'05 Caddy 1.9 TDI dør når den blir varm

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en 05' Caddy 1.9 TDI som har begynt å dø når den blir varm. Når den er kald starter den uten problem. Etter 5-10min kjøring stopper den bare helt, og går maks 1-2sek ved forsøk på å starte.

Har kjørt VAG-COM diagnose med følgende feil på motor:

 

18009 - Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317)

P1601 - 000 - Implausible Signal

 

Relet (J317) er i motorrommet og merket 458. Dette stod og dirret når motoren var varm & ikke ville starte. I tillegg går kjøleviften for fullt. Har forsøkt å bytte rele uten at de gjorde susen. Konklusjon så langt er at det må være noe som relet er forbundet til som forårsaker feilen.

Når jeg kjører output test i VAG-COM ved kald motor, får jeg problem når den kommer til kjøleviften. Her henger den bare og vil ikke starte viften. Siden viften går når jeg slår på tenningen ved varm motor, indikerer vel det at det ikke er motoren i viften som er problemet. Har ikke helt funnet ut hvordan viften er styrt (annet enn tempsensor i radiator), men kan se ut som om den er innom motorstyringen.

Kan det være at motorstyringen er defekt? Burde det ikke i så fall vært flere feilmeldinger? Kanskje det heller kan være en dårlig kontakt eller kortslutning et sted?

Møller har sett litt på den, og konkludert med at det meste må byttes av bokser uten at de helt ville si noe annet enn at det ble dyrt. Tenkte å koble ut viften og se om det er noe med den som er problemet.

 

Alle tips mottas med takk :D

 

mvh

 

Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert mange som har julefri her, men ingen som har noen ideer til hva jeg kan sjekke?

 

Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt tips her er å sjekke at spennings og jordingstilførsel til ecu er 100%

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.