Anbefalinger på bilpleieprodukter

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker litt hjelp med anbefalinger til litt bilpleieprodukter :)

 

Til våren setter jeg bilen vekk til en kompis som rubber den og får vekk det meste av riper og swirls osv, men jeg vil gjerne ha litt produkter til å vedlikeholde i ettertid.

 

Jeg vil gjerne ha det sånn at bilen skal være mest mulig rein og skinnende hele tida, og lett å rengjøre, så da regner jeg med jeg må har div. forseilinger, vokser osv

 

Tenkte da på noe av dette:

 

- Chemical Guys Jetseal 109

- Chemical Guys Pete's 53 Caranaubawax

- Chemical Guys Wheel Guard

 

+ div. bøtter, gritt guard, vaskehandske, påføringsputer osv..

 

Har også hørt noe om Chemical Guys Vertua Bond 408, er det noe man skal legge på for at forseiling og voks skal sitte bedre på bilen?

 

Trenger også anbefaling på en felgrens og felgbørste som er snill mot mine polerte ringer, hva anbefales der? Scholl Concepts RIM7?

 

Takk på forhånd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Kristian. Selv er eg veldig fornøyd med Jetseal 109! Har en slik CG Wheel Guard, helt ok voks :) Har utrolig mange andre produkter også, men vanskelig og ramse opp. Husker ikke :P hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgrens og felgbørste finner du info om her:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jetseal 109 er en veldig bra forsegler som gir en god beskyttelse på kort tid. :) Gir også helt grei glans.

 

CG wheel guard har jeg selv og bruker den en del, men synes Swissvax Autobahn holder mye bedre og beskytter bedre mot bremsestøb og annet drit som kommer på felgene.

 

Ang bøtter og grittguard så har Parts&Retards et bra tilbud på det akkurat nå.

 

Vaskepakke P&R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Kristian. Selv er eg veldig fornøyd med Jetseal 109! Har en slik CG Wheel Guard, helt ok voks :) Har utrolig mange andre produkter også, men vanskelig og ramse opp. Husker ikke :P hehe

Takk for svar :)

Felgrens og felgbørste finner du info om her:)

Takk Mads Kristian :) Da går jeg for en slik børste! Fortsatt fornøyd med Sonax?

Jetseal 109 er en veldig bra forsegler som gir en god beskyttelse på kort tid. :) Gir også helt grei glans.

 

CG wheel guard har jeg selv og bruker den en del, men synes Swissvax Autobahn holder mye bedre og beskytter bedre mot bremsestøb og annet drit som kommer på felgene.

 

Ang bøtter og grittguard så har Parts&Retards et bra tilbud på det akkurat nå.

 

Vaskepakke P&R

Takk for bra svar :)

 

Da går jeg for en Jetseal, men hva med Verturabond? Legger man det på før Jetseal for at den skal holde bedre, eller er jeg på tur nå? :P

 

Ja det kan jeg egentlig tenke meg at SW var litt bedre der, men jeg sliter litt med å bruke "så mye" penger på en så liten krukke med voks når CG er så mye større til en bedre pris.. Hvis den er helt ok, så går jeg heller over noen flere ganger med CG :P

 

Ja så det, men Scandicshine har samme pakke til den samme prisen hele tida :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil anbefale deg å ta en titt på http://www.shinearama.co.uk, de gutta har en utrolig utvalg og meget gode priser, ikke minst rimelig frakt.

 

du sparer mange 100kr ved å bruke dem i steden for scandicshine

 

ellers burde følgende stå på hylla i garasjen:

-Bilt-Hambler Surfex HD, vannbasert "degreaser" som tar trafikkfilm

-CarPro IronX, fjerner jernpartikler i lakk og felger

-ValetPro Bilberry felgrens

-ValetPro Natural Snow Foam evt. ValetPro Orange Pre-wash, forvask med foam cannon

-ValetPro Poseidon, såpe med carnauba voks

-foam cannon

i tillegg som du skriver en (evt 2) stor bøtte med grit guard, vaske mitt og mikrofiber til tørk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Mads Kristian :) Da går jeg for en slik børste! Fortsatt fornøyd med Sonax?

