Trykkproblemer 1.8TS - i orden igjen!

Anbefalte innlegg

Da har jeg tett eksos, men problemet er der enda. Skal forsøke å bytte innsugslangen også, så får vi se om det hjelper:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjalp ikke å bytte innsugsslangen heller. Problemet er der enda.

Nå vet jeg ikke hva mer som kan være gale lenger..

Er det turboen som har røket da eller? Kjente på akslingen når jeg hadde av innsugsslangen (er vel der man kan sjekke om det er slakk i turbo, rett meg hvis jeg har feil), men var ikke altfor mye slakk i mine øyne..

Så om noen har flere synspunkter her, skrik ut..

 

Drita lei hele bilen nå:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være LMM som kødder selv om det ikke er noe feilkode på den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være LMM som kødder selv om det ikke er noe feilkode på den?

 

Absolutt. Det er mer normalt at den kødder uten feilkode faktisk.

En indikasjon er om faktisk luftmengde avviker stort fra etterspurt.

Dette kan logges med vagcom, men jeg husker ikke måleblokken nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LMM skal vere meget dårlig for og gi feilkode.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har en Lmm liggande som blei bytta når eg trudde min va gåen. den skal vere ok. kan sende den ned til deg vist du vil prøve?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har en Lmm liggande som blei bytta når eg trudde min va gåen. den skal vere ok. kan sende den ned til deg vist du vil prøve?

 

Hvilken bil kommer den fra da/fabrikat osv..? Mener at AJL motoren har en egen LMM, eller går det med feks. AEB LMM? Kan være eg tar feil her..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og takk for svar dere andre også:)

Da prøver jeg nok på å bytte LMM først..

Nesten så det ble bestilt ny turbo i sted, litt frustrert her kan man si:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal ha ein med tilsvarende nr som den du har. event ein bytte del. den koster bare rundt 1500kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, vet at jeg må ha samme nr..

Men lurte på om det er den samme på AEB som på AJL, siden kjerringen har en a6 med AEB motor..

 

Kristoffer, nr på LMM du har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

0 260 216 063

06a 906 461 L ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge ETKA er det samme nr på AJL og AEB ja.

 

037 906 461 C står oppført her iallefall. Nr har du på din da? Har en ny liggende hjemme i Hardanger jeg kan ta med bort neste gang jeg skal hjem, men om du har en på den andre bilen ville jeg ha testa med den først :) Også kan du heller prøve den du har på A4 på A6 og se om du merker noen forskjell kanskje?

 

Edit: Ser også at AEB står oppført med nr: 058 133 471 A, men det skader jo ikke å prøve uansett om kontakten er lik ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar..

Får se hva jeg gjør. Skader jo ikke med en ekstra LMM uansett;)

Så jeg kjøper muligens en ny LMM .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

0 260 216 063

06a 906 461 L ?

 

Den passer nok ikke min da:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg byttet LMM (ny) , men ingen forandringer. Dvs problemet er her enda...:(

 

Har forøvrig enda denne feilkoden:

 

00561 - Shareware Version. To Decode all DTCs

13-00 - Please Register/Activate

 

Vet jo at eksosen er tett nå, ingen luftlekasjer heller, så må vel ta å sjekke dysene for faen...

E så jævlig lei denne bilen nå!

 

Og hva faen mener den kabelen med please registrate/activate?

Shareware version?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har ikke registrert programvare, dvs du ikke tilgang til alle funksjoner med kabelen/ programvaren. skal du ha noe som du VET fungere optimalt, så tar du en kikk på http://www.obd2.no ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send PM til Kim Andre Nygård her på forumet. Trur han har eine feilkodeleseren min endå..

Gi beskjed at han må komme og ta diagnose på bilen din! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, men jeg klarer jo fortsatt å lese ut feilkoder.

Men er det noen som har flere forslag til feil her?

Føler jeg har byttet alt som kan byttes nå, foruten turboen da.

Lurer på om den blir byttet også:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte kjøre bilen en tur i dag, og nå har jeg 0.8 - 0.9 i trykk igjen.

Er det mulig at LMM bare måtte "stille seg inn i bilen" eller noe sånt?

Tør ikke rope hurra for tidlig, har gjort det litt for mange ganger før her..

Så får se litt i løpet av uken, om trykket holder seg stabilt..: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men dette er da den 4 LMM jeg bruker nå. Er det normalt at de ryker så fort? Jeg har jo åpent filter, men likevel, har hatt bilen snart et år, også er jeg på den fjerde LMM'en min? I så fall blir jo det en dyr bil og vedlikeholde:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en som sa til meg en gang at tråden i lmm kunne riste sond ved bruk av åpe filter uten støtte.. om det stemmer eller ikkje veit ikkje eg.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det skjønner jeg jo. Men jeg har jo et bsr optiflow kit. Og det er såpass stivt at jeg ikke tror det skyldes den. Er jo andre enn meg som kjører rundt med åpent filter, men tviler på at det er noen som har skiftet såpass mange LMM i løpet av et år:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jo det gått noen dager, og bilen går like fint enda!

Så et var LMM som var synderen her!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulere! :-)

Føles godt å friskmelde?

 

-kristoffer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.