Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å selge min Golf 3 VR6, da en litt mer praktisk bil (stasjonsvogn) skal i hus. Bilen har vært i mitt eie i nesten 1.5 år, og den har fått godt stell, olje og filter byttet 2 ganger, da hver 5000km (Har kjørt ca 10.000km), bremseklosser bak har blitt byttet, og bremsevæske har blitt skiftet. Har også anskaffet magnetisk oljepanne-bolt som trekker til seg og holder på det som skulle være av metalliske partikler i oljen og beskytter motoren. Registerkjede skal også ha blitt byttet tidligere i bilens tidligere liv, en relativt kostbar jobb.

 

Motoren er en 2.8 liters VR6 motor (Som en V6, men med 15 graders vinkel mellom sylindrene i stedenfor 45 grader) går jevnt og fint, og det er montert sportsluftfilter som gir et ekstra fint snerr når man gir gass. VR6 konstruksjonen gir i tillegg en flott blanding av V6ens brøl og rekkesekserens hyl. Et unikt lydbilde!

Bilen står i dag på coilovers (Har TÜV) og er senket. Med mindre bilen blir solgt før, bytter jeg over til Supersport senkesett (Er kjøpt inn og følger med) som hever den litt men fremdeles gir en sportslig kjørefølelse med senk på 25mm fra originalt. Interøret er helt ok, et lite hull i førersetet, men ellers ikke noe nevneverdig.

 

Bilen har har elektriske vinduer på alle 4 dører, dog fungerer kun de to foran, uten at jeg har hatt ork til å finne ut hvorfor da det ikke har vært noe som har plaget meg. Soltaket går kun opp, ikke igjen men kan lukkes manuelt. Ene glideren er knekt, byttes denne er soltaket fikset, motoren fungerer helt ypperlig. Soltaket er tett i lukket posisjon. Girkassen har et 2.gir som krangler litt av og til, men som regel fungerer helt ok. Mistenker at en justering av skifteren kan fikse mye av dette. Rust er det forbausende lite av, litt rundt dørhåndtakene og bakluken. Panseret kunne ha godt av en lakkjobb, da jeg har lakket det selv men med uoptimalt resultat. Dog fult mulig å leve med.

 

Av hjul\dekk kommer den med 16" TSW Venom på sommerdekk (Se bilder) som i hvertfall holder en sesong til, samt et sett med originale VR6 felger med vinterdekkene. Originale BBS kopper følger med, noe som er sjeldent og dyrt å få tak i.

Det følger også med et ekstra sett med VR6 felger, da jeg hadde planer om å få sommerdekk på disse og bytte ut Venomene. (Jeg er en originalentusiast)

 

Alt i alt en veldig morsom bil, 1155kg og 174 hk originalt sier det meste. En veldig fin hverdagsracer som virkelig sitter godt på veien! Noen fix er det selvsagt å ta tak i, men for en halvveis nevenyttig person er dette easy peasy. Jeg har selv desverre et annet prosjekt som tar all min tid.

 

Kort oppsummering av hva som følger med:

Supersport Senkesett 25mm (Fjærer og Dempere)

Coilovers (Justerbart senkesett)

3 sett med felger (2 sett med originale VR6 felger)

 

Prisantyding: NY PRIS 32.000 inkl omreg

 

Jeg kan kontaktes på telefon 95933899.

 

Benytt sjansen til å sikre deg en rimelig og sykt artig bil!

1320338936_resized.jpg?width=1204&height

1320338968_resized.jpg?width=430&height=

1320338981_resized.jpg?width=1204&height

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

årsmodell og km stand?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Årsmodell er 1993 iflg Mekonomen.no, 1992 iflg andre kilder.

Kmstand er jeg usikker på, står 149.000 på telleren nå, mens tidlige eier sa den var gått 50.000 mer, dvs 199.000

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Årsmodell er 1993 iflg Mekonomen.no, 1992 iflg andre kilder.

 

Bare å komme med reg.nr. det, så er det enkelt å få fastslått det riktig ut ifra bilens chassinr. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er en 1993 modell iflg. chassisnr.

 

Første bud er inne; 30.000,-

 

Noen høyere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytter'n i jetta'n lett jeg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pris er justert til 32.000,-

 

Løp og kjøp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ka er interessa for å bytte i ein mercedes 300TE? stasjonsvogn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.