Goodwood festival of speed 2012

Anbefalte innlegg

Sitter her å forsøker å organisere en liten "gruppe utflukt" til GFOS i 2012.

http://www.goodwood.co.uk/festival-of-speed/welcome.aspx

 

Tenkte derfor jeg ville høste noen tips fra dere her som har erfaringer med denne festivalen fra tidligere år.

Ang. hvor vi bør bo,transport fra og til evt. leie bil?

Hva bør vi prioritere å få med oss, bør vi kjøpe billetter på forhånd eller er det ikke noen problem å kjøpe billetter til det du vil oppleve på plassen?

 

Fåreløping tenker jeg å fly oss til london,- leie bil,- kjøre sørover til ett hotel i nærheten av festivalen (så nært som mulig).

Benytte leiebil til og fra under hele oppholdet. (Bakdelen her er at vi må ha en dedikert sjåfør under hele oppholdet).

 

Setter pris på alle tips,vink og erfaringer. :tilber: :tilber: :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette hadde vært kult om vi kan få en litne gjeng.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde tenkt å ta turen bort jeg også men etterå ha sjekket litt så fant jeg ut at OL. Begynner da : bh :Så flybilletter var ikke enkelt å få tak i. Så vi fant ut at vi venter til 2013. :). Mvh Petter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å F###, det kom ikke jeg på.

Takk for tipset! Jeg må vurdere om vi også bare flytter planene våre til neste år.

 

Sånn rent praktisk Petter, hvordan hadde du/dere tenkt å gjennomføre turen deres?

Hvilket holtel, flyplass o.l tenker jeg på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter her å forsøker å organisere en liten "gruppe utflukt" til GFOS i 2012.

http://www.goodwood.co.uk/festival-of-speed/welcome.aspx

 

Tenkte derfor jeg ville høste noen tips fra dere her som har erfaringer med denne festivalen fra tidligere år.

Ang. hvor vi bør bo,transport fra og til evt. leie bil?

Hva bør vi prioritere å få med oss, bør vi kjøpe billetter på forhånd eller er det ikke noen problem å kjøpe billetter til det du vil oppleve på plassen?

 

Fåreløping tenker jeg å fly oss til london,- leie bil,- kjøre sørover til ett hotel i nærheten av festivalen (så nært som mulig).

Benytte leiebil til og fra under hele oppholdet. (Bakdelen her er at vi må ha en dedikert sjåfør under hele oppholdet).

 

 

Setter pris på alle tips,vink og erfaringer. :tilber: :tilber: :tilber:

 

Var der for noen år siden. Området rundt arrangementet er ikke så spennende område å bo i så vi bodde i Brighton. Fra der går det tog en gang i timen til Chichester som tar 15-20min. Og fra der gratis skyttelbusser til og fra GFOS. Absolutt den beste måten å løse transporten på og da kan jo alle kose seg med en Pint eller 30. Veldig greit å bo i Brighton da du har litt å velge i på kveldstid med restauranter, uteplasser osv.... Vi bodde på et meget bra hotell som het Jurys Inn. Det lå 2 minutter fra togstasjonen. For å komme til Brighton er det helt klart enklest å lande på Gatwik da du bare er rundt 30min med tog fra Brighton. Fra Heahtrow må du først inn til London for så å ta tog ut igjen.

Anbefaler ikke å bruke bil til arrangementet da det innebærer myyye stress med parkering osv. Er trossalt innom rundt 150000 der på en helg. Engeland og tog er genialt!! :) Men utover det med parkering så merker du ikke at det er så mye folk der. Ekstremt velorganisert! Stod aldri i kø for å kjøpe mat, øl eller på do.

Anbefaler å få med seg fredagen. Det er beste dagen med mindre folk å bedre tid til å få med seg det som skjer.

Har vert på litt forskjellige arrangement men dette er absolutt det råeste!! Gåsehud å blanke øyner hele helga! :) Og bestill biletter goood tid i forveien. Tar lang tid å få dem og du får ikke kjøpt biletter i inngangen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i tilleg så skal du være god for å få tak i hotell i nærheten av arrangementet de neste 5 årene frem i tid :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow, helt fantastisk innlegg Per Arne tusen takk skal du ha. Det er akuratt slike innspill jeg er på jakt etter. :tilber:

 

Slik jeg forstår det du skriver på slutten så bør jeg satse på å bestille og motta biletter før vi reiser over. Etter hva jeg fikk inntrykk av på den offisielle nettsiden. Så kan enn kjøpe enkel biletter til forskjellige ting inne på området eller kjøpe mer type "pakke" biletter.

Hvordan løste dere dette?

Og hvor kjøpte dere billettene, brukte dere den offisielle nettsiden?

 

Tanken min var å få med oss hele helgen og dermed og fredagen, å etter hva du skrev skal jeg iallefall sørge for at det skjer : rock :: rock :: rock :: rock :: rock :

 

Det ser ut som at turen vår blir utsatt til neste år pga OL. Så da håper jeg at vi greier å få hotellrom på et greit hotel

gjerne i Brighton som du hadde god erfaring med. Skal også hørre med hotellet som du nevnte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow, helt fantastisk innlegg Per Arne tusen takk skal du ha. Det er akuratt slike innspill jeg er på jakt etter. :tilber:

 

Slik jeg forstår det du skriver på slutten så bør jeg satse på å bestille og motta biletter før vi reiser over. Etter hva jeg fikk inntrykk av på den offisielle nettsiden. Så kan enn kjøpe enkel biletter til forskjellige ting inne på området eller kjøpe mer type "pakke" biletter.

