Trykkproblemer 1.8TS - i orden igjen!

Anbefalte innlegg

Er det mulig at den nye N75 ventilen er ødelagt da?:P

Kan og nevne at dette tullet begynte omtrent rett etter at jeg byttet ut midtre lyddemper med rør..

Om det har noe å si da, tviler på det men..

 

Men skal jeg ta av alle slangene på N75 og blokke dem, også prøve å kjøre bilen, det du mener?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av slangen som går i fra n75 til wastegate, så blokke du den.Du bør følge godt med på trykk måleren:p.Ska ikkje ha noe og si at du har byttet ut lydemper med rør:)kan være wastegaten er justert opp siden den ladet mer en orginalt,eller at det er lekkasje i enten den slangen som går i fra wastegate signalet på compressor huset til n75 eller den fra n75 til wastegaten.Ville sjekket alle de 3 slangene på n75 grundig

Er det mulig at den nye N75 ventilen er ødelagt da?:P

Kan og nevne at dette tullet begynte omtrent rett etter at jeg byttet ut midtre lyddemper med rør..

Om det har noe å si da, tviler på det men..

 

Men skal jeg ta av alle slangene på N75 og blokke dem, også prøve å kjøre bilen, det du mener?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, der oppklarte du mye for meg i hvertfall!:D

Men får dessverre ikke gjort dette før helgen:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting til, syns jeg leste noe et sted om at original wastegate ikke går an å stille på?

Eller er dette helt feil..?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått testet ut wastegaten, og det er denne som lager problemer for meg!

Med wastegate frakoblet N75 får jeg uendelig ladetrykk!

Så nå er spørsmålet om det er mulig å fikse wastegaten, eller må jeg kjøpe ny?

Ny wastegate til min bil koster 3838.- hos NBS, og det er bare glemmesak!: bh :

Har også tenkt på ny turbo, for skal man bytte wastegate må vel turbo ut uansett?:shf:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Med wastegate frakoblet N75 får jeg uendelig ladetrykk!"

Med andre ord så fungerer wastegaten :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha:D

Selvsagt, det ser jeg jo selv også når jeg leser det jeg har skrevet nå...

Litt vel trøtt for å si det sånn..

Men hva faen er det som er problemet da? Ny original N75 fra Møller som er defekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se om det er noe brudd på ledningen inn til N75 da, også kan du prøve å måle om du har riktig spenning til ventilen :)

kan se om jeg finner noe måleresultat som du bør ha

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan måle N75 ventilen, og mellom de to pinnene på den skal det være mellom 25 og 35 ohm :)

fant ikke ut noe om spenningen ene pinnen skulle ha, men det er i alle fall en sikring til den, enten i sikringspanelet eller i releet til bensinpumpa. Sjekk sikring 28,29 og 34 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeflott! Takk for svar Håkon:)

Da er dette neste punkt på programmet!

 

Men burde jeg ikke ha fått opp feilkoder hvis det er brudd på ledningen til N75?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke alltid det kommer opp feilmelding på den :)

Du får prøve litt og se Om du finner noe feil:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket sikringene nå, uten hell. Alle er like hel..

Releet til bensinpumpen, sitter det bakom sikringsboksen?

Kan forøvrig også se ut som om det er en liten rift i ledningen til N75, men sjekket ikke nærmere på det akkurat nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har rett trykk på orginal programvare.

Er bare den gammle N75 som tullet mye med trykket ditt.

Hvis du nå skal ha mer trykk så må nok en ny chip monteres.

Eller laddet den bare 0.6 av og til?

 

Sjekk lamda verdier. hvis dette er feil med justerer ecu ned trykk

 

Litt for rask her nå ja...

TS har vel litt høyere trykk siden denne har 180hk.

0.3 bar skal vel være grunntrykket på turboen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 0.8 i trykk ja:)

Etter utskiftning av N75 la trykket seg på 0.6

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg målt ledningen til N75, fikk 4,6V når tenningen stod på.

Er dette riktig? Eller kan det være brudd et eller annet sted fordet om?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg får disse to feilkodene nå..

 

2 Faults Found:

00561 - Mixture Adaptation

13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached

00561 - Shareware Version. To Decode all DTCs

14-10 - Please Register/Activate - Intermittent

 

Tydingen av 00561 er slik i følge Ross-Tech

 

00561 - Mixture Adaptation: Adaptation Limit (Add) Exceeded

Possible Symptoms

Engine Jolting

Increased Fuel Consumption

Poor Idling/Jolting

Reduced Boost Pressure

Possible Causes

Mass Air Flow Sensor (G70) faulty

Fuel Pressure too Low

Leaks in Intake Air System and/or Exhaust System

Injector(s) faulty (i.e. coked)

Possible Solutions

Refuel Vehicle

Check Fuel System Pressure

Check Mass Air Flow Sensor (G70)

Check Intake Air System and Exhaust System for Leaks

Check Injection Quantity

Check Injector(s)

 

 

Jeg tror ikke det er LMM, siden den er kun 3 måneder gammmel. Det ville vel kommet feilkode også hvis det var den som køddet.

Har en liten eksoslekasje, men vil den utgjøre så mye kødd for meg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekasje rundt turbo og dp kan vist lett lage helvette..!!

men slik eg har forstått de skal lekasjen gi for feit blanding.. ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det eg og trodde. Men samtidig er det rart, fordi at med wastegate frakoblet N75, går jo bilen som den skal holdt jeg på å si..

Så jeg tror nesten at dette er utenfor den feilkoden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Målte 29,7ohm på selve N75 ventilen, så da skal vel den være i orden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Målte 29,7ohm på selve N75 ventilen, så da skal vel den være i orden?

 

Skulle tro det ja. Men kan ikke du logge lmm under pådrag å legge ut resultatet her?

hvis du prøver uten lmm tilkoblet, hvordan oppfører den seg da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som om du har en liten lekkasje et sted, sjekk ut veivhusventilasjonen din

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle tro det ja. Men kan ikke du logge lmm under pådrag å legge ut resultatet her?

hvis du prøver uten lmm tilkoblet, hvordan oppfører den seg da?

 

Har ikke prøvet uten LMM tilkoblet, men kan jo prøve:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veivhusventilasjonen ja, er det det som heter crankcase-ventilation på engelsk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut av navnet, men finner ikke den veivhusventilasjonen i noen av programmene mine (ikke etka)..

Noen som har bilde av hvor den sitter? Vanskelig å komme til osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.