Trykkproblemer 1.8TS - i orden igjen!

Anbefalte innlegg

Merket både i går og nå i morges når jeg kjørte til jobb at trykket ikke vil opp i 0.8bar. I går var den nede i 0.3 og til tider 0.5bar!? Hva er gale her da? N75 kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 er en fin plass å starte, ja. Jeg hadde akkurat samme symptomer på min TS, og der var det N75 som var synderen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for svar. Hvor finner jeg en n75ventil da? Så litt på nbs og mekonomen, men fant ikke mye. Så ikke så altfor godt etter heller da, bare så det er sagt:p får man feilkode opp på vagcom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor mye en N75 evnt N75J ventil koster på møller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor mye en N75 evnt N75J ventil koster på møller?

 

Er vell bare å ringe å høre med en vilkårlig Møller forhandler? Tar ca. 1min. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller hadde faktisk på lager og greier:D

Kostet et sted mellom 6-700. Billigere enn NBS jo:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er denne blitt skiftet..Men trykket vil fortsatt ikke opp i mer enn 0.6-0.7 bar!

Tidligere kunne jeg få den opp i 0.9. Er det noe mer som kan lage kødd her da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk wastegate ,og eventuelt lekkasjer:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, har ikke tatt diagnose enda..

Men hva kan jeg sjekke på wastegaten da?

Tenkte selv litt på dumpventilen også, kan det være noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diagnose er det første en bør starte med, så slipper en kansje å rote bort en masse med tid og penger......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan sjekke om actuator stangen er veldig lett og dra utover,er den det så vil wastegaten åpne mer en normalt og du vil få et lavere trykk.gå gjerne over trykk gata og sjekk at alt er som det ska være som feks etter stramming av klemmer og se etter sprekker. Har du en alu resirk ventil, bør den smøres opp med gjevne mellomrom.Sjekk at stempelet går lett.Er hvertfall ting du kan sjekke før du eventuelt tar diagnose,koster penger det og vist du ikkje har vagcom selv da.Står du fast så tar du selfølgelig en diagnose;)

Nei, har ikke tatt diagnose enda..

Men hva kan jeg sjekke på wastegaten da?

Tenkte selv litt på dumpventilen også, kan det være noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har VAGcom selv ja, så skal få tatt en diagnose! Har den bare ikke her som jeg er nå..

Har alu-resirk også ja, hva bør denne evnt smøres med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva bruker folket til å smøre dumpventilen med?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan bruke vasselin eller grease.

Hva bruker folket til å smøre dumpventilen med?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte på vaselin selv og! Hvor lenge varer noe sånt inni der da?

Men grease? Ser for meg at det vil klumpe seg inni der...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har selv smurt med vasselin på mine,men vet ikkje hvor lenge det holder da.Berre til og smøre på et tynt lag det vis du ska bruke grease.Det blir jo varmt dette her så greasen blir tynne den:)Bør gjøres et par ganger i året uansett.

Tenkte på vaselin selv og! Hvor lenge varer noe sånt inni der da?

Men grease? Ser for meg at det vil klumpe seg inni der...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for svar.

Kjøpt ny dump nå, så best å være på den sikre siden:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nyeste her er da at jeg får 0.6-0.7 i ladetrykk enkelte ganger når bilen er varm (90grader).

Fikk sjekket opp i feilkoder også, men der var det ingenting:S

Har forøvrig ikke fått sjekket opp i lekasjer eller wastegate..

Men kan jo være dette gir en pekepinn for noen smartinger her inne da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis bilen går normalt bortsett fra at trykket er for lavt,så ville eg sjekket som nevnt.Ka er det den ska ha i trykk da?regner med den er chipet siden du sier den lader for lite.Når du har sjekket opp det,så får vi ta det der ifra;).Bruker den veldig lang tid på og få 0.6 bar?mer en normalt?.Går trykket høyre en 0.6-0.7 bar og så detter det ner igjen?

Nyeste her er da at jeg får 0.6-0.7 i ladetrykk enkelte ganger når bilen er varm (90grader).

Fikk sjekket opp i feilkoder også, men der var det ingenting:S

Har forøvrig ikke fått sjekket opp i lekasjer eller wastegate..

Men kan jo være dette gir en pekepinn for noen smartinger her inne da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er ikke chippet nei, den ladet ca 0.8-0.9 bar før den begynte å tulle seg!

Ellers går bilen normalt! Og den bruker ikke uvanlig lang tid på å få dette trykket (0.5-0.6-0.7).

Men det er bare av og til trykket går så "høyt", som oftest ender jeg med 0.2-0.3:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ligge på 0,6

Har du org n75 ventil? Evt lik orginal?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du trykktesta systemet opp mot 1 bar?

har du testet om wg fungerer? (eventuelt koble den vekk å se om du får trykket opp? pass i så fall på at du regulerer trykket med gasspedalen og ikke går over 1 bar om du skal prøve dette)

Da får du eliminert om det er wg som er feil.

 

har du satt n75 på riktig vei?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke trykktestet, og har heller ikke prøvet å koble vekk wastegate!

N75 er kjøpt på Møller, så det er den samme jeg hadde før, er også montert helt likt som den gamle stod!

Og det er rart at originaltrykk skal være 0.6 da, siden jeg hadde 0.8 bar før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan prøve og blokkere slangene inn til n75, og se hva ladetrykk du får da.. Da får du trykktest i samme slengen. da får du sett om det er n75 som er problemet

 

pass på at du ikke får for høyt ladetrykk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.