Hvordan løste dere dette?

Og hvor kjøpte dere billettene, brukte dere den offisielle nettsiden?

 

Tanken min var å få med oss hele helgen og dermed og fredagen, å etter hva du skrev skal jeg iallefall sørge for at det skjer : rock :: rock :: rock :: rock :: rock :

 

Det ser ut som at turen vår blir utsatt til neste år pga OL. Så da håper jeg at vi greier å få hotellrom på et greit hotel

gjerne i Brighton som du hadde god erfaring med. Skal også hørre med hotellet som du nevnte.

 

Å få hotell i Brighton er nok ikke noe problem uansett. For oss er det ikke så langt unna men det er langt nok unna til at man ikke merker det der. I tillegg så er det jo en forholdsvis stor by i Norsk målestokk. Flott by med sandstrender og strand-barer.

Vi bestilte billetter i forkant og skulle egentlig få dem i posten for man får som sagt ikke kjøpt noe der. Det skjedde noe så vi ikke fikk bilettene. Da sendte jeg bare en epost til dem og da ble navnene våre notert på en liste i inngangen og det var null problem. Vi kjøpte standard billetter for hele helgen på goodwood nettsidene. De andre billettene er for paviljonger og tribuneplasser men ikke gidder man å sitte stille på en tribuneplass hele dagen og det er massevis av gratistribuner og serveringssteder oppover løypa.

 

Det er biletten som er øverst på siden til 120£ du trenger. Moving-motorshow er noe barnegreier og Grandstand er tribuneplass på hovedtribunen.

 

Det året vi var der var det 100år Audi jubileum. Så vi hadde jo 90 GTO, 200trans-am, V8 dtm, a4 dtm, s1, a2 osv med Røhrl, Blomquist, Mikkola, Ekstrøm osv som sjåfører! Helt Rått

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk igjen Per Arne for kjapt svar og fantastisk god info.

 

Jeg har hørt fra flere som var på GFOS det året som du nevnte da Audi feiret seg selv LITT he he...

Og ikke minst sett div. youtube snutter som ligger ute derfra.

Skulle virkelig ønsket å vært der det året ja. Det virker som enn hadde fått med seg alt som er å få med seg på en plass da.

 

Jeg svipper muligens avgårde en PM til deg om det skulle dukke opp andre spørsmål etter hvert som vi "syr" sammen turen vår

Takk igjen!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vært på GFOS noen ganger siste årene, og synes det er storveis - åpent og tilgjengelig, ikke alt for mye folk (tak på 150k), velorganisert og fritt for fyll og skråling slik vi er så glad i Norge. Vi har pleid å bo i Crawley og ta tog opp og ned hver dag. Togreisen er oftest veldig grei, de har tog og pålitelighet på helt annet nivå enn NSB...

 

Vi pleier å kjøpe festivalbilletter og roving grandstand på søndag. Dette fordi vi gjerne blir litt mett og plattfot etter fredag og lørdag på vandring og liker å sitte på corner grandstand og se bakkeløpet. har vært fint sommervær hvert år, men noen i gruppen var med på et grenseløst gjørmebad her i 2005(?) så de har med støvler og regntøy.... Depotet er det vi bruker mest tid på, spesiell stemning der og mye fantastiske biler en ellers bare ser i bladene (eller knapt ok det). Ender alltid opp med å gå helt opp og se rallybilene, men selv om det nå bare er støvete (før var det helt ille mye støv) så er det mest depotet og startplaten som er noe å se. Litt spesielt å gå rundt blandt støvete gruppe B-biler med rufsete tomgang og gamle smilende helter over alt!

 

Selve området er veldig bra, grei mat hvis man tar til takke med fast food (speiselt de organiske burgerne er populære) og rikelig med kald drikke. Helt greie priser, men pass på å ha med cash. Mange av bilmerkene har utstillinger med nye og klassiske biler, handouts, søte modeller etc. Nissan og BMW var kanskje de beste i fjor, Audi hadde kanskje flest biler men kanskje ikke veldig spennende.

 

Det er også et stort område med alle slags salgsstands; har sett en del fin kunst (motorsport bilder og malerier), racing merchandise og souvenirer og deler fra F1-biler etc. men det er og en god del snake oil, skrotbildeler og generell jalla.

 

Vi er en gjeng som har gjort dette noen år nå, og selv om det alltid er diskusjon om vi ikke heller skal reise på Klassikern på Nurburgring eller Classic le Mans neste år, er det sjelden noen tar til orde for det når det begynner å nærme seg. Alle billetter er allerede på stell ;)

 

Typiske favoritter fra i fjor. Tatt på fem meters avstand.

dsc0784y.jpg

 

dsc00411920.jpg

 

dsc0742q.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble det noen tur på deg i år, Tommy?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei,

det ble desverre ikke det. Vi valgte å planlegge andre ting i år hovedsaklig på grunn av at det er OL i London i de samme tider som festivalen ca. Men vi er enige om å starte planleggingen tidlig ut på høsten i år for å få til en tur til neste år.

Jeg regner med at det blir nok til at vi følger mye av "oppskriften" til Per Arne, som han skrev om tidligere i tråden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du tenker på leiebil. Vi leide minibuss og kunne kjøre til buss dropoff-punktene utenom køene, så vi sparte mye tid og gåing. Spesielt søndag var det veldig lange køer.

 

Jeg har allerede begynt se frem til neste års tur...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe treff :) neste år er det også 20 års jubileum for GoodWood, må nok ned igjen da

Kommer med noen bilder etter hvert, kansje en film også ^^

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.