#1 Skrevet November 30, 2011 Noen andre som kjører i frydenlundsgata som har reagert på disse fantastiske dem har klart og bygd?! Er 40km/t igjennom gata... Før gikk det ant og holde 40-45km/t over fartshumpen med min Audi... Etter at dem har bygd en ny hump oppå dem gammle, så er det jo faen meg som og kjøre over et håppeslott, må ned i ca 20km/t for å ikke knuse bilen... Første gangen jeg kjørte over dem etter "oppgraderingen" trudde æ at æ sku knuse både bil å skolt.. : bh :: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 30, 2011 Vurderer sterkt å danne folkeaksjonen mot fartshumper.. Jeg har personlig aldri sett poenget med dem! Tror nok det slippes ut mye avgasser og bremsestøv i forhold til hva de oppnår ved å ha slike sovende politimenn strødd utover. Har sett slike superhumper rundt omkring, og de er ofte kantet med kantstein eller har dårlige overganger som også brekker opp over tid. Irriterende! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 30, 2011 Noen andre som kjører i frydenlundsgata som har reagert på disse fantastiske dem har klart og bygd?!Er 40km/t igjennom gata... Før gikk det ant og holde 40-45km/t over fartshumpen med min Audi... Etter at dem har bygd en ny hump oppå dem gammle, så er det jo faen meg som og kjøre over et håppeslott, må ned i ca 20km/t for å ikke knuse bilen... Første gangen jeg kjørte over dem etter "oppgraderingen" trudde æ at æ sku knuse både bil å skolt.. : bh :: bh : Kjører du senket bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 1, 2011 Jepp, ca 35-40mm. Men ser også at vanlige personbil nesten banker ræva i assfalten når dem kommer kjørende over dem.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 1, 2011 Joda, men viss du med senket bil kunne forsere fartsdumpene i fartsgrensen og bittelitt ekstra så er det vel tenkelig at de som kjører ikke senkede biler, suv og andre kjøretøy kunne holde enda høyere fart? Det motsatte hendte her, fartsdumpene i 30sonen i nabolaget var drastiske, men bilene holdt i hvertfall grensen,. så ble det lagt på litt asfalt før og etter dumpen, nå suser bilene over i 50-60?? Sent from my Nintendo 64 using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 5, 2011 Joda, men viss du med senket bil kunne forsere fartsdumpene i fartsgrensen og bittelitt ekstra så er det vel tenkelig at de som kjører ikke senkede biler, suv og andre kjøretøy kunne holde enda høyere fart? Det motsatte hendte her, fartsdumpene i 30sonen i nabolaget var drastiske, men bilene holdt i hvertfall grensen,. så ble det lagt på litt asfalt før og etter dumpen, nå suser bilene over i 50-60?? Sent from my Nintendo 64 using Tapatalk Ser at tilogmed de som har "normale" biler bremser ned framfor disse to fartsdumpene. Er jo som man skulle prøve og kjøre offroad 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 17, 2012 Disse "fartshoppene" er grusomme.. Men var spesielt morsomt å ligge bak en politibil som suste over en av dem i litt høy fart, og gnistra litt. Kan vel sies at politibilen hadde ganske mye lavere fart når den møtte neste. Det går å kjøre i 40 over dem (min er senket 30mm), hvis du har ett lite gasspådrag rett før fartshumpen kommer så fronten blir løftet litt, og du legger deg pittelitt på siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 24, 2012 Er værre og kjøre oppover gata enn nedover, faktisk... er helt forskjellige vinkler på hver side 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...