men bremsene bør henge med de også..

ser ikke bremse skivene på noen av bildene her fordi de er så små. ser ut som små cd plater på resten :): haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20" felg ser gromt ut på mange biler, men bremsene bør henge med de også..

ser ikke bremse skivene på noen av bildene her fordi de er så små. ser ut som små cd plater på resten :): haha :

 

Her skjønner jeg hva du prater om, derfor kjøpte jeg med veldig masivt senter på bakgrunn av hva du sier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow,sykt gromt! : rock :

Meneh,må være lett å få hakk og riper i de,nesten så grusen treffer felgen på bildet til og med. : eek :

 

Ja må nok regne med noen hakk, er ikke mye å gå på nei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passat 1,9 tdi 4-motion

ASA 9X20 ET 35

225/30-20

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passat 1,9 tdi 4-motion

ASA 9X20 ET 35

225/30-20

 

 

Har ikke tilfeldigvis et bilde av felger montert på bilen du kunne "slengt" inn kanskje: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei..

 

Vannvittig mye fint som folk putter på bilene sine.. Men det jeg lurer på, for jeg også vurderte 20" men det finnes jo ikke et dekk med rett Load index?? Er det sånn at dere ikke bryr dere eller har dere funnet noe jeg ikke har?

 

BFG i 225/30-20 feks har jo ikke mer en 85Li. litt lite når der i mitt Vognkort står 91.. Regner med at de fleste A4 - A6 og Passater har noe i nærheten der.. Sikkert litt forskjell med tanke motor forskjeller men alikevel....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1: 2004 Audi A4 1.9TDI Quattro S-line

2: OZ Opera PL - 8,5x20" ET40

3: Nankang Ultra Sport II - 225/30-20

 

Bilde:

attachment.php?attachmentid=41101&stc=1&

 

Sett den før? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei..

 

Vannvittig mye fint som folk putter på bilene sine.. Men det jeg lurer på, for jeg også vurderte 20" men det finnes jo ikke et dekk med rett Load index?? Er det sånn at dere ikke bryr dere eller har dere funnet noe jeg ikke har?

 

BFG i 225/30-20 feks har jo ikke mer en 85Li. litt lite når der i mitt Vognkort står 91.. Regner med at de fleste A4 - A6 og Passater har noe i nærheten der.. Sikkert litt forskjell med tanke motor forskjeller men alikevel....

 

Falken og et par andre merker har kommert med 235/30x20 med høyere loadindex.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke nokka vag dette da,men er 20".pirelli 225/30-20.ER ikke min bil,men mine feøger: rock :

1129352-bilde4-cimg0599.jpg

1129352-bilde3-cimg0600.jpg

1129352-bilde2-cimg0603.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg offisielt medlem av DUB-paraden jeg også :P

 

1. Audi A8

2. P&W ??? Noe usikker på felgtype og bredde iom de satt på bilen. Tipper 8" bredde.

3. 235/35-20 Continental Sport Contact 2

 

CIMG1256.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg spytte litt liv igjen i denne tråden, etter ca 5 år! Så melder jeg meg inn også ;)

 

1: Audi a4

2: Mrr hr3, 8,5, ET35

3: Nexen n3000, 225/35-20

 

bilde-6.jpg

 

bilde-5.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.