#1 Skrevet Desember 5, 2011 Hei, Registerreimen røk på min golf iv 1,6 16v forrige uke og no lurer jeg på hva som må gjøres, Noen nevnte at motoren er bygget slik at det ikke skal ryke noen andre deler på toppen, men noen andre sa at jeg må plane toppen å bytte ventiler å slikt. Da det skjedde låg jeg i ca 60-70 jeg hørte ingen lyder, siden jeg ikke visste at det var den som hadde røke prøvde jeg å starte den etterpå, men det var helt dødt kun starteren som gikk. Noen tips ? Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 5, 2011 Ville tatt av toppdeksel å prøvd om jeg klarte å se om alle ventilene beveget seg slik dem skulle (har ikke sett oppi en slik motor, så vet ikke om dette er mulig). Vet ihvertfall sikkert at på golf 2 1,8 så er det klaring til ventiler om reg.reim ryker. Monter ny reim å se hva som skjer. Med ny reim montert kan du jo også ta en komp.test, da vil du muligens se om noen ventiler er bøyd og står åpne. Hvis du ikke har dokumentasjon på hvordan reima skal monteres, så finner du slik info i tråden jeg linker til i signaturen min. Eventuelt så skaffer jeg dette (hvis det ikke er lagt ut enda). Bare bruk tråden der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 5, 2011 det høres ut som det mest fornutige, så jeg gjør det på den måten så får se hvordan det går 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 5, 2011 BTW; Når ny reim er montert, så husk på å turn motoren ett par runder (rett vei!) for hånd før du drar på starter! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 5, 2011 Og for å ødelegge dagen din litt, så står dette i Autohidden: Check For Engine DamageCheck For Engine Damage Manufacturer: Volkswagen Model: Golf (98-06) 1,6 16V Engine code: BCB Output: 77 (105) 5700 Tuned for: R-Cat Year: 2002-06 CAUTION: This engine has been identified as an INTERFERENCE engine in which the possibility of valveto- piston damage in the event of a timing belt failure is MOST LIKELY to occur. A compression check of all cylinders should be performed before removing the cylinder head(s). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 5, 2011 det var no som faen, men tester med bare å bytte reim og ta komp test først, og satse på at det ikke går h#&¤%/te Tusen takk for svar var veldig nyttig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 5, 2011 I verstefall finner du brukt motor på hvert gatehjørne til en overkommelig pris 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 5, 2011 1,6 16v=ventilhavari ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 5, 2011 Garantert havari som Johnny sier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 6, 2011 ja skal jeg bare la være å teste først med å bytte reim da ? bare ta av toppen med en gang ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 6, 2011 Kan se ut som det er rette veien å gå. Er ikke mangen motorer som overlever reg.reim havari desverre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 6, 2011 ja da gjør jeg det, fant en 1,6 på nettet, men den hadde motorkode BCB jeg har AUS og da er spørsmålet er jeg så heldig at den toppen passer eller kan jeg bare drite i det ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 6, 2011 I verstefall finner du brukt motor på hvert gatehjørne til en overkommelig pris desverre så raser vel omtrent 70% av disse motorene så er nok ikke så enkelt å finne en i brukbar stand. 1.6 16v er garantert havari største søplemotoren jeg har vært borti og desverre har vi en bil med denne motoren vi endte opp med byttemotor fra danmark da den andre rasa i jula i fjor. ikke går den spesielt bra heller, dau over hele registeret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 6, 2011 er en på forumet som selger en topp: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=221250 kanskje denne passer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 6, 2011 er en på forumet som selger en topp:http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=221250 kanskje denne passer? Er en 8v topp det, og trådstarter har 16v....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 7, 2011 ja da gjør jeg det, fant en 1,6 på nettet, men den hadde motorkode BCB jeg har AUS og da er spørsmålet er jeg så heldig at den toppen passer eller kan jeg bare drite i det ? http://no.bildelsbasen.se/?index=default&link=item&post_id=22548867 Ser de oppgir 1mnd garanti, vet Multi Parts A/S leverer mye til Norge hvor de stiller 1 ukes returrett og 3mnd garanti. I tillegg til Norsk kjøpslov fra denne siden. Billig frakt også, 504,- for en halvpall på 172kg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...