Igrunn ikke. Synes aluen på RSene ble noe "oljete" (sånn som olje i vann ser ut) av Sonaxen etterhvert, så til neste år skal jeg få invesert en annen felgrens:) Gidder ikke å få ytterringene på HTN "oljete" også, selv om det bare var minimalt som jeg kunne se på RSene - la ikke merke til det før jeg gikk ordentlig innpå felgene, som f.eks når man vasker eller polerer kantene - men allikevel litt irriterende.

 

Med det samme vi snakker om det i denne tråden, så kunne kanskje noen svart på om det blir sånn av f.eks Bilberry eller Rim7?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Igrunn ikke. Synes aluen på RSene ble noe "oljete" (sånn som olje i vann ser ut) av Sonaxen etterhvert, så til neste år skal jeg få invesert en annen felgrens:) Gidder ikke å få ytterringene på HTN "oljete" også, selv om det bare var minimalt som jeg kunne se på RSene - la ikke merke til det før jeg gikk ordentlig innpå felgene, som f.eks når man vasker eller polerer kantene - men allikevel litt irriterende.

 

Med det samme vi snakker om det i denne tråden, så kunne kanskje noen svart på om det blir sånn av f.eks Bilberry eller Rim7?

Det var godt du sa! Men hvordan oljete da egentlig? Før har jeg alltid brukt felgrens først, spylt av så gått over med vaskehandsken og såpe etterpå.. Blir det like oljete da tror du?

 

Bilberry anbefales visst ikke på polerte kanter har jeg lest.. Rim7 ser meget bra ut, så om noen har erfaring med den så kom med det :) Skal legge inn bestilling fra SS i løpet av dagen..

 

Test av Rim7: http://youtu.be/hI9W-9MAvWs

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve aluen så ut som den hadde olje i seg, og det var ikke noe man fikk bort igjen, dessverre. Måtte ha våtslipt og polert opp igjen for at det skulle ha blitt bra:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve aluen så ut som den hadde olje i seg, og det var ikke noe man fikk bort igjen, dessverre. Måtte ha våtslipt og polert opp igjen for at det skulle ha blitt bra:o

Da prøver jeg nok ikke den nei!

 

Ingen som har prøvd Rim7 på polerte felger med bra ressultat?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, Rim7 skader ikke polert alu.

Bilberry er basisk og kan matte ubehandlet alu.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne tråden litt. Hvor får man tak i foam gun? Har en foma spyler, og ser de har en original, men det koster jo like mye som spyleren. Finnes det andre som selger som er billigere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norske:

Scandicshine.no

Blankbil.no

 

Utenlandske:

Shinearama.co.uk

 

Bare pass på å få med Foma-kobling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, Rim7 skader ikke polert alu.

Bilberry er basisk og kan matte ubehandlet alu.

Takk! Da prøver jeg Rim7 tenker jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er i gelform og kan med fordel blandes ut 50:50 med vann.

Da er den lettere å spraye på og jeg har enda ikke funnet noe negativt.

Blir også litt drøyere da, men tar fortsatt både bremsestøv og anna møkk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken såpe brukes i foam gun da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Parts&Retards har også foam gun. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Parts&Retards har også foam gun. :)

 

Stemmer, de glemte jeg i farten. :o

 

Stian: Du kan bruke omtrent alt mulig. Prøv deg frem til noe som funker for deg. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså en hvilken som helst bilshampo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ofte bruker man snow foam.

Jeg bruker selv bilt hammer autofoam og blander inn litt av hvert i tillegg for morroskyld :)

Anbefaler på det sterkeste å sjekke forumet til detailersclub.no , der finner du svaret på alt du lurer på og veldig mye mer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså en hvilken som helst bilshampo?

 

Yep. Som Are sier så finnes det egne prewasher eller produkter for skumkanon, uten at jeg syns de er så mye bedre. Du kan uansett ikke gjøre noe feil, så prøv deg fram.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.