ombygging fra s4 til rs4 b5

Anbefalte innlegg

Lurte på om det er noe problem og få det godkjent ?

Noen som har gjort det her ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ønsker du å godkjenne, RS4 motor, skjermer/fangere eller komplett ombygging?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er det ingen krav til typegodkjenning av skjermer, derimot må du ha godkjenning på felgene hvis du endrer sporvidden mer enn 15mm (7,5mm på hver side). Et av kravene da er at dekk/felger er tilstrekkelig skjermet, så hvis du vil ha godkjent med RS4 felg- og dekkdimensjoner (8,5x18 ET25 med 255/35/18) kan det hende du "trenger" RS4 bredding...du skjønner tegninga :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er det ingen krav til typegodkjenning av skjermer,

 

Det er nok ingen krav nei, men bredden på kjøretøyet blir endret i forhold til vognkortet, så bilen må likevel inn til "godkjenning" og få ny bredde ført inn.

 

Jeg ville pratet med SVV før jeg i det hele tatt begynte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thore Hansen her på forumet har gjort dette på en A4 B5.

Hør med han :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok ingen krav nei, men bredden på kjøretøyet blir endret i forhold til vognkortet, så bilen må likevel inn til "godkjenning" og få ny bredde ført inn.

 

Jeg ville pratet med SVV før jeg i det hele tatt begynte.

 

Er enig i og høre med SVV først før du begynner på noe.. men uansett, er ikke bilens bredde målt fra ytterste venstre pungt, til høyres ytterste pungt?

I såfall er vell dette speilene på bilen, og da er vell bredden kansje lik, for skjermene er vell ikke lenger ute enn speilene på RS4 kontra A4?

sporvidden blir økt hvis man setter andre felger med andre dim og et, så det burde du også evt godkjenne, men det er som folket her med peiling sier, hjula skal være skjermet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Speilene kan felles inn, så det er karroseriets bredde som teller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, er det noen som har noe dokumentasjon og info vedr ombygging til rs4? vi har en 2004 audi a4 1,9 tdi som er breddet med rs4 skjermbreddere og rs4 bremser. Fått problemer med statens vegvesen og må dokumentere den type ombygging. finnes det noen som har erfaring med dette? og hvilke veier må man gå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.