Polere BBS ytterring - Gjør jeg det riktig?

Anbefalte innlegg

Så kom det flere spørsmål fra meg! :P

 

Har polert litt under en halv ytterring, men syns ikke det går så VELDIG bra.. Polerer med ytterkanten av den skiva som vist på bildet. (Ser ikke noen annen måte å bruke den på?) Jeg bruker CG Metal Shine.

Lurer på om jeg gjør det riktig med det utstyret jeg har. Noen som vil kommentere metoden min? Bør jeg kjøpe en poleringsball?

 

6726736713_2fb37a2eb7.jpg

6726739067_b8b8dfd129_z.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvordan CG metal shine er, men her bør du ha en polish som sliper litt. Jeg ville brukt Autosol.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om bildet mitt viser det så veldig tydelig, men er for det meste poleringsriper jeg vil fjerne. Autosol ville jo bare laget enda mer riper?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å fjerne riper må man gjerne slipe med noe som tar de opprinnelige ripene, dette legger ofte igjen nye, mindre riper, som igjen må slipes vekk med finere midler. Vet ikke om det er noe slipemidler i det produktet du bruker i det hele tatt jeg? Derfor dette ofte er et tidkrevende arbeid..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av egne erfaringer så fungerer Meguiars sin metal shine meget bra, hvis du tar det for hand vel og merke.

Litt vanskelig å se på bildet hvor dype stripene, men jeg føler Meguiars sin tar småripene veldig lett. Klarer den ikke det så kjør på meg Autosol og så Meguiars sin etterpå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å fjerne riper må man gjerne slipe med noe som tar de opprinnelige ripene, dette legger ofte igjen nye, mindre riper, som igjen må slipes vekk med finere midler. Vet ikke om det er noe slipemidler i det produktet du bruker i det hele tatt jeg? Derfor dette ofte er et tidkrevende arbeid..

 

Ikke noe slipemiddel i CG Metal Shine. Ripene er ikke noe spesielt dype, men de syns. Har tenkt til å prøve med den pakken Gasolin selger til 295,-. Så i den tråden du linket til tidligere, og det så ut som det ble bra resultat med det produktet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det ikke er slipemidler i CG Metalshine kan du polere så lenge du vil, ripene vil aldri bli borte. I beste fall fylles de med noen oljer og de blir "borte" til du har vasket hjula et par-tre ganger. Gå for det gasolinsettet du, om de skal ha det helt hundre. Når det er sagt, så er jo småripene tilbake etter noen vask uansett da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, takk! Autobahn fikser vel det småripe-problemet etter noen vasker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autobahn gjør ikke det, nei. Autosol fikser kanskje de verste ripene, men det blir også riper av det. Småriper får du uansett på ytterringer, og nye ytterringer er 100% strøkne i sånn ca. 1 uke (eller enda mindre). Poler de jevnlig og bruk riktige produkter når du vasker de, så er det ingen som ser disse småripene før man går helt innpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig formulering av meg der tror jeg. Mente at Autobahn tok vare på glansen selvom man vasket felgene :)

 

Mulig det er jeg som er for pirkete, og ikke har sett nok polerte felger på ordentlig

 

Kjøper polish-settet for alu hos Gasolin, og hvis det ikke gjør biffen, så får det være det samme. Setter ikke ét ruglete papir i de felga :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt vanskelig å se ut i fra bilder (ville ha sett irl), personlig hadde jeg begynt med fint slipepapir på de felgene, 1500 eller 1200. Høres kanskje ille ut, men av og til er det faktisk raskere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville nok prøvd men en kraftigere saker enn en 10.8V skrudrill.. dårlig med rpm på den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ja ;) Har en som går på strøm via ledning, men 10,8V var det raskeste å ta med seg inn i farta. Skal prøve med den andre i morgen, og det med Autosol.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I og med det er oxidasjon/ etsing , fra sterkt såpe middel på disse. vil jeg nok, hvis du er skikkelig pirk . demontert ringer . kjørt fint våtslip, så Gasolin settet..

Da dette var fremgangsmåten på ringene forran.

( siden det er merker oxo rundt ved skruene )

 

Og holde de fine er grei skuring med MG,bar alu polish.

 

Gjerne legg på ett lag etter hver gang du vasker felgene, ikke la vann tørke på ringene etter vask.

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nesten ferdig med 1/4 av én felg. Bestemte meg for at hvis MAMP'n ikke gjorde bra nok jobb, så skal jeg kjøpe Gasolin sitt sett.

 

Gikk først over en gang med CG Metal Shine, så en gang med Autosol, og nå er jeg på MAMP'n. VELDIG mye pirk rundt skruene.. Har tilsammen brukt 2-3 timer nå, men ser ut som det blir bra :)

 

Finnes det sett med poleringsverktøy for mindre deler? Pekefinger'n min er snart dau.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

masse fint til dremel, men skal du få dette hundre må du etter min mening splitte felgene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut det jeg også, men denne sesongen får det gå uten demontering. Hadde det vært oktober/november så hadde det vært mer aktuelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.