Sveise om fast hengerfeste til avtagbart

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter noen som kan sveise om et hengerfeste for meg. Det originale er en eldre type (typ-44) som har to firkantrør og de trees inn i rammevangen bak og festes med 6 gjennomgående bolter mens det andre er ifra hakket nyere modell (typ-4C) som er festet med 6 bolter som sitter på utsiden og passer dermed ikke på min bil.

 

Dette kan sikkert moddes på flere måter, men for meg så ser følgende løsning sikrest ut fordi egentlig så har ikke festemåtene noe å si for jobben. Grunnet det jeg er ute etter er noen som kan kappe av den gamle kroken, lage hullet den gamle kroken gikk i, større og sveise inn den nye avtagbare versjonen.

 

 

Jobben er nok for de som vet hvordan de skal sveise for at det skal ha den styrken som kreves, noe jeg ikke har kunnskap eller egentlig lyst til å prøve på selv..

 

 

 

 

Noen som tror de er mannen for jobben så skrik ut

(skal se om jeg kan få oppdrevet noen bilder)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde av typ-44 hengerfeste:

 

Typ44-305-037-Ausf.B.jpg

 

Et litt dårlig bilde av v8 utgaven, men..

 

Anhaengerkupplung-4.JPG

 

 

 

 

Det er som sagt "bare" : rolleyes selve festemekanismen jeg vil ha flyttet over

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et påbyggerverksted (slike som lager/monterer påbygg på lastebil) kan mest sannsynlig ordne dette, er ikke spesielt komplisert jobb. Greit å få noen proffe med ordentlig utstyr til å gjøre det, man vil definitivt ikke at sveisen ryker eller noe slikt.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg! nettopp derfor jeg spør her, mange dyktige sveisere her inne eller folk som har kunnskap om hvor jeg kan henvende meg. Når du nevner lastebil så skal jeg sjekke ut et sted som jeg tror er i nærheten

 

Nå har ikke jeg brukt hengerfeste på denne så veldig mye, men kombinasjon "ung" sjåfør, quattro og turbofemmer så kan det skje både at jeg går av veien, eller at jeg skal hjelpe andre som har gått av veien og da kan det være greit å kroken ikke kommer i hundre-og-helsike..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn deg eit mekanisk verksted så fikser dei det. Kan sveise eg om du kjem til Bergen med hengerfeste men tipper det er lite aktuelt:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.vbk.no

Haha, disse holder til bare et par hundre meter ifra der hengerfestene ligger.. Skal jaggu stikke innom de å høre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har et slikt avtagbart liggende, en må bare få borret ut en rundet bolt, så kan dette skrues/sveises der det andre stod..

Dette stod på V8'n..

 

Edit: nå må jeg lese riktig, du skulle ha noen til å sveise du :-P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.