Regjøring av Krom enderør

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har prøvd litt forskjellig, men sliter ennå med litt fastbrent sot på krom enderør til en A4. Er det bare kaustisk soda som virker eller har noen her inne andre tips??

 

Henrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Har prøvd litt forskjellig, men sliter ennå med litt fastbrent sot på krom enderør til en A4. Er det bare kaustisk soda som virker eller har noen her inne andre tips??

 

Henrik

 

Sitter det skikkelig godt har eg brukt autosol, for så og bruke metal polish fra meguiars.

Er det bare litt fastbrent har eg som regel klart det med kun metal polishen.

 

Men er det verre så er kanskje noko sterkt veien å gå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har du prøvd, egentlig?

 

Autosol tar jo det verste ettersom den inneholder mye slipemidler, hvis ikke er Meguiars All Metal Polish fin å bruke (mye "mildere").

 

Kaustisk soda hørtes skummelt ut:p

 

Edit: Slått på målstreken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt stålull -> autosol -> all metal polish med gode resultater.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På mythbusters brukte de cola og aluminiumsfolie

På en kromfanger, så ut som det ble bra også ;p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker alle for input. Jeg prøvde med Autosol, tok langtfra alt. Er litt redd for stålull. Og ja, jeg ville nok ikke brukt kaustisk soda, vet bare at dette løser alt sot innvendig fra den tiden jeg kjørte moped :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har faktisk starta med relativt fint sandpapir på eksosrør hvor man knapt kunne se at de hadde vært kromme. Gikk gradvis over til finere papir og tilslutt til autosol/polish. Ble bra :)

 

Det holdt forsåvidt også så lenge jeg hadde bilen som var ca et år etter dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk først iron x, så gå over med swissvax chrome polering så skal det nok bli bra :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde dette på en endestuss på en ford for mange år siden. ..: Smurte på med malingsfjærner, lot den stå i en 30 min, spylte så av ALL skit som hadde grodd fast siste 2 år. polerte etterpå.

Dette var en cromestuss" på Simons avgass....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.