#26 Skrevet Desember 12, 2011 Er det mulig at den nye N75 ventilen er ødelagt da? Kan og nevne at dette tullet begynte omtrent rett etter at jeg byttet ut midtre lyddemper med rør.. Om det har noe å si da, tviler på det men.. Men skal jeg ta av alle slangene på N75 og blokke dem, også prøve å kjøre bilen, det du mener? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Desember 12, 2011 Ta av slangen som går i fra n75 til wastegate, så blokke du den.Du bør følge godt med på trykk måleren:p.Ska ikkje ha noe og si at du har byttet ut lydemper med rør:)kan være wastegaten er justert opp siden den ladet mer en orginalt,eller at det er lekkasje i enten den slangen som går i fra wastegate signalet på compressor huset til n75 eller den fra n75 til wastegaten.Ville sjekket alle de 3 slangene på n75 grundig Er det mulig at den nye N75 ventilen er ødelagt da?Kan og nevne at dette tullet begynte omtrent rett etter at jeg byttet ut midtre lyddemper med rør.. Om det har noe å si da, tviler på det men.. Men skal jeg ta av alle slangene på N75 og blokke dem, også prøve å kjøre bilen, det du mener? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Desember 12, 2011 Ok, der oppklarte du mye for meg i hvertfall! Men får dessverre ikke gjort dette før helgen:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Desember 12, 2011 En ting til, syns jeg leste noe et sted om at original wastegate ikke går an å stille på? Eller er dette helt feil..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Desember 22, 2011 Da har jeg endelig fått testet ut wastegaten, og det er denne som lager problemer for meg! Med wastegate frakoblet N75 får jeg uendelig ladetrykk! Så nå er spørsmålet om det er mulig å fikse wastegaten, eller må jeg kjøpe ny? Ny wastegate til min bil koster 3838.- hos NBS, og det er bare glemmesak! Har også tenkt på ny turbo, for skal man bytte wastegate må vel turbo ut uansett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Desember 22, 2011 "Med wastegate frakoblet N75 får jeg uendelig ladetrykk!" Med andre ord så fungerer wastegaten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Desember 22, 2011 Haha:D Selvsagt, det ser jeg jo selv også når jeg leser det jeg har skrevet nå... Litt vel trøtt for å si det sånn.. Men hva faen er det som er problemet da? Ny original N75 fra Møller som er defekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Desember 23, 2011 Se om det er noe brudd på ledningen inn til N75 da, også kan du prøve å måle om du har riktig spenning til ventilen kan se om jeg finner noe måleresultat som du bør ha 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Desember 23, 2011 Du kan måle N75 ventilen, og mellom de to pinnene på den skal det være mellom 25 og 35 ohm fant ikke ut noe om spenningen ene pinnen skulle ha, men det er i alle fall en sikring til den, enten i sikringspanelet eller i releet til bensinpumpa. Sjekk sikring 28,29 og 34 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Desember 23, 2011 Kjempeflott! Takk for svar Håkon:) Da er dette neste punkt på programmet! Men burde jeg ikke ha fått opp feilkoder hvis det er brudd på ledningen til N75? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Desember 23, 2011 Det er ikke alltid det kommer opp feilmelding på den Du får prøve litt og se Om du finner noe feil:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Desember 23, 2011 Jepp, skal gjøre det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Desember 23, 2011 Sjekket sikringene nå, uten hell. Alle er like hel.. Releet til bensinpumpen, sitter det bakom sikringsboksen? Kan forøvrig også se ut som om det er en liten rift i ledningen til N75, men sjekket ikke nærmere på det akkurat nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Desember 23, 2011 Du har rett trykk på orginal programvare. Er bare den gammle N75 som tullet mye med trykket ditt. Hvis du nå skal ha mer trykk så må nok en ny chip monteres. Eller laddet den bare 0.6 av og til? Sjekk lamda verdier. hvis dette er feil med justerer ecu ned trykk Litt for rask her nå ja... TS har vel litt høyere trykk siden denne har 180hk. 0.3 bar skal vel være grunntrykket på turboen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Desember 23, 2011 Hadde 0.8 i trykk ja:) Etter utskiftning av N75 la trykket seg på 0.6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Desember 30, 2011 Da har jeg målt ledningen til N75, fikk 4,6V når tenningen stod på. Er dette riktig? Eller kan det være brudd et eller annet sted fordet om? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Desember 30, 2011 Men jeg får disse to feilkodene nå.. 2 Faults Found: 00561 - Mixture Adaptation 13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached 00561 - Shareware Version. To Decode all DTCs 14-10 - Please Register/Activate - Intermittent Tydingen av 00561 er slik i følge Ross-Tech 00561 - Mixture Adaptation: Adaptation Limit (Add) Exceeded Possible Symptoms Engine Jolting Increased Fuel Consumption Poor Idling/Jolting Reduced Boost Pressure Possible Causes Mass Air Flow Sensor (G70) faulty Fuel Pressure too Low Leaks in Intake Air System and/or Exhaust System Injector(s) faulty (i.e. coked) Possible Solutions Refuel Vehicle Check Fuel System Pressure Check Mass Air Flow Sensor (G70) Check Intake Air System and Exhaust System for Leaks Check Injection Quantity Check Injector(s) Jeg tror ikke det er LMM, siden den er kun 3 måneder gammmel. Det ville vel kommet feilkode også hvis det var den som køddet. Har en liten eksoslekasje, men vil den utgjøre så mye kødd for meg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Desember 30, 2011 Lekasje rundt turbo og dp kan vist lett lage helvette..!! men slik eg har forstått de skal lekasjen gi for feit blanding.. ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Desember 30, 2011 Ja, det eg og trodde. Men samtidig er det rart, fordi at med wastegate frakoblet N75, går jo bilen som den skal holdt jeg på å si.. Så jeg tror nesten at dette er utenfor den feilkoden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Desember 31, 2011 Målte 29,7ohm på selve N75 ventilen, så da skal vel den være i orden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Januar 1, 2012 Målte 29,7ohm på selve N75 ventilen, så da skal vel den være i orden? Skulle tro det ja. Men kan ikke du logge lmm under pådrag å legge ut resultatet her? hvis du prøver uten lmm tilkoblet, hvordan oppfører den seg da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Januar 1, 2012 Ser ut som om du har en liten lekkasje et sted, sjekk ut veivhusventilasjonen din 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Januar 1, 2012 Skulle tro det ja. Men kan ikke du logge lmm under pådrag å legge ut resultatet her?hvis du prøver uten lmm tilkoblet, hvordan oppfører den seg da? Har ikke prøvet uten LMM tilkoblet, men kan jo prøve:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Januar 1, 2012 Veivhusventilasjonen ja, er det det som heter crankcase-ventilation på engelsk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Januar 1, 2012 Fant ut av navnet, men finner ikke den veivhusventilasjonen i noen av programmene mine (ikke etka).. Noen som har bilde av hvor den sitter? Vanskelig å komme til osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...