Du gjør det helt RIKTIG. Bildel utgave!

Anbefalte innlegg

Siden det er del nerder der ute i klubben som er like interresert i de små detaljer som meg, tenkte jeg at en egen tråd ala Bil tråden. Men bare for de små detaljer...

 

twinbarrel.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håkon Tuff`s arbeid må nesten også hedres.

 

Custom P-slots, made in Norway:

 

DSC00348-1.jpg

 

DSCI0008-2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pauter råder e kunst

 

rods-pauter-3s-14-600.jpg

 

 

Stern motor og girkassefester

 

CIMG1638.jpg

 

 

Loba Carbon Y-pipe

 

08.vag27t.cfyprs4blk-01.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse er selvskrevne i denne tråden...

 

BMW%20M3%20Ericsson%20-%20Foto%2014.jpg

 

BMW%20M3%20Ericsson%20-%20Foto%2013.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Hjemmelaget" BMW V8 tørrsump bånnpanne:

193-CuttingSidesDown.jpg

197-CuttingAccessReliefs.jpg

208-PushingOn.jpg

210-Finished-1.jpg

213-EngineFitting-2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Hjemmelaget" BMW V8 tørrsump bånnpanne:

 

P.O.R.N.O!: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jeg må grave fram bildene jeg har av en bekjents bilbygg.. 70++mod TVR, stort sett alt er hjemmelaget, ramme, understell, innv dash, karroseri modifisert selv, osv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å ikke stjele John-Arnes tidligere innlegg, så linker jeg bare til tråden hans: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=141010

 

De der er bare The Holy Mother of Welders. De delene han produserer er bare reeen kunst!!

Men får å være litt grinete så synes jeg ikke ett aluminiums motorfeste og vanlige aftermarket råder kvalifiserer til denne tråden.

 

De ITB i første post, er det noe som kan kjøpes eller er det "hjemmemekk" i den grad det kan kalles hjemmemekk?

 

Slike synes jeg er fasinerende :)

Første er splitpuls grenrør i inconell til EVO, det andre er ett compound oppsett til en eller annen diesel om jeg ikke husker helt feil.

 

mitsubishi-evo-4-9-4g63-t4-twinscroll-tu

 

260237_10150297079865860_505625859_96527

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men får å være litt grinete så synes jeg ikke ett aluminiums motorfeste og vanlige aftermarket råder kvalifiserer til denne tråden.

 

Åh, så det er bare custom som "kvalifiserer til denne tråden"? Da får du bare være så grinete du vil...

Btw, se hvordan det motorfestet er bygd opp så ser du det ikke bare er et vanlig alu motorfeste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

De ITB i første post, er det noe som kan kjøpes eller er det "hjemmemekk" i den grad det kan kalles hjemmemekk?

Er ikke det s.k. roller barrel throttle bodies?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom over noen snasne deler på Vortex:

 

turbo_mani.jpg

 

innsug.jpg

 

innsug2.jpg

 

innsug3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom over noen snasne deler på Vortex:

 

turbo_mani.jpg

 

De e faen brenne de sjukaste!

Vil gjerne sjå tråd! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hayward & Scott equal lenght manifold til 911 Carrera 3,2 med heat

porsche32_equalsys.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det innsuget her fortjente en plass her;)

 

Inlaatspruitstuk36001.jpg

 

Inlaatspruitstuk36004.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bredding av stålfelger, gjort på den gode gamle måten. Mest imponerende er alderen på "gutta" som gjør jobben, snittalderen må være godt oppi pensjonsåra, men gamlekara bredder felger som om de aldri har gjort annet! :tilber:

 

Det interessante begynner etter 35 sekunder...

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jeg må grave fram bildene jeg har av en bekjents bilbygg.. 70++mod TVR, stort sett alt er hjemmelaget, ramme, understell, innv dash, karroseri modifisert selv, osv...

 

Den TVR`n jeg tror du sikter til er faen meg det sjukeste jeg har sett meg egne øyne : eek :

ALT var gjennomført og STRØKENT : eek :

 

Finn bilder du Mikkel!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3000hk custom turbo

turbolinde2.jpg

turbolinde5.jpg

turbolinde3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar å igjensoppliver denne tråden jeg.

 

BMW V8 Twin Turbo

892344_585952464757432_492916065_o.jpg

 

1958 Ferrari 250 Testa Rossa

1958+Ferrari+250+Testa+Rossa.jpg

 

VW W12

VW+W12.jpg

 

Aston V8

Aston+V8.jpg

 

Koenigsegg CCX

Koenigsegg+CCX.jpg

 

Relativt ny BMW V8, burn baby burn

903701_583672401652105_1926997536_o.jpg

 

Merchedes Formula 1 V8 (2006-2013)

F1+Merch+V8.jpg

 

Den siste går til 18000RPM, 750HK.. ikke dårlig for en liten 2,4L

Nå har FIA bestemt at neste generasjon F1-motorer skal ha 1.6L V6 turbo. Litt trist at alt skal være så homogenisert og downsizea i motor-verdnen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.