RA Production (div bilfilmer, hobby basis)

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Som topic tilsier og som sikkert noen av dere har fått med dere så har jeg nå så smått begynt å filme og redigere litt videor i forbindelse med bil og div treff.

Har ikke kommet så langt men må vel bare begynne et sted og se hvordan det utarter seg.

Bruker kun Imovie på Mac´n bare å teste mine skills, så får jeg se om jeg koster på meg et annet og kanskje bedre program etterhvert om dette er en hobby som faller i smak.

Det jeg filmer med er foreløpig Nikon D3100 og Contour GPS HD, så ikke noe proffe greier her heller men det funker for min del. : rolleyes

 

Det er ikke akkurat "Wagenwerks" filmer men tar gjerne i mot tilbake meldinger fra folket.

Så kommer jeg til å legge ut filmer her etterhvert som jeg har laget en ny.

 

 

Begynner med den første jeg lagde i juni 2011, litt lett blanding av video og bilder.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neste filmen jeg lagde var i september med et par kompiser av meg ,

En Mazda RX-7 og en Toyota Supra.

Denne video lagde jeg med en liten vri med "tegnefilm" effekt.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så til min siste film som jeg ganske nylig ble ferdig med.

Litt blanding fra filming lokalt i Hamar området og litt fra kjøringa til Oslo treffet.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut dette her Raymond :)

 

Må si at filmene har blitt veldig mye bedre bare etter 3 filmer. Liker at den siste filmen startet rett på, uten noe "bilde" eller annet stæsj i starten, dette gjør hele filmen mere "poff" hvis jeg kan si det.

Noe jeg ikke liker helt er bruken av bilder inni en film, du kan jo lage en enkel credits på slutten f.eks, med bildene av produksjonen eller lignende, da det er mest naturlig for min del - eller la være :P .. Men ellers ser det veldig bra ut :)

 

Dette blir bare bedre og bedre :) Ville anbefalt deg å starte en Vimeo konto først som sist.. Youtube er å blir uprofft.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, likte best starten selv når det ikke var noe "jala" intro som du sier :P

Men tenkte jeg bare måtte prøve siden det ligger i programmet, hehe.

Det med at jeg har brukt litt bilder i videoene er mest for å "fylle" opp plassen for å liksom fullføre sangen, blir litt teit å kutte en sang midt i fordi jeg ikke hadde nok film, hehe.

Så har det i bakhodet, ellers så synes jeg det kan være litt bra med bilder innimellom.

 

Vimeo konto skal nok lages ja, men som en amatør som meg selv så tenkte jeg det var greit å begynne på Youtube og heller skallere meg over til Vimeo når filmene er bra nok til å ligge der :P hehe

 

Ellers takk for tilbakemelding : vinke :

 

edit: så venter jeg i spenning på at du kommer med HLB production tråd ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer det noe mer her? Synes de to første ble litt monotone og borderline kjedelige (lite som skjedde, og småkjøring i by/tettsted er ikke så interessant å se på for min del hvertfall)

Men nr. 3 var en klar forbedring, den likte jeg :) Så håper du lager flere filmer, jeg skal følge med i så fall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og takk for det , hyggelig med tilbakemeldinger.

 

Akk nå på vinterstid står det litt på stedet hvil, men skal prøve å få filmet litt etterhvert, også muligens gå til annskaffelse av litt med utstyr..

Fortsatt veldig på amatør stadiget. hehe :P

 

Men det er bare å "abbo" tråd så kommer det fortløpende når det er neste film er klar : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye gøy å filme på vinterstid også, har jo mang en quattro-bil i klubben som helt sikkert stiller opp til litt action-shooting :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig bra de filmene, spesielt den siste :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den siste filmen synes jeg er superbra Raymond.

Håper du tar deg tid til å legge ut det klippet jeg har ymtet frempå at jeg ønsker fra innspillingen til starten av denne filmen. Bare legg det ut som ett rent klipp på youtube eller noe.. Evnt om du gidder redigere en liten film med materialet du har av min bil...

Savner den så mye, at det hadde vært noe å trøste seg med :'(

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig bra de filmene, spesielt den siste :D

 

Tusen takk for det, hyggelig :)

 

Den siste filmen synes jeg er superbra Raymond.

Håper du tar deg tid til å legge ut det klippet jeg har ymtet frempå at jeg ønsker fra innspillingen til starten av denne filmen. Bare legg det ut som ett rent klipp på youtube eller noe.. Evnt om du gidder redigere en liten film med materialet du har av min bil...

Savner den så mye, at det hadde vært noe å trøste seg med :'(

 

Takker og bukker, hyggelig :)

Har ikke så mye klip av bilen din, ikke som er verdt å legge ut desverre.. :(

Men kan jo alltids få til en video av bilen din ila sommeren vettu.

 

Får jeg tid skal se hva jeg kan klare å få til med det lille jeg har ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste filmen likte jeg! Fett når Steffen kommer rullende i den strøøøkne CC'en rundt 1.36.

 

Hvilken sang bruker du i siste filmen? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste filmen likte jeg! Fett når Steffen kommer rullende i den strøøøkne CC'en rundt 1.36.

 

Hvilken sang bruker du i siste filmen? :)

 

 

Takker, ja det ble litt tøft akk den biten der ja, selv om kamera bare ble randomli montert i frontruta og vinkla ut til siden :P

 

Sangen er hentet ut fra:

Album: Dubstep Music Inspired By Skrillex For Film & Tv

Artist: 12th Degree

Tittel: Lone Hitman

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg først har laget en slik "samletråd" og jeg i går la ut en ny en i tråden min.

Så får jeg vel fortsette i denne tråden å.

 

enjoy : vinke :

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rett å slett "dritttøft" :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rått!!! Fikk skikkelig "Transformers" feeling når jeg så den siste her..: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden siste video er blitt borte etter server krasjhen, så tar jeg den frihet og legger den ut igjen.

Bare en liten video snutt om senking av Tig.

Ikke så fryktelig spennende men ... :P

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel oppdatere denne tråden litt også.

Siden jeg kjører en del mc og er som oftest med på den offisielle vårmønstringen Mjøsa Rundt 1.mai hvert år,

så tenkte jeg å prøve å lage en liten "kjøre" film fra denne runda. (dog ikke om Lillehammer desverre..)

 

Så får dere som ønsker er det bare å kose seg.

 

PS: jeg anbefaler Full HD og kjøre opp lyden over anlegget i stua ;)

 

Enjoy : rock :

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.