Vintertreff: Vålerbanen Lørdag 3 Mars 2012

Anbefalte innlegg

Lørdag 3 Mars blir det kjøring på Vålerbanen igjen, her er det åpent for alle bilmerker, men man må naturligvis være medlem.

 

09.00 Portene åpner, påmelding,teknisk.

09.30 Førermøte

10.00 Banekjøring starter

16.00 Banekjøring avsluttes

 

Dette er ikke ett endelig program, for vi har også i tankene å arrangere VACCS, mere informasjon rundt dette kommer!

 

 

Banekjøring:

 

* 400kr for å kjøre

* Kun tillatt med vanlige vinterdekk, pigg eller piggfritt. Ikke ispigg!

* Bilen skal være i forskriftsmessig stand

* Bilen skal bestå vår egen teknisk kontroll

* Det er påbudt med hjelm for alle i bilen - fører + èn passasjer er maks.

* Kjørelys er påbudt så lenge man er på banen

* Alle vinduer og soltak skal være lukket. (Soltak på vipp er OK)

* Førermøte- og/eller opplæring er påkrevd

*Ingen påmelding

* Det er gentleman's prinsippet som gjelder: slipp forbi raskere biler på oversiktlige plasser og vis hensyn overfor de som er mindre erfarne enn deg !

 

 

Det er et par unntak fra kø-prinsippet:

 

- Biler som har instruktør ombord

- Noen i Crewet som arrangerer treffet slipper å ha bilen i ordinær kø, da det er bedre at de bruker tiden på å avvikle treffet enn å ta lengre pauser for å stå i kø.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir gromt! Gleder meg, håper det kommer flere enn i fjord. Selv om det ble god plass til oss som var der:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det hele banen eller svinger vi av over den haugen slik som i fjor? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette blir bra. da skal nok passaten luftes litt også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det hele banen eller svinger vi av over den haugen slik som i fjor? :)

 

Når Autofil var der så tror jeg de brukte hele banen, håper vi også skal gjøre det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer:) Hvis bilen overlevet Funes da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det hele banen eller svinger vi av over den haugen slik som i fjor? :)

 

Vi bekrefter at dere har reservert bane 2 og 3 for isbanekjøring lørdag 3. mars.

 

Husker ikke hva som er hva jeg. Jeg skal hvertfall hit så lenge bilen går! Og sikkert om den ikke gjør det og :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal også, men tør nok ikke dra bilen på banen hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke hva som er hva jeg. Jeg skal hvertfall hit så lenge bilen går! Og sikkert om den ikke gjør det og :)

 

Bane 2 og 3 blir over kulen.. På autofildagen kjørte vi del 1, 2 og 3. Del 1 er gamle ringbana ved innkjøringa, del 2 forbi pit og del 3 er den nye delen. Litt dumt at vi ikke skal ha med del 1, men jeg kommer hvis bilen fremdeles er villig :) Er spådd litt kjølig oppi Funäsdalen syns jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta blir bra! Men kjører vi ikke hele banen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, vi kjører ikke den delen av banen som går fra påslippet og slutter ved innkjøringa til det nye banepartiet.

Den delen er forsåvidt "kjedelig" å kjøre på vinterføre da det er ganske så lite utfordrende svinger og mye rett frem, det er mye mere underholdende både for fører og publikum å kjøre over kulen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo mye raskere svinger på den "gamle" banen, men blir sikkert arti lell :) Jeg tar nok en tur til hjemlige trakter om sjansen byr seg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm kanskje man skal hive seg på her? Må sjekke føremelding når det nærmer seg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har lyst til å kartlegge litt bedre hvor mange som er interessert i å delta på dette treffet! Er folk gira? Er folk gira på å ha VACCS? Kom med tilbakemeldinger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er med :) Håper ikke plussgradene ødelegger for mye bare..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser vel egentlig på temperaturen og er redd for om dette blir noe av.. Men blir det treff så dukker jeg opp :) Vaccs er ikke veldig nøye for min del da det kanskje går bort vel mye tid på avvikling..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACCS driter jeg i men hvis ikke hele banen er smeltet bort kommer jeg. Kommer vel uansett men da får jeg kansje hive med noen sommerdekk i bilen også. Orker ikke kjøre asfaltbane med piggdekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, vi kjører ikke den delen av banen som går fra påslippet og slutter ved innkjøringa til det nye banepartiet.

Den delen er forsåvidt "kjedelig" å kjøre på vinterføre da det er ganske så lite utfordrende svinger og mye rett frem, det er mye mere underholdende både for fører og publikum å kjøre over kulen :)

 

Jeg vil nå virkelig påstå at det er den delen som er MEST moro å kjøre, da man faktisk kan ha gode hastigheter der, samtidig som det går sidelengs som bare det! Resten av banen er jo somregel så isete at det blir helt ubrukelig lave hastigheter rundt "nye" delen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt mulig jeg tar turen nedover med 90 quattro`n hvis føret er bra , men er det tillatt med prøveskilt? :))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir første isbanekjøring..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil nå virkelig påstå at det er den delen som er MEST moro å kjøre, da man faktisk kan ha gode hastigheter der, samtidig som det går sidelengs som bare det! Resten av banen er jo somregel så isete at det blir helt ubrukelig lave hastigheter rundt "nye" delen.

 

Det blir kjøring rundt den vanlige banen, og ikke innom den nye delen! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg tar turen på dette.

Kjøpte passat med 4hjulstrekk før vintern og enda ikke hatt den sidelengs en eneste gang pga fallulykke, så nå får man få tatt igjen for en hel vinters moro på en dag :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stiller opp med 200 quattro!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og den trofaste 80'en kommer:).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.