Fartshumper i Narvik (Frydenlundsgata)

Anbefalte innlegg

Noen andre som kjører i frydenlundsgata som har reagert på disse fantastiske dem har klart og bygd?!

Er 40km/t igjennom gata...

Før gikk det ant og holde 40-45km/t over fartshumpen med min Audi...

Etter at dem har bygd en ny hump oppå dem gammle, så er det jo faen meg som og kjøre over et håppeslott, må ned i ca 20km/t for å ikke knuse bilen...

Første gangen jeg kjørte over dem etter "oppgraderingen" trudde æ at æ sku knuse både bil å skolt..

: bh :: bh :: bh :: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer sterkt å danne folkeaksjonen mot fartshumper.. Jeg har personlig aldri sett poenget med dem!

Tror nok det slippes ut mye avgasser og bremsestøv i forhold til hva de oppnår ved å ha slike sovende politimenn strødd utover.

Har sett slike superhumper rundt omkring, og de er ofte kantet med kantstein eller har dårlige overganger som også brekker opp over tid.

Irriterende!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen andre som kjører i frydenlundsgata som har reagert på disse fantastiske dem har klart og bygd?!

Er 40km/t igjennom gata...

Før gikk det ant og holde 40-45km/t over fartshumpen med min Audi...

Etter at dem har bygd en ny hump oppå dem gammle, så er det jo faen meg som og kjøre over et håppeslott, må ned i ca 20km/t for å ikke knuse bilen...

Første gangen jeg kjørte over dem etter "oppgraderingen" trudde æ at æ sku knuse både bil å skolt..

: bh :: bh :: bh :: bh :

 

Kjører du senket bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, ca 35-40mm.

Men ser også at vanlige personbil nesten banker ræva i assfalten når dem kommer kjørende over dem..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, men viss du med senket bil kunne forsere fartsdumpene i fartsgrensen og bittelitt ekstra så er det vel tenkelig at de som kjører ikke senkede biler, suv og andre kjøretøy kunne holde enda høyere fart?

 

Det motsatte hendte her, fartsdumpene i 30sonen i nabolaget var drastiske, men bilene holdt i hvertfall grensen,.

så ble det lagt på litt asfalt før og etter dumpen, nå suser bilene over i 50-60??

 

 

Sent from my Nintendo 64 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, men viss du med senket bil kunne forsere fartsdumpene i fartsgrensen og bittelitt ekstra så er det vel tenkelig at de som kjører ikke senkede biler, suv og andre kjøretøy kunne holde enda høyere fart?

 

Det motsatte hendte her, fartsdumpene i 30sonen i nabolaget var drastiske, men bilene holdt i hvertfall grensen,.

så ble det lagt på litt asfalt før og etter dumpen, nå suser bilene over i 50-60??

 

 

Sent from my Nintendo 64 using Tapatalk

 

Ser at tilogmed de som har "normale" biler bremser ned framfor disse to fartsdumpene.

Er jo som man skulle prøve og kjøre offroad :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse "fartshoppene" er grusomme.. Men var spesielt morsomt å ligge bak en politibil som suste over en av dem i litt høy fart, og gnistra litt. Kan vel sies at politibilen hadde ganske mye lavere fart når den møtte neste.

 

Det går å kjøre i 40 over dem (min er senket 30mm), hvis du har ett lite gasspådrag rett før fartshumpen kommer så fronten blir løftet litt, og du legger deg pittelitt på siden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er værre og kjøre oppover gata enn nedover, faktisk... er helt forskjellige vinkler på hver side :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.